logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Graduation Projects 2017: Wystawa

   27.01.2018, przeczytano 637 razy
ilustracja

Graduation Projects to przegląd najciekawszych dyplomów studentów z Polski, Czech, Słowacji i Węgier studiujących kierunki projektowe, także poza granicami swoich krajów. To inicjatywa kwartalnika 2+3D.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/graduation-projects-2017%3A-wystawa,35234,artykul.html

Początkowo był to jedynie przegląd redakcyjny. W roku 2006 dołączył Zamek Cieszyn, który uzupełnił wydarzenie o wystawy organizowane najpierw w Cieszynie, później w innych miastach, również za granicą m.in. w Pradze, Budapeszcie, Bratysławie, Berlinie, Tallinnie i Kownie. W roku 2010 dołączyli partnerzy z Czech, Słowacji i Węgier i w ten sposób przegląd nabrał charakteru międzynarodowego. W 2017 roku do grona organizatorów dołączyły międzynarodowe centra designu: Hungarian Design Council, CZECHDESIGN i Slovak Design Center.  

W tej edycji jury oceniało 354 prace – na wystawie w Zamku Cieszyn można zobaczyć 40 z nich. Przegląd ma dwie kategorie, grafikę użytkową i wzornictwo, przy czym trzeba mieć świadomość, że granica pomiędzy pracami graficznymi a wzorniczymi zaciera się, a młodzi projektanci wchodzą w zupełnie nowe obszary i chętnie eksperymentują. Równie chętnie angażują się w szukanie rozwiązań problemów, które znają z własnego życia. Wspierają lokalne organizacje, promują rzemiosło i ekologiczne materiały, wynajdują nowe sposoby pomocy osobom chorym i niepełnosprawnym. Współpracują ze specjalistami a swoimi pomysłami chcą dzielić się z innymi (open source).

Graduation Projects nie tylko odzwierciedla zmiany, jakie dokonują się we współczesnym projektowaniu, jest lustrem odbijającym niełatwą rzeczywistość. To na nią reagują młodzi projektanci, wykorzystując narzędzia swojego zawodu i własną wrażliwość do szukania odpowiedzi na wyzwania świata, w którym żyją.

Wystawa: 27.01-11.03.2018, Zamek Cieszyn

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowości Neolt do wielkoformatowej post-produkcji
Wydrukowanie grafiki na ploterze wielkoformatowym to często połowa jego procesu produkcyjnego. Nie rzadko trzeba jeszcze ją zabezpieczyć poprzez laminację czy też porozcinać na formatki. Z pomocą przychodzą właśnie urządzenia post-produkcyjne.
Rusza nowa multimedialna kampania marketingowa skierowana do klientów biznesowych. Tym razem Alior Bank promuje Rachunek ,,4x4”. Głównym przekazem kampanii jest możliwość dopasowania przez klienta rachunku do potrzeb firmy poprzez wybór odpowiednich rozwiązań proponowanych w pakietach: gotówkowym, krajowym, zagranicznym i oszczędnym. Wśród wykorzystanych w niej narzędzi po raz...
„W domu”: Książka sieci VOX zachęca do uważności i dodaje odwagi
VOX znów zaskakuje. Obok nowości drzwiowych czy meblowych, w swoim Pawilonie podczas Targów Meble Polska premierowo zaprezentował … książkę. „W DOMU” to – poprowadzona wraz z zaproszonymi na łamy ekspertami ze świata psychologii, mediów i designu – opowieść o tym, że przy tworzeniu pięknych wnętrz wcale nie musimy podążać za aktualnie obowiązującą modą. Liczy...
Rozpoznawanie obrazów – przełom w marketingu e-commerce
Funkcjonalność wykorzystywana do tej pory jedynie przez światowych gigantów e-commerce jest teraz dostępna dla wszystkich właścicieli e-sklepów.
Lubisie startują z komunikacją promującą prosty skład produktów
Marka Lubisie startuje z nową komunikacją, której celem jest promowanie krótkiej listy składników w recepturze produktów. Od teraz na opakowaniach ciastek będzie znajdować się lupka z czytelnymi i intuicyjnymi piktogramami informującymi o prostych składnikach takich jak jajko, mleko i mąka. Zmiany są elementem globalnej strategii producenta, Mondelēz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764