logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gremi Media wdraża dekalog stosowania AI w redakcjach

  PR 25.02.2024, przeczytano 809 razy

Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” – najbardziej opiniotwórczego dziennika w Polsce, a także „Parkietu” oraz serwisów rp.pl i parkiet.com, wprowadza w redakcjach dekalog stosowania sztucznej inteligencji (AI). Ma on na celu promowanie etycznego i świadomego wykorzystania narzędzi AI przez dziennikarzy oraz uregulowanie kwestii związanych z bezpieczeństwem i prywatnością.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gremi-media-wdraza-dekalog-stosowania-ai-w-redakcjach,403239,artykul.html

Dostarczony dziennikarzom dekalog stanowi fundamenty postępowania redakcyjnego w sytuacji wykorzystania sztucznej inteligencji. Każdy z dziesięciu punktów podkreśla kluczowe zasady, którymi kierują się redakcje „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” w implementacji i stosowaniu AI w procesie redakcyjnym. Dokument podkreśla, że AI jest wsparciem dziennikarza, a nie jego zastępstwem, wymagając jednocześnie świadomego podejścia do korzyści i ryzyka związanego z technologią. Obejmuje także odpowiedzialność za stosowanie AI zgodnie z prawem, przeciwdziałanie dezinformacji, zachowanie zasad etycznych i neutralności, weryfikację generowanych treści oraz ochronę prywatności i własności intelektualnej. Poprzez te działania Gremi Media chce być na czele w odpowiedzialnym stosowaniu sztucznej inteligencji, jednocześnie zachowując najwyższe standardy i wiarygodność informacyjną wydawanych tytułów.

– Liczne narzędzia redakcyjne, z których korzystamy, zawierają oparte na AI sugestie dla dziennikarzy i redaktorów, dostarczają rozwiązań do obróbki dużej ilości danych czy konwersji mowy na tekst – mówi Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny rp.pl, który odpowiada za transformację cyfrową zespołu „Rzeczpospolitej”. – Chcemy z jednej strony zachęcić naszych autorów i redaktorów do poszukiwania i wykorzystywania nowych technologii, bo to pobudza zespół do kreatywności. Po drugie zaś chcemy uczulić wszystkich na kwestie etyczne i prawne, które się z tym wiążą – dodaje Szułdrzyński. – Wierzymy, że AI może wspomóc pracę dziennikarzy, uprościć czy przyspieszyć pewne procesy w newsroomie. Ale dziennikarzy zastąpić nie powinna.

„Rzeczpospolita” jest liderem opiniotwórczości w Polsce, od wielu lat znajdując się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju. Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów z wynikiem 33 688 cytowań „Rzeczpospolita” zajęła pierwsze miejsce w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 r.

Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, a także serwisy internetowe (z których korzysta ponad 7 mln realnych użytkowników, Gemius Mediapanel, styczeń 2024), tj. rp.pl, parkiet.com, historia.uwazamrze.pl, oraz serwisy branżowe, m.in. regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, pieniadze.rp.pl, logistyka.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Ponadto Gremi Media posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.

Źródło: Gremi Media SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediapanel za kwiecień 2025 - Internet
Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz aplikacji. Prezentujemy również zestawienie audytowanych playerów audio i wideo – ich wyniki pokazujemy w agregacji do grup mediowych, biorących udział w badaniu.
Mediapanel za kwiecień 2025 - zestawienie tematyczne i funkcjonalne
Prezentujemy zestawienia TOP 10 brandów z wybranych kategorii tematycznych i funkcjonalnych badania Mediapanel. Rankingi utworzone zostały wg łącznego zasięgu serwisów www i aplikacji mobilnych poszczególnych brandów. Wskaźnik "użytkownicy" (real users) oznacza liczbę osób odwiedzających daną stronę lub aplikację, nie zaś liczbę aktywnych użytkowników platform / serwisów...
TVP, TVN24 i Polsat News zorganizują debatę przed II turą wyborów prezydenckich
Telewizja Polska wspólnie z TVN24 i Polsat News – jeśli dojdzie do II tury wyborów na urząd prezydenta RP – zorganizuje debatę prezydencką z udziałem dwóch kandydatów, którzy spotkają się w II turze wyborów w dniu 1 czerwca 2025 roku. Debata odbędzie się w środę, 21 maja o godz. 20:00 w siedzibie Telewizji Polskiej przy ul. Woronicza 17.
Ponad 2,5 miliona widzów debaty prezydenckiej w TVP
Debata prezydencka Telewizji Polskiej z 12 maja 2025 roku – ostatnia przed wyborami prezydenta RP zaplanowanymi na 18 maja br. – okazała się najchętniej oglądanym wydarzeniem tego typu ze wszystkich debat transmitowanych przez polskie media w tym roku. W TVP1, TVP Info i TVP Polonia zgromadziła ona 2,53 mln widzów, co przełożyło się na łączny udział w paśmie na...
Filmy nagrodzone w Cannes w Klubie Konesera w Polsat Box Go
Kino artystyczne to prawdziwa skarbnica różnorodnych i inspirujących filmów. W Polsat Box Go w Klubie Konesera dostępne są starannie wyselekcjonowane produkcje z całego świata – obrazy, które zdobyły uznanie krytyków i widzów na całym świecie. Wśród nich znajduje się kilkadziesiąt tytułów nagrodzonych i docenionych na Festiwalu Filmowym w Cannes, m.in.: „Dziewczyna z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764