Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i związana z nim kampania telefonii komórkowej Play były, obok afery z ACTA, najważniejszym tematem na stronach Facebooka w styczniu. Według raportu CatNapoleon.com, zrealizowanym pod patronatem Wirtualnemedia.pl, kampania GREY group z udziałem WOŚP pomogła fan page’owi Play w przekroczeniu liczby 500 tys. fanów. Istotnym wyznacznikiem dla powodzenia strony Play był też wzrost liczby aktywnych fanów o ponad 200%!
Wymierny sukces kampanii Play z udziałem Jurka Owsiaka i WOŚP to dla nas kolejne „nacięcie na lufie” – celny strzał, który pokazuje, że nawet – a może szczególnie – w czasach kryzysu, warto inwestować w działania realizowane z wielkim rozmachem, z których znane jest GGP. To, że efekty naszych akcji są widoczne na Facebooku, oznacza, że postępująca digitalizacja strategii komunikacji GREY Group sprawdza się w działaniu. Nie wyobrażam sobie by w obecnych czasach tworzyć skuteczną promocję marki bez tego elementu. – mówi Rafał Baran, CEO GREY group.
18 stycznia fan page telefonii komórkowej Play stał się 13. polską stroną na Facebook, która ma ponad pół miliona sympatyków. Obecnie jest także największą spośród fan page’y operatorów sieci telefonii komórkowej. – dodaje Oskar Berezowski, rzecznik prasowy CheeseCat.
W badaniu przeanalizowane zostały dwa tysiące najpopularniejszych wpisów na polskich stronach Facebook. Ranking objął po 10 największych stron z 15 kluczowych branż. O ile Play znalazł się wśród liderów w grupie firm telekomunikacyjnych, to fan page Redd’s, wspierany przez kampanię GREY group był wśród liderów branży piwnej. Styczniowy przyrost liczby fanów na profilu Redd’s spowodowany był akcją, w której proszono internautów o pomoc w „walce” o wprowadzenie piwa Redd’s Cranberry do regularnej sprzedaży. Działania polegały na zbieraniu podpisów pod petycją „Tak dla Cranberry”.
W styczniu Redd’s był jednym z liderów aktywności w branży piwnej. W ciągu miesiąca strona powiększyła się o 15,5 tys. użytkowników (to drugi wynik w czołowej grupie). Miał także jedną z największych grup aktywnych fanów (5,883 - 3. wynik), którzy ponad 7 tys. razy klikali “lubię to” pod postami i komentarzami. Warto też zwrócić uwagę na dużą liczbę postów dodanych przez fanów (156 - 2. wynik w badanej grupie branży piwnej). – komentuje Oskar Berezowski z CheeseCat.
W Raporcie skuteczności działań na Facebook analizie poddano 150 największych fan page’ów by sprawdzić, które marki najlepiej angażują̨ swoich klientów w tym największym serwisie społecznościowym świata. Raport został stworzony na podstawie danych dostarczanych przez system Napoleon autorstwa firmy CheeseCat, który codziennie analizuje jednocześnie ruch na ponad 15 tysiącach największych polskich stron na Facebooku. Autorski współczynnik zaangażowania fanów - Social Interaction Index (SII) ilustruje poziom aktywności fanów danej strony, czyli liczbę̨ publikowanych przez nich postów, komentarzy i like'ów w relacji do liczby sympatyków danego fan page'a, zakładając różne wagi dla każdego z typów aktywności.
Całość raportu dostępna jest pod adresem:
http://www.slideshare.net/cheesecat/raport-aktywnoci-bran-na-facebooku-stycze-2012
Źródło: GREY group