logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Gracze 2019 - raport o rynku gier mobilnych w Polsce

  PR 31.05.2019, przeczytano 1728 razy
ilustracjastrzałka

Polscy gracze wydają więcej pieniędzy na gry mobilne niż na gry konsolowe czy na gry PC. Co jednak o nich wiemy? Po jakie gry mobilne sięgają najchętniej? W jakich spędzają najwięcej czasu? Odpowiedzi na te i wiele innych podobnych pytań dostarcza raport „Gracze 2019” przygotowany przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gracze-2019---raport-o-rynku-gier-mobilnych-w-polsce,382709,artykul.html

Jak wynika z danych Newzoo i Wargaming polski rynek gier jest wart aktualnie 541,5 mln dolarów, przy czym 40% tej kwoty (216,2 mln $) stanowią wydatki na gry mobilne na smartfony i tablety. Pozostałe 325,3 mln dolarów polscy gracze przeznaczają na gry PC oraz gry konsolowe. Agencja Spicy Mobile – twórca pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych z systemem Android – postanowiła sprawdzić, co kryje się za tymi liczbami. W jakie gry Polacy grają najchętniej? Które z gier są najbardziej angażujące?

Jak wynika z danych Spicy Mobile, użytkownicy urządzeń mobilnych grają w gry mobilne raczej w dni robocze niż podczas weekendów, przy czym 61% graczy stanowią kobiety. Najpopularniejszą kategorią gier mobilnych są gry rekreacyjne. Przynajmniej raz w miesiącu sięga po nie co drugi gracz w Polsce. Warto podkreślić, że w kategorii gier rekreacyjnych w sklepie Google Play znajdziemy jedne z topowych gier na rynku, jak Pou, My Talking Tom czy Candy Crush Saga. Najbardziej angażującą grupą gier są z kolei gry karciane. Najmniej – w skali dnia – użytkownicy poświęcają na gry planszowe, quizy i edukacyjne.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Raport „Gracze 2019” pokazuje także, które z kategorii gier mobilnych są najbardziej popularne wśród kobiet, a które gry przyciągają mężczyzn. Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po gry rekreacyjne (68%), przygodowe (61%) oraz muzyczne (60%). Mężczyźni z kolei dominują zdecydowanie w segmencie gier sportowych (w tej grupie gier mobilnych stanowią aż 81% użytkowników), planszowych (71%) i quizach (71%). Co ciekawe, równe proporcje płci odnotowano dla gier hazardowych i słownych.

ilustracjastrzałka

W jakie gry najczęściej grali Polacy w 2018 roku? Jak wynika z raportu, pierwsze miejsce pod względem zasięgu zajmuje Pou – rekreacyjna gra, w której użytkownicy zajmują się wirtualnym stworkiem o tymże imieniu. Zwierzątko wymaga intensywnej i stałej interakcji z graczem, który musi go karmić, kąpać oraz bawić się z nim. Następne miejsca na podium przypadły grze zręcznościowej Subway Surfers oraz strategicznej Clash Royale. Pierwszą piątkę zamykają Talking Tom Gold Run 3D Game oraz slither.io.

Biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się King of Avalon: Dragon Warfare. Ten wynik zawdzięcza rewelacyjnym czterem pierwszym miesiącom 2018 r. W okresie od stycznia do kwietnia 2018 r. uruchamiano ją powyżej 100 milionów razy w miesiącu. Na kolejnych miejscach znajdują się Gardenscapes, Clash Royale, Talking Tom Gold Run 3D Game oraz Pou.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764