logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grey group liderem w skuteczności działań na Facebooku

  PR 10.02.2012, przeczytano 1091 razy

Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i związana z nim kampania telefonii komórkowej Play były, obok afery z ACTA, najważniejszym tematem na stronach Facebooka w styczniu. Według raportu CatNapoleon.com, zrealizowanym pod patronatem Wirtualnemedia.pl, kampania GREY group z udziałem WOŚP pomogła fan page’owi Play w przekroczeniu liczby 500 tys. fanów. Istotnym wyznacznikiem dla powodzenia strony Play był też wzrost liczby aktywnych fanów o ponad 200%!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grey-group-liderem-w-skutecznosci-dzialan-na-facebooku,14613,artykul.html

Wymierny sukces kampanii Play z udziałem Jurka Owsiaka i WOŚP to dla nas kolejne „nacięcie na lufie” – celny strzał, który pokazuje, że nawet – a może szczególnie – w czasach kryzysu, warto inwestować w działania realizowane z wielkim rozmachem, z których znane jest GGP. To, że efekty naszych akcji są widoczne na Facebooku, oznacza, że postępująca digitalizacja strategii komunikacji GREY Group sprawdza się w działaniu. Nie wyobrażam sobie by w obecnych czasach tworzyć skuteczną promocję marki bez tego elementu. – mówi Rafał Baran, CEO GREY group.

18 stycznia fan page telefonii komórkowej Play stał się 13. polską stroną na Facebook, która ma ponad pół miliona sympatyków. Obecnie jest także największą spośród fan page’y operatorów sieci telefonii komórkowej. – dodaje Oskar Berezowski, rzecznik prasowy CheeseCat.

W badaniu przeanalizowane zostały dwa tysiące najpopularniejszych wpisów na polskich stronach Facebook. Ranking objął po 10 największych stron z 15 kluczowych branż. O ile Play znalazł się wśród liderów w grupie firm telekomunikacyjnych, to fan page Redd’s, wspierany przez kampanię GREY group był wśród liderów branży piwnej. Styczniowy przyrost liczby fanów na profilu Redd’s spowodowany był akcją, w której proszono internautów o pomoc w „walce” o wprowadzenie piwa Redd’s Cranberry do regularnej sprzedaży. Działania polegały na zbieraniu podpisów pod petycją „Tak dla Cranberry”.

W styczniu Redd’s był jednym z liderów aktywności w branży piwnej. W ciągu miesiąca strona powiększyła się o 15,5 tys. użytkowników (to drugi wynik w czołowej grupie). Miał także jedną z największych grup aktywnych fanów (5,883 - 3. wynik), którzy ponad 7 tys. razy klikali “lubię to” pod postami i komentarzami. Warto też zwrócić uwagę na dużą liczbę postów dodanych przez fanów (156 - 2. wynik w badanej grupie branży piwnej). – komentuje Oskar Berezowski z CheeseCat.

W Raporcie skuteczności działań na Facebook analizie poddano 150 największych fan page’ów by sprawdzić, które marki najlepiej angażują̨ swoich klientów w tym największym serwisie społecznościowym świata. Raport został stworzony na podstawie danych dostarczanych przez system Napoleon autorstwa firmy CheeseCat, który codziennie analizuje jednocześnie ruch na ponad 15 tysiącach największych polskich stron na Facebooku. Autorski współczynnik zaangażowania fanów - Social Interaction Index (SII) ilustruje poziom aktywności fanów danej strony, czyli liczbę̨ publikowanych przez nich postów, komentarzy i like'ów w relacji do liczby sympatyków danego fan page'a, zakładając różne wagi dla każdego z typów aktywności.

Całość raportu dostępna jest pod adresem:
http://www.slideshare.net/cheesecat/raport-aktywnoci-bran-na-facebooku-stycze-2012

Źródło: GREY group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764