logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Graphic Packaging Holding Company przejmie AR Packaging od CVC

  PR 21.05.2021, przeczytano 709 razy

Graphic Packaging Holding Company (NYSE: GPK), („Graphic Packaging” lub „Spółka”), zintegrowany pionowo dostawca zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań konsumenckich na bazie włókien, oraz CVC Capital Partners Fund VI ogłosiły dziś zawarcie ostatecznej umowy, na mocy której Graphic Packaging przejmie AR Packaging Group AB („AR Packaging”), drugiego co do wielkości europejskiego producenta opakowań konsumenckich na bazie włókien, za kwotę ok. 1,45 mld dolarów w gotówce, z zastrzeżeniem zwyczajowych korekt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/graphic-packaging-holding-company-przejmie-ar-packaging-od-cvc,391570,artykul.html

Transakcja połączenia przyczyni się do rozszerzenia skali globalnej działalności, zwiększenia innowacyjności oraz uatrakcyjnienia oferty Graphic Packaging dla klientów z całej Europy i regionów sąsiadujących. Dzięki szerokiemu wachlarzowi wiodących w branży rozwiązań opakowaniowych, doświadczeniu w projektowaniu oraz rozszerzonemu zasięgowi geograficznemu, połączona firma będzie doskonale predysponowana do tego, aby wykorzystać możliwości ciągłego wzrostu organicznego wśród obecnych i nowych klientów oraz na nowych rynkach światowych.

Oczekuje się, że proponowane przejęcie AR Packaging zwiększy roczną sprzedaż o 1,1 mld dolarów, zaś roczny skorygowany zysk EBITDA wzrośnie o 160 mln dolarów. Ponadto zakłada się, że połączenie spowoduje efekt synergii o łącznej wartości 40 mln dolarów w ciągu 36 miesięcy od sfinalizowania transakcji. Zgodnie z założeniem transakcja niezwłocznie wpłynie na wzrost wysokości zysku w przeliczeniu na 1 akcję oraz na przepływy pieniężne Spółki.

Michael Doss, prezes i dyrektor generalny Graphic Packaging, powiedział: - AR Packaging jest liderem na atrakcyjnym i rozwijającym się rynku opakowań ekologicznych w Europie. Przejęcie AR Packaging przyniesie znaczące korzyści naszym klientom, pracownikom i akcjonariuszom, ponieważ połączymy w ten sposób dwóch wiodących dostawców rozwiązań z zakresu opakowań konsumenckich na bazie włókien z długą historią innowacji i kreatywnego projektowania opakowań. Duży, rozproszony obszar działania 25 zakładów przetwórczych AR Packaging w Europie Wschodniej i Zachodniej zapewnia znaczące korzyści skali i wydajność kosztów, wzmacniając naszą wspólną obecność na rynku i zdolność do obsługi klientów w całej Europie i na świecie. Cieszymy się, że możemy powitać załogę AR Packaging i wspólnie rozwijać działania z zakresu opracowywania zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych dla globalnych konsumentów, co przyczyni się do przejścia na gospodarkę w większym stopniu opartą na obiegu zamkniętym.

Stephen Scherger, wiceprezes i dyrektor finansowy Graphic Packaging, dodał: - Przejęcie AR Packaging zwiększa nasze możliwości w obszarze obsługi i tworzenia zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych na rynkach całego świata. Przedmiotowa transakcja połączenia, wraz z ogłoszonym wcześniej przejęciem firmy Americraft Carton, wpisuje się w realizację naszych celów rozwojowych i umożliwia firmie Graphic Packaging konsekwentne osiąganie organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 100-200 punktów bazowych, zgodnie z założeniami przyjętymi w wizji na rok 2025. Warto zauważyć, że modele operacyjne wdrażane przez obie organizacje, w połączeniu z komplementarnymi segmentami rynku, pozwolą zapewnić istotne korzyści finansowe. Znacząca zdolność generowania przepływów pieniężnych w wyniku połączenia przyczyni się do osiągnięcia imponujących zysków. Oczekuje się, że w ciągu 24 miesięcy od sfinalizowania transakcji Graphic Packaging powróci do docelowego poziomu dźwigni finansowej 2,5-3,0x.

