Od marca 2012 roku GREY group rozpoczął działania mające na celu jeszcze silniejsze niż dotychczas powiązanie wszystkich elementów komunikacji ze sferą Digital – już na poziomie tworzenia strategii. Rdzeniem tych działań ma być nowa struktura, powstała z agencji interaktywnej Argonauts.
W 2011 roku miała miejsce pełna integracja Argonauts z Grey Group. 12 miesięcy zbliżonej współpracy teamu interaktywnego z pozostałymi spółkami Grupy – Grey Warszawa, Cohn&Wolfe i Testardo Gram przyniosło wiele sukcesów Grupy na rynku komunikacji i zdecydowanie przesunęło ciężar wszelkich aktywności grupy na obszar Digital.
Podsumowując rok, który upłynął pod znakiem zacieśniania więzi z Digitalem, mogę mówić o pełnym sukcesie i wyjątkowym rozwoju naszych działań na wszystkich obszarach. Internet coraz wyraźniej wysuwa się na pozycję dominującego medium w reklamie. Podążając z duchem czasu i bazując na naszych ostatnich doświadczeniach, chcemy by działania interaktywne stały się rdzeniem, dookoła którego będziemy budować komunikację, odpowiadającą na potrzeby nowoczesnego konsumenta. – mówi Rafał Baran, CEO Grey Group.
Dotychczasowe projekty GREY group integrujące działania digital z pozostałymi kanałami komunikacji cechowała wyjątkowa skuteczność. Tegoroczny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i związana z nim kampania telefonii komórkowej Play, autorstwa Grey Group były, obok afery z ACTA, najważniejszym tematem na stronach Facebooka w styczniu. Według raportu CatNapoleon.com, zrealizowanym pod patronatem Wirtualnemedia.pl, kampania GREY group z udziałem WOŚP pomogła fan page’owi Play w przekroczeniu liczby 500 tys. fanów. Istotnym wyznacznikiem dla powodzenia strony Play był też wzrost liczby aktywnych fanów o ponad 200% - http://www.facebook.com/Play.
http://www.youtube.com/watch?v=yW2OmwV4CYQ&feature=player_detailpage
O ile Play znalazł się wśród liderów w grupie firm telekomunikacyjnych, to fan page Redd’s, wspierany przez kampanię GREY group był wśród liderów branży piwnej. Styczniowy przyrost liczby fanów na profilu Redd’s spowodowany był akcją, w której proszono internautów o pomoc w „walce” o wprowadzenie piwa Redd’s Cranberry do regularnej sprzedaży. Działania polegały na zbieraniu podpisów pod petycją „Tak dla Cranberry”.
http://www.facebook.com/Redds
Digital to na polskim rynku reklamy wciąż silnie rozwijająca się gałąź komunikacji. Jednak w porównaniu do zachodnich społeczeństw wciąż mamy sporo do nadrobienia, szczególnie w zakresie tworzenia spójnych i skutecznych rozwiązań. Dlatego oprócz działań ściśle marketingowych chcemy postawić na edukację. W planach mamy uruchomienie bloga na temat marketingu w sieci oraz organizowanie dla naszych klientów warsztatów, które pozwolą im na lepsze zrozumienie narzędzi interaktywnych oraz dominujących trendów w komunikacji Digital. – mówi Ivan Hernandez, Digital Strategy and Development Officer w Grey Group.
Wzmocnienie komunikacji w sferze Digital w GGP odpowiada także na ogólnoświatowe założenia strategiczne Grey Group. Dzięki tworzeniu silnych związków z konsumentem, internet ma być elementem realizującym Long Idea – czyli ideę koncepcji kreatywnych budujących świadomość i sympatię w stosunku marki w wymiarze długofalowym. Stąd wyrasta koncept strategiczny Digital At Heart, stawiający komunikację interaktywną w sercu wszelkich działań reklamowych Grey Group.
Źródło: Grey Group