logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gremi Media wdraża dekalog stosowania AI w redakcjach

  PR 25.02.2024, przeczytano 538 razy

Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” – najbardziej opiniotwórczego dziennika w Polsce, a także „Parkietu” oraz serwisów rp.pl i parkiet.com, wprowadza w redakcjach dekalog stosowania sztucznej inteligencji (AI). Ma on na celu promowanie etycznego i świadomego wykorzystania narzędzi AI przez dziennikarzy oraz uregulowanie kwestii związanych z bezpieczeństwem i prywatnością.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gremi-media-wdraza-dekalog-stosowania-ai-w-redakcjach,403239,artykul.html

Dostarczony dziennikarzom dekalog stanowi fundamenty postępowania redakcyjnego w sytuacji wykorzystania sztucznej inteligencji. Każdy z dziesięciu punktów podkreśla kluczowe zasady, którymi kierują się redakcje „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” w implementacji i stosowaniu AI w procesie redakcyjnym. Dokument podkreśla, że AI jest wsparciem dziennikarza, a nie jego zastępstwem, wymagając jednocześnie świadomego podejścia do korzyści i ryzyka związanego z technologią. Obejmuje także odpowiedzialność za stosowanie AI zgodnie z prawem, przeciwdziałanie dezinformacji, zachowanie zasad etycznych i neutralności, weryfikację generowanych treści oraz ochronę prywatności i własności intelektualnej. Poprzez te działania Gremi Media chce być na czele w odpowiedzialnym stosowaniu sztucznej inteligencji, jednocześnie zachowując najwyższe standardy i wiarygodność informacyjną wydawanych tytułów.

– Liczne narzędzia redakcyjne, z których korzystamy, zawierają oparte na AI sugestie dla dziennikarzy i redaktorów, dostarczają rozwiązań do obróbki dużej ilości danych czy konwersji mowy na tekst – mówi Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny rp.pl, który odpowiada za transformację cyfrową zespołu „Rzeczpospolitej”. – Chcemy z jednej strony zachęcić naszych autorów i redaktorów do poszukiwania i wykorzystywania nowych technologii, bo to pobudza zespół do kreatywności. Po drugie zaś chcemy uczulić wszystkich na kwestie etyczne i prawne, które się z tym wiążą – dodaje Szułdrzyński. – Wierzymy, że AI może wspomóc pracę dziennikarzy, uprościć czy przyspieszyć pewne procesy w newsroomie. Ale dziennikarzy zastąpić nie powinna.

„Rzeczpospolita” jest liderem opiniotwórczości w Polsce, od wielu lat znajdując się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju. Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów z wynikiem 33 688 cytowań „Rzeczpospolita” zajęła pierwsze miejsce w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 r.

Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, a także serwisy internetowe (z których korzysta ponad 7 mln realnych użytkowników, Gemius Mediapanel, styczeń 2024), tj. rp.pl, parkiet.com, historia.uwazamrze.pl, oraz serwisy branżowe, m.in. regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, pieniadze.rp.pl, logistyka.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Ponadto Gremi Media posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.

Źródło: Gremi Media SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Wystartowała kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest też konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
Zmiany w dziale sprzedaży „Wyborczej”
W kwietniu br. nastąpiły zmiany w zespole zajmującym się sprzedażą reklam w mediach marki „Wyborcza”. Mateusz Gros objął stanowisko kierownika ds. sprzedaży agencyjnej w „Wyborczej” i Wyborcza.pl, a Wioletta Napurka – dyrektorki sprzedaży w regionie Warszawa.  
Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat
16 kwietnia, w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez Patronów audycje. A wieczorem o godzinie 19.00 creme de la creme, czyli koncert WAGLEWSKI FISZ EMADE w koncert holu z udziałem Patronów.
Bankier.pl otrzymał nagrodę Media Rynku 2023
Portal Bankier.pl otrzymał nagrodę MEDIA RYNKU 2023 podczas jubileuszowej, 10 edycji gali Invest Cuffs towarzyszącej największej w Europie konferencji gromadzącej przedstawicieli świata inwestorów. W głosowaniu, w którym wzięło udział ponad 138 tysięcy osób, Bankier.pl pokonał inne nominowane w tej kategorii redakcje:...
Media relations - PR-owcy a dziennikarze
Dziennikarze otrzymują dziennie średnio kilkadziesiąt informacji prasowych od działów PR lub agencji PR-owych, z czego udaje się im przeczytać od 10 do 30 proc. O tym, czy informacja prasowa będzie wykorzystana przez dziennikarza decyduje najczęściej tytuł, treść maila oraz nadawca wiadomości. Jak wynika z raportu „Media relations. Status związku – to skomplikowane”...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764