Prezes i dyrektor generalny AR Packaging, Harald Schulz, powiedział: - Jestem dumny z postępów, jakie poczyniliśmy w kształtowaniu jasnej strategii i budowaniu renomy AR Packaging jako godnego zaufania dostawcy rozwiązań opakowaniowych. Chciałbym podziękować CVC za wsparcie w tych wysiłkach w ciągu ostatnich pięciu lat. Podejście Graphic Packaging do obsługi klienta i wyraźne ukierunkowanie na dostarczanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań ściśle pokrywa się z tym, w jaki sposób prowadzimy naszą działalność, przez co firma ta jest dla nas idealnym partnerem. Możliwość zastosowania korzystnej integracji łańcucha wartości, począwszy od produkcji tektury aż do procesów przetwarzania kartonów, otwiera nowe możliwości oferowania naszym klientom rozwiązań zoptymalizowanych pod kątem zrównoważonego rozwoju. Nasz zespół z niecierpliwością czeka na podjęcie współpracy z zespołem Graphic Packaging, co pozwoli nam stać się wiodącym globalnym dostawcą zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań z włókien.

Lave Beck-Friis, dyrektor zarządzający w CVC, powiedział: - Jesteśmy bardzo dumni z postępów, jakie poczyniła firma AR Packaging w okresie naszej współpracy. Możliwość współpracowania z Haraldem i jego wspaniałym zespołem przy tworzeniu i wprowadzaniu na rynek wielu nowych produktów, jak również inwestowanie w aktywny program fuzji i przejęć, który ma służyć przyspieszeniu rozwoju firmy i uczynić z niej prawdziwie globalnego gracza, była dla nas przyjemnością. Cieszymy się, że przekazujemy AR Packaging w tak silnej pozycji i że znaleźliśmy nowego właściciela, który podziela wizję zarządu w kwestii przyszłego kierunku rozwoju firmy.

Oczekuje się, że transakcja, która została jednogłośnie zatwierdzona przez zarządy Graphic Packaging i AR Packaging, zostanie sfinalizowana w ciągu 4-6 miesięcy, pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód organów regulacyjnych i spełnienia innych zwyczajowych warunków zamknięcia.

BofA Securities pełni funkcję doradcy finansowego, a DLA Piper funkcję doradcy prawnego dla Graphic Packaging. Z kolei Credit Suisse International pełni funkcję doradcy finansowego, a Roschier funkcję doradcy prawnego dla AR Packaging.

Źródło: Graphic Packaging Holding Company

www.graphicpkg.com

Dodatkowe informacje:

Wypowiedzi prognozujące

Zawarte w niniejszej informacji prasowej wypowiedzi dotyczące oczekiwań Spółki, w tym między innymi terminów i warunków przejęcia AR Packaging oraz spodziewanych przychodów i rentowności, a także prognozowanych synergii, stanowią wypowiedzi prognozujące zgodnie z definicją zawartą w Ustawie o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. (Securities Litigation Reform Act of 1995). Wypowiedzi te opierają się na aktualnie dostępnych informacjach i są obarczone różnymi czynnikami ryzyka i niepewności, które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą się istotnie różnić od obecnych oczekiwań Spółki. Czynniki ryzyka i niepewności obejmują między innymi inflację i zmienność kosztów surowców i energii, ciągłą presję ze strony klientów w kwestii dostępu do tańszych produktów, zdolność Spółki do realizacji strategii biznesowych, w tym inicjatyw w zakresie wydajności, planów redukcji kosztów i działań integracyjnych, a także poziom zadłużenia Spółki, zmiany kursów walut i inne czynniki ryzyka związane z prowadzeniem działalności na skalę międzynarodową, a także wpływ regulacji i procesów sądowych, w tym możliwość dalszego odliczania straty operacyjnej netto Spółki od dochodu podlegającego opodatkowaniu. Nie należy nadmiernie polegać na tego typu wypowiedziach dotyczących przyszłości, ponieważ są one aktualne wyłącznie na dzień ich sporządzenia, a Spółka nie zobowiązuje się do ich aktualizacji z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo. Dodatkowe informacje dotyczące tych i innych czynników ryzyka są ujmowane w okresowych raportach Spółki przedkładanych Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764