logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Graduation Projects 2017: Wystawa

   27.01.2018, przeczytano 682 razy
ilustracja

Graduation Projects to przegląd najciekawszych dyplomów studentów z Polski, Czech, Słowacji i Węgier studiujących kierunki projektowe, także poza granicami swoich krajów. To inicjatywa kwartalnika 2+3D.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/graduation-projects-2017%3A-wystawa,35234,artykul.html

Początkowo był to jedynie przegląd redakcyjny. W roku 2006 dołączył Zamek Cieszyn, który uzupełnił wydarzenie o wystawy organizowane najpierw w Cieszynie, później w innych miastach, również za granicą m.in. w Pradze, Budapeszcie, Bratysławie, Berlinie, Tallinnie i Kownie. W roku 2010 dołączyli partnerzy z Czech, Słowacji i Węgier i w ten sposób przegląd nabrał charakteru międzynarodowego. W 2017 roku do grona organizatorów dołączyły międzynarodowe centra designu: Hungarian Design Council, CZECHDESIGN i Slovak Design Center.  

W tej edycji jury oceniało 354 prace – na wystawie w Zamku Cieszyn można zobaczyć 40 z nich. Przegląd ma dwie kategorie, grafikę użytkową i wzornictwo, przy czym trzeba mieć świadomość, że granica pomiędzy pracami graficznymi a wzorniczymi zaciera się, a młodzi projektanci wchodzą w zupełnie nowe obszary i chętnie eksperymentują. Równie chętnie angażują się w szukanie rozwiązań problemów, które znają z własnego życia. Wspierają lokalne organizacje, promują rzemiosło i ekologiczne materiały, wynajdują nowe sposoby pomocy osobom chorym i niepełnosprawnym. Współpracują ze specjalistami a swoimi pomysłami chcą dzielić się z innymi (open source).

Graduation Projects nie tylko odzwierciedla zmiany, jakie dokonują się we współczesnym projektowaniu, jest lustrem odbijającym niełatwą rzeczywistość. To na nią reagują młodzi projektanci, wykorzystując narzędzia swojego zawodu i własną wrażliwość do szukania odpowiedzi na wyzwania świata, w którym żyją.

Wystawa: 27.01-11.03.2018, Zamek Cieszyn

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikea: Święta wśród ludzi, nie wśród mebli
Stylowa lampa, wygodne krzesło, gustowny talerz. Dla pani Zofii to jedyni towarzysze śniadań, obiadów i kolacji codziennie od czterech lat. Starsze osoby często mierzą się z samotnością, którą w Święta odczuwają szczególnie dotkliwie. 10 grudnia br. startuje nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”, w której IKEA...
Karnawałowa aktywacja marki Captain Jack
Do Polski zbliża się najgorętszy okres w roku – karnawał pod banderą Captain Jack. Wszyscy śmiałkowie będą mieli szansę powalczyć o imprezowe wyjazdy na karaibskie wyspy. Promocję wesprze silna kampania ATL, BTL oraz działania w digitalu i social mediach z udziałem topowych influencerów.
Świąteczne ciężarówki Coca-Cola odwiedzą Chorzele, Sandomierz i Iławę
Już wiemy, gdzie w tym roku zawitają legendarne ciężarówki Coca-Cola! Wskazali je sami mieszkańcy, oddając rekordową ilość głosów na swoje miasta w konkursie, zorganizowanym przez Coca-Cola. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu internautów, świąteczny konwój wraz z mocą atrakcji przyjedzie do Chorzel, Sandomierza i Iławy.
Ponad 1,5 tys. złotych wyda polski konsument na sprawy związane z organizacją  tegorocznych świąt. Jak co roku, ważne miejsce w budżecie zajmą nie tylko prezenty, ale także świąteczne zakupy spożywcze.
Na święta Polacy chętnie wracają do rodzinnego domu, ale na podróże wydadzą mniej niż na prezenty
Już niebawem ponad 14 milionów Polaków wsiądzie do samochodów, pociągów oraz na pokłady samolotów i ruszy w podróż do rodzinnych domów, aby wspólnie z bliskimi spędzić święta Bożego Narodzenia. W  najnowszym badaniu pt. „Driving home for Christmas” Mastercard zgłębił temat powrotów do domu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764