logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gracze mobilni – co o nich wiemy?

  PR 12.08.2019, przeczytano 124 razy
ilustracja

Fani gier mobilnych najczęściej grają w domu (44%) oraz w komunikacji miejskiej (30%), a ponad 1/3 z nich gra tylko w darmowe gry - takie dane przynosi najnowsze badanie Mexad Games, przeprowadzone we współpracy z Mobile Institute. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gracze-mobilni-%E2%80%93-co-o-nich-wiemy,383558,artykul.html

Jak podaje raport „Esport w Polsce”, polscy fani gier mobilnych najczęściej grają w domowym zaciszu (44%). Często zdarza im się również grać w szkole lub na uczelni (23%) czy w pracy (21%). Co ciekawe, aż 1/3 graczy mobilnych poświęca się tej rozrywce w podróży komunikacją miejską, a co 5. gra podczas oglądania telewizji, filmów czy seriali – najczęściej zdarza się to osobom między 34 a 44 rokiem życia. 

Fani gier mobilnych grają głownie w gry darmowe

Ponad 1/3 Polaków grających w gry na urządzeniach mobilnych pobiera tylko darmowe gry (37%). Co 5 płaci za gry od 5 do 10 zł (21%), a co 10 od 30 do 40 zł. Kwotę wyższą niż 50 zł byłoby w stanie zapłacić tylko 7% graczy.

ilustracjastrzałka

Potencjał graczy mobilnych coraz większy 

Liczba graczy mobilnych z roku na rok rośnie. Raport Newzoo wskazuje, że w ubiegłym roku w Polsce wydatki na gry mobilne stanowiły 216 mln złotych (prawie 150 mln wygenerowały gry mobilne na smartfony, a 58 mln – gry na tablety). Stanowi to aż 40% łącznych wydatków na gry wideo w naszym kraju, a liczba ta plasuje nasz kraj na 8 miejscu w Europie.

– Aby zacząć grać w gry mobilne jedyne czego potrzebujemy to smartfon lub tablet, dlatego bariera wejścia jest tutaj bardzo niska. Dodatkowo jest to rozrywka, którą można mieć zawsze przy sobie i która idealnie zapełni nawet 5 czy 10 minutowe przerwy w ciągu dnia. Portfolio gier mobilnych jest również bardzo szerokie. W sklepach znajdziemy zarówno łamigłówki, gry logiczne, zręcznościowe, jak i RPG, gry akcji, np. Fortnite czy wyścigowe. W Google Play liderem rankingu jest gra Mr Bullet z gatunku łamigłówek, a w App Store układanki – Neon Splash i Pack Master. Każdy, bez względu na wiek, płeć czy zainteresowania może znaleźć taką produkcję, która go wciągnie, dlatego też gry mobilne mają dzisiaj tak duży potencjał, także marketingowy. Umiejętna ekspozycja marki czy produktu w ekosystemach gier mobilnych pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego spektrum grup docelowych, a co najważniejsze, naprawdę ich zaangażować – podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Źródło: Mexad Games

www.mexad-games.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Telewizja Sportdigital Fussball, posiadająca prawa do pokazywania 30 meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonach 2019/20 i 2020/21 na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii, podpisała umowę z Onefootball. Na bazie porozumienia użytkownicy platformy streamingowej w tych krajach będą także mogli oglądać mecze polskiej ligi.
Prawo.pl z dwiema nagrodami w konkursie Dobry Wzór 2019
Serwis informacyjny Prawo.pl, stworzony przez Wolters Kluwer Polska, zdobył dwie nagrody w konkursie Dobry Wzór organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.
Radio Akademia uruchomiła internetowe Radio Go
Radio Go to projekt stworzony specjalnie dla najlepszych i najbardziej obiecujących absolwentów Radio Akademii.
Wyniki finansowe Grupy Agora w 3. kwartale 2019r.
Istotne zwiększenie przychodów we wszystkich głównych liniach biznesowych zapewniło Grupie Agora poprawę wyników operacyjnych na koniec 3. kwartału 2019 r. Świetne rezultaty odnotowały Radio, grupa AMS i sieć kin Helios. Dynamika sprzedaży biletów do kin Heliosa ponownie zdecydowanie wyprzedziła rynek. Zwiększyły się też przychody reklamowe i ze...
Grupa Polsat podsumowuje III kwartał 2019 roku
Wprowadzenie telewizji internetowej OTT, nowy pakiet Ekstraklasa, świetne wyniki sprzedaży telefonii komórkowej oraz smartfonów, podpisanie umowy JV z Discovery oraz TVN z intencją stworzenia wspólnej platformy OTT.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764