logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gracze mobilni – co o nich wiemy?

  PR 12.08.2019, przeczytano 565 razy
ilustracja

Fani gier mobilnych najczęściej grają w domu (44%) oraz w komunikacji miejskiej (30%), a ponad 1/3 z nich gra tylko w darmowe gry - takie dane przynosi najnowsze badanie Mexad Games, przeprowadzone we współpracy z Mobile Institute. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gracze-mobilni-%E2%80%93-co-o-nich-wiemy,383558,artykul.html

Jak podaje raport „Esport w Polsce”, polscy fani gier mobilnych najczęściej grają w domowym zaciszu (44%). Często zdarza im się również grać w szkole lub na uczelni (23%) czy w pracy (21%). Co ciekawe, aż 1/3 graczy mobilnych poświęca się tej rozrywce w podróży komunikacją miejską, a co 5. gra podczas oglądania telewizji, filmów czy seriali – najczęściej zdarza się to osobom między 34 a 44 rokiem życia. 

Fani gier mobilnych grają głownie w gry darmowe

Ponad 1/3 Polaków grających w gry na urządzeniach mobilnych pobiera tylko darmowe gry (37%). Co 5 płaci za gry od 5 do 10 zł (21%), a co 10 od 30 do 40 zł. Kwotę wyższą niż 50 zł byłoby w stanie zapłacić tylko 7% graczy.

ilustracjastrzałka

Potencjał graczy mobilnych coraz większy 

Liczba graczy mobilnych z roku na rok rośnie. Raport Newzoo wskazuje, że w ubiegłym roku w Polsce wydatki na gry mobilne stanowiły 216 mln złotych (prawie 150 mln wygenerowały gry mobilne na smartfony, a 58 mln – gry na tablety). Stanowi to aż 40% łącznych wydatków na gry wideo w naszym kraju, a liczba ta plasuje nasz kraj na 8 miejscu w Europie.

– Aby zacząć grać w gry mobilne jedyne czego potrzebujemy to smartfon lub tablet, dlatego bariera wejścia jest tutaj bardzo niska. Dodatkowo jest to rozrywka, którą można mieć zawsze przy sobie i która idealnie zapełni nawet 5 czy 10 minutowe przerwy w ciągu dnia. Portfolio gier mobilnych jest również bardzo szerokie. W sklepach znajdziemy zarówno łamigłówki, gry logiczne, zręcznościowe, jak i RPG, gry akcji, np. Fortnite czy wyścigowe. W Google Play liderem rankingu jest gra Mr Bullet z gatunku łamigłówek, a w App Store układanki – Neon Splash i Pack Master. Każdy, bez względu na wiek, płeć czy zainteresowania może znaleźć taką produkcję, która go wciągnie, dlatego też gry mobilne mają dzisiaj tak duży potencjał, także marketingowy. Umiejętna ekspozycja marki czy produktu w ekosystemach gier mobilnych pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego spektrum grup docelowych, a co najważniejsze, naprawdę ich zaangażować – podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Źródło: Mexad Games

www.mexad-games.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Piłka w grze - krajowe rozgrywki nabierają rozpędu
W sierpniu rozegrano pięć kolejek meczowych w ramach PKO BP Ekstraklasy, a na jej zapleczu – w Betclic 1. Lidze – aż sześć. Najlepsze polskie kluby mierzyły się również na arenie międzynarodowej, co także zaowocowało wzrostem medialnym wielu drużyn. Poza granicami kraju nasi piłkarze starali się pokazać z jak najlepszej strony, aby otrzymać powołanie do kadry na...
Grupa IMM rozszerza ofertę o kolejne media RTV, wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom klientów. Dzięki najnowszej aktualizacji użytkownicy mogą monitorować jeszcze większy zakres źródeł, co pozwoli im na bardziej kompleksową analizę i precyzyjne śledzenie informacji istotnych dla ich działalności.
Ingrid Hintz-Nowosad naczelną Telemagazynu
Ingrid Hintz-Nowosad, doświadczona dziennikarka i redaktorka z ponad 30-letnim stażem, od dziś, 9 września, obejmuje stanowisko redaktor naczelnej „Telemagazynu”.
Z gwiazdą przez świat – nowy program TVP Polonia
W niedzielę, 15 września o godz. 21:15 premierę w TVP Polonia będzie miał nowy program na żywo „Z gwiazdą przez świat”, w którym znani artyści opowiedzą o najciekawszych momentach swojej kariery, trasach koncertowych i spotkaniach z polonijną widownią. Gościem Agaty Solarskiej w pierwszym odcinku będzie Halina Mlynkova. 
Treści na TVP VOD nawet 7 dni po emisji
Telewizja Polska udostępniła nowe funkcjonalności w swoim serwisie streamingowym TVP VOD. Zalogowani użytkownicy usługi mogą korzystać m.in. z funkcji catch up umożliwiającej oglądanie treści nawet 7 dni po ich emisji linearnej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764