logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gracze mobilni – co o nich wiemy?

  PR 12.08.2019, przeczytano 453 razy
ilustracja

Fani gier mobilnych najczęściej grają w domu (44%) oraz w komunikacji miejskiej (30%), a ponad 1/3 z nich gra tylko w darmowe gry - takie dane przynosi najnowsze badanie Mexad Games, przeprowadzone we współpracy z Mobile Institute. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gracze-mobilni-%E2%80%93-co-o-nich-wiemy,383558,artykul.html

Jak podaje raport „Esport w Polsce”, polscy fani gier mobilnych najczęściej grają w domowym zaciszu (44%). Często zdarza im się również grać w szkole lub na uczelni (23%) czy w pracy (21%). Co ciekawe, aż 1/3 graczy mobilnych poświęca się tej rozrywce w podróży komunikacją miejską, a co 5. gra podczas oglądania telewizji, filmów czy seriali – najczęściej zdarza się to osobom między 34 a 44 rokiem życia. 

Fani gier mobilnych grają głownie w gry darmowe

Ponad 1/3 Polaków grających w gry na urządzeniach mobilnych pobiera tylko darmowe gry (37%). Co 5 płaci za gry od 5 do 10 zł (21%), a co 10 od 30 do 40 zł. Kwotę wyższą niż 50 zł byłoby w stanie zapłacić tylko 7% graczy.

ilustracjastrzałka

Potencjał graczy mobilnych coraz większy 

Liczba graczy mobilnych z roku na rok rośnie. Raport Newzoo wskazuje, że w ubiegłym roku w Polsce wydatki na gry mobilne stanowiły 216 mln złotych (prawie 150 mln wygenerowały gry mobilne na smartfony, a 58 mln – gry na tablety). Stanowi to aż 40% łącznych wydatków na gry wideo w naszym kraju, a liczba ta plasuje nasz kraj na 8 miejscu w Europie.

– Aby zacząć grać w gry mobilne jedyne czego potrzebujemy to smartfon lub tablet, dlatego bariera wejścia jest tutaj bardzo niska. Dodatkowo jest to rozrywka, którą można mieć zawsze przy sobie i która idealnie zapełni nawet 5 czy 10 minutowe przerwy w ciągu dnia. Portfolio gier mobilnych jest również bardzo szerokie. W sklepach znajdziemy zarówno łamigłówki, gry logiczne, zręcznościowe, jak i RPG, gry akcji, np. Fortnite czy wyścigowe. W Google Play liderem rankingu jest gra Mr Bullet z gatunku łamigłówek, a w App Store układanki – Neon Splash i Pack Master. Każdy, bez względu na wiek, płeć czy zainteresowania może znaleźć taką produkcję, która go wciągnie, dlatego też gry mobilne mają dzisiaj tak duży potencjał, także marketingowy. Umiejętna ekspozycja marki czy produktu w ekosystemach gier mobilnych pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego spektrum grup docelowych, a co najważniejsze, naprawdę ich zaangażować – podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Źródło: Mexad Games

www.mexad-games.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z serwisów streamingowych, a szczególny wzrost popularności, jeśli chodzi o średnią liczbę subskrypcji do platform wideo, widać wśród oglądających w wieku 25-34 lata. W przeliczeniu na osobę Polacy posiadają abonament do średnio ponad dwóch serwisów umożliwiających streaming treści wideo –...
Nowa, urodzinowa sekcja w serwisie Dobreprogramy.pl
Serwis dobreprogramy.pl obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. Redakcja  przygotowała specjalną sekcję, w której publikuje treści przenoszące użytkowników w przeszłość. Pokazuje też zmiany, jakie przez ostatnie dwie dekady zaszły na rynku technologii. Z okazji jubileuszu przygotowano też konkurs dla użytkowników.
W Polsat Box oraz w serwisie Polsat Box Go pojawiły się kolejne nowości – cztery nowe kanały w jakości 4K: Love Nature 4K, MyZen TV 4K, Museum TV 4K i Travelxp 4K. W Polsat Box stacje są dostępne dla użytkowników dekoderów 4K od najniższych pakietów (S/Wygodnego), w każdej z trzech technologii: satelitarnej, kablowej IPTV i internetowej OTT z...
Be Healthy Magazine – miesięcznik premium WP Abczdrowie
Redakcja WP abcZdrowie stworzyła nowy lifestylowy miesięcznik premium. Be Healthy Magazine skierowany jest do czytelników ceniących zdrowy styl życia. Pierwszy numer dotyczy picia wody, a każde kolejne wydanie poświęcone będzie i„Be healthy” znaczy tyle, co cieszyć się dobrym zdrowiem. W każdym numerze czytelnicy otrzymają porcję porad na inny temat z zakresu...
Radio Złote Przeboje rozwija swoją podcastową ofertę. Już jutro - w czwartek, 1 grudnia 2022 r. na zloteprzeboje.pl, platformach streamingowych oraz na oficjalnym kanale Radia Złote Przeboje na platformie YouTube pojawi się pierwszy odcinek nowej serii „Lekko, czyli czas na zmiany”, na którą złożą się rozmowy z ekspertami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764