Zanim Neil Armstrong postawił stopę na Księżycu część społeczeństwa nie wróżyła sukcesu jego misji. Nawet po dotarciu na srebrną planetę wielu uważało jego „wielki krok dla ludzkości” za pyrrusowe zwycięstwo tłumacząc, że koszty były niewspółmierne do korzyści, że w tym czasie można było zrealizować wiele innych, ambitnych projektów, etc.
Z podobnymi przeciwnościami walczą do dzisiaj projektanci-wizjonerzy, którzy chcą przełożyć swoje „kosmiczne” projekty POS-ów czy opakowań na półki sklepowe. Nie będziemy nikogo przekonywać, że to siła wizerunku marki przekłada się bezpośrednio na sprzedaż, ale zaprezentujemy kilka niecodziennych projektów, które mogą sprawić, że konsumenci dosłownie „odlecą”. Co więcej, to właśnie materiały wspierające sprzedaż dają twórcom coraz większe pole do popisu.
„Kosmiczne” opakowanie na wino
Głównym założeniem było uwypuklenie funkcji promocyjnej oraz użytkowej opakowań. Motyw promu kosmicznego nawiązuje do obranej linii reklamowej przedsiębiorstwa, natomiast forma, kształt i szata graficzna mają nadawać drugie życie opakowaniu. Projektantom udało się scalić z pozoru niemożliwe do połączenia odległe treści: element promocyjny firmy w postaci giftpacku (produkt alkoholowy) dla dorosłych oraz rolę funkcji użytkowej dla najmłodszych. W tym przypadku celem użytkowym miało być zastosowanie opakowania jako „kosmicznej” zabawki dla dzieci. Całość nadaje się w 100 proc. do recyklingu, ponieważ została wykonana z tektury falistej, bez klejenia, składanej ręcznie. Co więcej, displaye, czy regały ekspozycyjne wypełnione takimi statkami kosmicznymi nie pozwolą przejść klientowi obojętnie.
Ten sam producent przygotował również funkcjonalne opakowanie Clickwrap specjalnie dla całego asortymentu alkoholowego sieci Biedronka. Konstruktor miał za zadanie stworzyć opakowanie, które docelowo zamieni się w tackę. Udało się to osiągnąć dzięki tzw. clickom – zamkom umieszczonym między butelkami, które przed otwarciem należy wcisnąć do wewnątrz. W tym momencie konstrukcja opakowania jest na tyle osłabiona, aby w bardzo łatwy, a co najważniejsze estetyczny sposób (za pomocą otworów na palce) oddzielić wieko od tacki. Opakowanie powstało z tektury falistej (fala B), w całości nadaje się do recyklingu. Obydwa rozwiązania pokazują, że materiały wspierające sprzedaż to nawet pojedyncze elementy opakowań. Każda powierzchnia reklamowa się liczy.
Zestaw Botánicos Gin Mare
Cztery różne wersje smakowe śródziemnomorskiego ginu w opakowaniu zbiorczym prezentują okazale swoją zawartość przez transparentne okienko. Dodatkowo pudełko wyróżnia się możliwością otwarcia z obu stron i jest zabezpieczone plombą gwarancyjną. Całość utrzymana została w klimacie czystości i elegancji, a regały ekspozycyjne wypełnione tak luksusowymi opakowaniami zachęcają konsumentów do zatrzymania się przy zestawie na dłużej.
Opakowanie SRP dla Voda Collagen
Voda Collagen to pierwsza w Polsce woda źródlana z dodatkiem kolagenu, witaminy C i granatu sprzedawana w szklanych butelkach z efektem mrozu. Z uwagi na najwyższą jakość produktu i opakowania, zaliczana jest do artykułów klasy premium. Na potrzeby konsumentów poddających się siedmiodniowej kuracji kolagenowej stworzono tzw. siedmiopak – wygodne opakowanie zbiorcze, umożliwiające bezpieczny transport i przechowywanie produktu. Pudełko powstało z trójwarstwowej tektury falistej (mikrofala) z kratownicą, umożliwiającą zapakowanie siedmiu butelek Cody Collagen o pojemności 350 ml. Dodatkowo posiada wygodny uchwyt oraz plombę gwarancyjną w postaci naklejki, która gwarantuje, że zestaw jest kompletny i fabrycznie zapakowany. Oprócz funkcji opakowania zbiorczego pudełko można wykorzystywać również jako display, odrywając jego górne części i uwydatniając produkt.
Już niedługo więcej gotowych rozwiązań na materiały wspierające sprzedaż!
Źródło: POSperita