logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gracze mobilni – co o nich wiemy?

  PR 12.08.2019, przeczytano 108 razy
ilustracja

Fani gier mobilnych najczęściej grają w domu (44%) oraz w komunikacji miejskiej (30%), a ponad 1/3 z nich gra tylko w darmowe gry - takie dane przynosi najnowsze badanie Mexad Games, przeprowadzone we współpracy z Mobile Institute. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gracze-mobilni-%E2%80%93-co-o-nich-wiemy,383558,artykul.html

Jak podaje raport „Esport w Polsce”, polscy fani gier mobilnych najczęściej grają w domowym zaciszu (44%). Często zdarza im się również grać w szkole lub na uczelni (23%) czy w pracy (21%). Co ciekawe, aż 1/3 graczy mobilnych poświęca się tej rozrywce w podróży komunikacją miejską, a co 5. gra podczas oglądania telewizji, filmów czy seriali – najczęściej zdarza się to osobom między 34 a 44 rokiem życia. 

Fani gier mobilnych grają głownie w gry darmowe

Ponad 1/3 Polaków grających w gry na urządzeniach mobilnych pobiera tylko darmowe gry (37%). Co 5 płaci za gry od 5 do 10 zł (21%), a co 10 od 30 do 40 zł. Kwotę wyższą niż 50 zł byłoby w stanie zapłacić tylko 7% graczy.

ilustracjastrzałka

Potencjał graczy mobilnych coraz większy 

Liczba graczy mobilnych z roku na rok rośnie. Raport Newzoo wskazuje, że w ubiegłym roku w Polsce wydatki na gry mobilne stanowiły 216 mln złotych (prawie 150 mln wygenerowały gry mobilne na smartfony, a 58 mln – gry na tablety). Stanowi to aż 40% łącznych wydatków na gry wideo w naszym kraju, a liczba ta plasuje nasz kraj na 8 miejscu w Europie.

– Aby zacząć grać w gry mobilne jedyne czego potrzebujemy to smartfon lub tablet, dlatego bariera wejścia jest tutaj bardzo niska. Dodatkowo jest to rozrywka, którą można mieć zawsze przy sobie i która idealnie zapełni nawet 5 czy 10 minutowe przerwy w ciągu dnia. Portfolio gier mobilnych jest również bardzo szerokie. W sklepach znajdziemy zarówno łamigłówki, gry logiczne, zręcznościowe, jak i RPG, gry akcji, np. Fortnite czy wyścigowe. W Google Play liderem rankingu jest gra Mr Bullet z gatunku łamigłówek, a w App Store układanki – Neon Splash i Pack Master. Każdy, bez względu na wiek, płeć czy zainteresowania może znaleźć taką produkcję, która go wciągnie, dlatego też gry mobilne mają dzisiaj tak duży potencjał, także marketingowy. Umiejętna ekspozycja marki czy produktu w ekosystemach gier mobilnych pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego spektrum grup docelowych, a co najważniejsze, naprawdę ich zaangażować – podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Źródło: Mexad Games

www.mexad-games.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za lipiec 2019 r.
Wszystkie spoty w lipcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboards powstały przy udziale osób znanych z telewizji, mediów społecznościowych czy świata muzyki. Niekwestionowanym zwycięzcą tej edycji jest Play - dwie reklamy tej marki uplasowały się na podium zdobywając złoto i brąz. Druga lokata przypadła marce Lidl i jej wideo z udziałem twórców kanału...
Sztab Generalny Wojska Polskiego, Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa od 20 sierpnia mają nowe strony internetowe zintegrowane z...
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w lipcu 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w lipcu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się Wirtualna Polska oraz telewizja TVN24.
Robert Larsson objął stanowisko Chief Revenue Officera w Yieldbird
W sierpniu br. do zespołu Yieldbird, firmy z Grupy Agora specjalizującej się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców, dołączył Robert Larsson. Na nowo utworzonym stanowisku będzie odpowiedzialny za wzrost przychodów firmy.
Wirtualna Polska z programem dla Link4
WP brand studio wyprodukowało dla LINK4 sześcioodcinkowy cykl „Mamy mają moc”. Biorą w nim udział kobiety, które opowiadają, jak poradziły sobie z różnymi przeciwnościami losu związanego z macierzyństwem. Program jest częścią kampanii LINK4 Mama.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764