Agencja GREY Worldwide Warszawa, będąca częścią GREY group, wygrała przetarg na długoterminową współpracę w zakresie ATL z kultową marką IKEA.
W przetargu ogłoszonym pod koniec lipca 2014 roku startowały agencje DDB, VML wraz z PZL, Change Integrated oraz GREY Worldwide Warszawa. Dziś został ogłoszony wynik – IKEA do obsługi działań ATL wybrała GREY group.
„Naszym zdaniem jest to przetarg roku na polskim rynku reklamy. IKEA to kultowa marka, a kontrakt jest długoterminowy. Udało nam się pokonać bardzo trudną konkurencję – w przetargu startowały wiodące agencje reklamowe. Jesteśmy niezwykle dumni, gdyż to zwycięstwo jest nagrodą za naszą walkę i jakość pracy. Wszystkim, którzy już docenili jej efekty w dotychczasowych kampaniach dla IKEA, obiecujemy jeszcze więcej! Pełna radość opanowała GREY group!” – mówi Monika Bierwagen, Senior Vice President i Managing Director, GREY Worldwide Warszawa.
„Proces był złożony i miał na celu nie tylko wybór najlepszej propozycji, biorąc pod uwagę planowane w najbliższym czasie akcje marketingowe, ale także jak najlepsze poznanie potencjalnych partnerów. To dla nas bardzo ważne, ponieważ wiele wymagamy, zarówno od siebie, jak i osób, z którymi współpracujemy, a takie podejście najlepiej sprawdza się w długim okresie” – podsumował Bartłomiej Dyliński, manager IKEA ds. komunikacji zewnętrznej.
Do tej pory GREY współpracował z IKEA na zasadach projektowych i zrealizował dwie kampanie: systemu mebli kuchennych IKEA METOD oraz katalogu IKEA 2015 – seria spotów przedstawiających zalety materacy IKEA jest obecnie w emisji (linki poniżej). Po tej wygranej współpraca zostanie rozszerzona i będzie obejmowała obsługę ATL.
„IKEA jako ekspert oraz innowator w zakresie wyposażenia wnętrz dąży do tego, aby zwiększać zainteresowanie ludzi urządzaniem domu. Polacy zawsze doceniali i dbali o jakość domowego życia. Chcemy więc dzielić się z nimi naszą wiedzą oraz pasją i pomagać im w aranżacji mieszkań zgodnie z ich potrzebami. Stale poszukujemy nowych, ciekawych form dotarcia do naszych klientów, aby mogli jeszcze lepiej poznawać nasze inspirujące rozwiązania dla domu” – powiedział Łukasz Ostrowski, dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce.
„Praca dla takiej marki to nie tylko duma, ale i duże wyzwanie, bo poprzeczka już jest wysoko, a jeszcze chcielibyśmy ją podnieść – zarówno jeśli chodzi o rozwiązania kreatywne, jak i efektywność działań komunikacyjnych” – komentuje Agnieszka Gozdek, Strategy and Brand Planning Director.
Zespół kreatywny także nie kryje zadowolenia: „Dla każdego kreatywnego, taki klient jak IKEA to prawdziwe marzenie. Satysfakcja i radość z wygranej jest więc naprawdę duża” - mówi Aneta Szeweluk. „Super wdzięczny brand. Super kreatywne wyzwanie. Super otwarty Klient. Satysfakcja potrójna” – podsumowuje Natalia Dudek.
ZESPÓŁ:
Client Service: Małgorzata Łoza, Marta Ramos
Kreacja: Jakub Korolczuk, Natalia Dudek, Aneta Szeweluk
Strategia: Agnieszka Gozdek, Monika Bierwagen
Dotychczasowe realizację GREY group dla IKEA dostępne są pod linkami:
IKEA METOD: http://youtu.be/N1slFvcjFLA?list=UU2UlOtmh2F87atqAYteOmWA
IKEA Oparcie: https://www.youtube.com/watch?v=tNbBfjbL_BA
IKEA Wampir: https://www.youtube.com/watch?v=gfW-HzvHy4s>
IKEA Księżniczka: >https://www.youtube.com/watch?v=r3-C0NlXIMk
IKEA 90 nocy: https://www.youtube.com/watch?v=g8LPJISEClg
Źródło: GREY Worldwide Warszawa