logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Greenpeace kontra Facebook w kampanii społecznej

   14.03.2011, przeczytano 2908 razy

KampanieSpoleczne.pl przypomina, że powoli dobiega końca akcja organizacji Greenpeace, zatytułowana ''Facebook: Unfriendly coal'' (''Facebook: Nieprzyjazny węgiel''), będącą odpowiedzią na rozpoczęcie budowy nowych serwerów Facebooka w Oregonie, w lutym 2010 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/greenpeace-kontra-facebook-w-kampanii-spolecznej,12162,artykul.html

Greenpeace zwraca uwagę w niej, że funkcjonowanie nowych, wydajnych serwerów i obsługa potężnej bazy danych wymaga poboru olbrzymich ilości energii, której źródłem ma być węgiel, zdaniem ekologów zanieczyszczający środowisko i negatywnie wpływający na ocieplenie klimatu. Przeprowadzona na samym Facebooku kampania ma zachęcić użytkowników portalu do zwrócenia uwagi na ten problem i wymożenia działań zapobiegawczych. ''Lubię to'' na stronie kampanii kliknęło ponad 85 tys. osób. 

Celem Greenpeace, poza poinformowaniem o sprawie użytkowników portalu i promowaniem czystej energii, było uzyskanie deklaracji ze strony Facebooka o rezygnacji z zasilania serwerów węglem, zwiększenie ilości czystej energii wykorzystywanej portal i rezygnacji z zasilania serwerów węglem do 2021r.

Jak dotąd, w odpowiedzi na kampanię Greenpeace, Facebook uruchomił w ubiegłym roku proekologiczny serwis ''Green on Facebook''.

Źródło: KampanieSpoleczne.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimaki będzie świętować 20-lecie na targach Fespa
Mimaki Europe, producent technologii druku i cięcia do drukarek atramentowych, zaprezentuje najnowszą technologię druku UV, w tym zupełnie nowe produkty, na targach FESPA Global Print Expo 2024 (19–22 marca 2024). Jako oficjalny partner FESPA w zakresie doskonalenia UV Mimaki zaprezentuje niektóre ze swoich najbardziej zaawansowanych, energooszczędnych rozwiązań...
146. Tyle dzieci odebrało sobie życie w zeszłym roku. Dlatego dziś, 23 lutego, w Światowy Dzień Walki z Depresją, wiele polskich miast opuści flagi samorządowe do połowy masztu lub przywiesi do nich kir. Startuje ogólnopolska kampania „Żałoba 146 rodzin” Fundacji Słonie na Balkonie. Za strategią i kreacją stoi DDB Warszawa.
Gabi Drzewiecka nową ambasadorką marki Technics
Technics ogłasza nawiązanie współpracy ambasadorskiej z Gabi Drzewiecką. Energia, profesjonalizm oraz zamiłowanie do świata dźwięku dziennikarki, idealnie współgrają z wartościami, jakimi marka kieruje się już od ponad pół wieku.
Van Purr przedłuża współpracę z Dziadkiem do orzechów
Producent piwa Karpackie, Van Pur, podjął dezycję o przedłużeniu współpracy z agencją reklamową Dziadek do orzechów. Będzie to kolejny rok współpracy między marką a agencją.
Walne Zgromadzenie Członków ZFPR wybrało nowy Zarząd
Podczas Walnego Zgromadzenia Członków Związku Firm Public Relations, które odbyło się 22 lutego 2024 roku, wybrano nowy Zarząd, w którego skład weszło pięć kobiet, reprezentantek czołowych agencji public relations w Polsce. Prezeską została Katarzyna Życińska (CEO 38 Content Communication). W Zarządzie znalazły się również Helena Korniejew...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764