logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Grafika nie trzyma się folii transportowej

   05.03.2006, przeczytano 16357 razy

Zaczynam przygodę z wyklejaniem. Mam problem z folią transportową. Po obraniu wyciętej grafiki i naklejeniu folii transportowej pociągam kilkanaście razy raklą, jednak grafika nie chce się przykleić na folię transportową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grafika-nie-trzyma-sie-folii-transportowej,3633,artykul.html

Zauważyłem różnice między foliami. Np. czarna Oracal 641 jest nie do przyklejenia na folię transportową. Natomiast inny kolor Avery 500 z pewnym trudem, ale idzie. Nie wiem czy cos źle robię, ale za każdym razem muszę podważać każdą literkę i doklejać ją od spodu, żeby się trzymała folii transportowej. Tak samo z papierem. Jakie są różnice między folią, a papierem? Na pewno możliwość wielokrotnego użycia folii, ale czy coś jeszcze? Czy wybór zależy od rodzaju podłoża? Na razie nie mogę sobie z nią poradzić w żaden sposób. Czy należy tu stosować jakieś specjalne techniki?

ODPOWIEDŹ:
Objawy opisane przez Pana są dziwne. Jednak jest klika dróg rozwiązania tego problemu. Jakiego typu papieru pan używa ? Avery, 3M, Oracal, Aslan, JAC ? Z jaką siłą kleju ?
Na rynku są papiery i folie sprzedawane pod wieloma markami. Różnic między nimi jest kilka, jednak najważniejsza to siła kleju. W ofercie 3M, AVERY i ASLANA można znaleźć 3 gatunki kleju: słaby, średni i mocny. W zależności od siły kleju papiery mają różne zastosowanie. Najsłabszy klej przeznaczony jest zazwyczaj do naklejania na mokro, średni do przenoszenia elementów na sucho, a najmocniejszy stosuje się w przypadku aplikowania dużych, zadrukowanych brytów na powierzchnie z przetłoczeniami.

Folie z kolei stosuje się wszędzie tam, gdzie potrzebna jest dobra widoczność, np. w wypadku precyzyjnego łączenia brytów. Możliwość wielokrotnego użycia folii to właściwie cenny efekt uboczny. Ponadto niektóre folie transportowe pozwalają się układać na przetłoczeniach razem z wydrukiem.

Wracając do Pańskich problemów: albo materiały transportowe są podłego gatunku, albo przeterminowane. A oto pewna sztuczka, która zazwyczaj pomaga w takich sytuacjach. Po naklejeniu papieru transportowego należy położyć arkusz papierem transportowym do dołu i mocno dociskając raklę odciągać papier silikonowy bezpośrednio spod krawędzi rakli. Tuż przed zdejmowaniem grafiki należy mocno wyraklować papier transportowych na literach.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Są jeszcze dwa czynniki, które w pewnym stopniu wpływają na odklejanie się grafiki od papieru silikonowego:
-Zbyt duży nacisk noża, powoduje "wcinanie" folii w papier
- kąt pod którym odklejana jest folia, jest to kwestia wyczucia.

avatar użytkownika
,

Generalnie folie matowe przenosza sie gorzej niz blyszczace. Trzeba tez zwracac uwage na przechowywanie papieru. Szybko chlonie wilgoc i klej traci wlasciwosci.
Juz kupujac papier zwracam na to uwage - czesto widuje papier stojacy bezposrednio na betonowej podlodze w magazynie sprzedawcy i rezugnuje z takich zakupow

,

Witam
To nie są dziwne objawy przynajmniej dla mnie. Pracuje na materiałach firmy Mactac i mogę powiedzieć, że opisane przez Pana problemy nie są niczym nowym. W zależności od serii folii różnie przylega ona do transportu (folia wytłaczana-9800- trzyma się zdecydowanie lepiej niż zwykła ploterówka serii 8200) Spora różnica jest też między przyklejaniem folii matowej i błyszczącej. Błyski łatwiej się kleją.
Pan Krzysztof pytał także o to do czego używa się papieru a do czego folii. Ja osobiście folii używam do klejenia na "sucho" czyli np na materiały typu PCV. Natomiast papier jest dużo lepszy do klejenia na "mokro" czyli np. na plexi, szkło czy poliwęglany.
Pozdrawiam LILAl2l

Najnowsze w tym dziale

Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB...
Odtwarzanie odpowiedniej muzyki w hotelu: mądry ruch biznesowy?
Stworzyliśmy piękne miejsce dla gości. Przeanalizowaliśmy idealne próbki kolorów ścian i dekoracji. Zastosowaliśmy fantastyczną meblową aranżację. Postawiliśmy na pożądaną kombinację komfortu i stylu. Wszystko po to, aby przyciągnąć gości i zapewnić im przyjemny pobyt w przestrzeniach hotelu. Ale co z muzyką w tle w naszym obiekcie? Muzyka ma znaczący wpływ...
Eksperci KPMG: jak przygotować firmy na AI Act?
13 marca br. Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie AI (Artificial Intelligence Act). Nowe regulacje pozwalają budować środowisko prawne, które z jednej strony zapewnia możliwość rozwoju sztucznej inteligencji, a z drugiej gwarantuje poszanowanie praw człowieka i minimalizuje zjawisko dyskryminacji. Sztuczna inteligencja jest wyznacznikiem zmian w świecie biznesu....
Więcej niż uciążliwość: Adware może być niebezpieczny
Reklamy na ekranie komputera to widok, do którego każdy użytkownik sieci zdążył już przywyknąć. Ich nadmiar bywa jednak uciążliwy, a w niektórych przypadkach również niebezpieczny. Natarczywe wyświetlanie się treści reklamowych może świadczyć o infekcji złośliwym oprogramowaniem typu adware. Eksperci Fortinet wyjaśniają, w jaki sposób ono...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764