Co ma wspólnego Minecraft z wycinką Puszczy Białowieskiej? Dowiecie się z naszego kolejnego odcinka cyklu prezentującego kampanie nagrodzone podczas XIX edycji Effie Awards. Trzeba było 7 milionów wirtualnych drzew aby trafić do młodych ludzi i zaangażować ich w obronę przyrodniczego dziedzictwa w "realu". Zobaczcie jak to zrobiono.
Podsumowanie kampanii
Dzięki innowacyjnemu podejściu do definicji grupy docelowej i wyjątkowemu pomysłowi na strategię komunikacji udało się uzyskać przełom w sprawie ochrony jednego z najbardziej wartościowych miejsc naturalnych na świecie - Puszczy Białowieskiej. Kampania skutecznie zaangażowała i zaktywizowała młodych Polaków, udało się uzyskać ponad 20 000 petycji, a o Puszczy Białowieskiej i jej sytuacji dowiedział się niemal cały świat.
GREENPEACE. DO OSTATNIEGO DRZEWA. – POSITIVE CHANGE: EDUKACJA SPOŁECZNA I PRO BONO
Laudację odczytała Inga Songin, Regional Marketing Director, DANONE CEN
20 tyś. podpisanych petycji na rzecz ochrony Puszczy Białowieskiej w kluczowym dla sprawy momencie. Petycji podpisanych poprzez młodych ludzi, którzy, wydawać by się mogło, nie interesują się takimi sprawami. A z prawnego punktu widzenia mają prawo decydować o „dziedzictwie” Narodowym. Zakochali młodych w Puszczy, poprzez stworzenie wiernej jej kopii (7mln drzew) w kultowej grze Minecraft. Puszczy tak pięknej, odzwierciedlonej w każdym szczególe, by młodzi chcieli o nią walczyć w świecie realnym. W dynamice gry, wycięto Puszczę, zostawiając jedno drzewo. A to, odnalezione przez słynnego gamera, oznaczało przywrócenie pierwotnej mapy.
Kampania: „Oby cyfrowa kopia Puszczy nie była jej ostatnią wersją” zaangażowała w sposób kreatywny młodych ludzi w akcję społeczną, zbudowała świadomość problemu; przełożyła się na konkretne działania wykorzystując nowe technologie, influencerów i zaawansowane narzędzia digitalowe.
Więcej informacji: http://effie.pl
Źródło: SKM SAR