Marka Downy, należąca do portfolio firmy Procter & Gamble, kontynuuje działania związane z wprowadzeniem płynu do płukania tkanin na kolejne rynki. To właśnie agencję GREY Group wybrano do stworzenia oraz zrealizowania kompleksowej kampanii reklamowej. Premiera produktu dotyczy rynków Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej, i Afrykę Wschodnią. A we wrześniu ruszy kampania wspierająca działania promocyjne związane z premierą płynu do płukania Downy w Kenii.
GREY przygotowała kampanie na poszczególne rynki z wymagań kulturowych, jak i językowych. Łącznie powstała imponująca liczba ponad 26 wersji (m.in. w j. francuskim, suahili oraz w pięciu różnych dialektach j. arabskiego). Do obowiązków agencji należało także opracowanie szeregu dodatkowych materiałów wizerunkowych, w tym OOH i POS. Dodatkowo agencja GREY była odpowiedzialna za realizację spotów radiowych oraz kampanię digitalową.
– Niezmiernie cieszy nas fakt, że powierzono nam regionalne działania promocyjne na tak dużą skalę dla kolejnej marki z portfolio Procter & Gamble. Projekt ten był dla nas prawdziwym wyzwaniem, nie tylko ze względu na zakres prowadzonych działań, ale również z uwagi na zasięg kampanii, która obejmuje wiele różnorodnych rynków, a co za tym idzie, wiele formatów i wersji językowych. Dzięki temu nasza satysfakcja jest jeszcze większa – mówi Anna Pańczyk, CEO GREY Group Poland.
Głównym przesłaniem kampanii, oprócz korzyści funkcjonalnych płynących z używania płynu do płukania tkanin Downy, jest podkreślenie, jak silny wpływ na człowieka ma zapach. Zmysł węchu jest nierozerwalnie związany z naszą emocjonalnością. Kompozycje zapachowe często kojarzone są niemal ze wszystkimi sytuacjami i doświadczeniami w życiu człowieka. Wywołują one podświadome reakcje i głównie z tego powodu zapach ma tak istotne znaczenie dla naszego samopoczucia. Nie inaczej jest z zapachem świeżo upranych ubrań. Zapach ten wywołuje w dzieciach pozytywne emocje, poczucie miłości i wsparcia mamy, bo to właśnie ona dba o tak przyziemne sprawy, jak pranie. Gdy nie ma jej obok, a dziecko staje przed nowym wyzwaniem, zapach dodaje mu otuchy i odwagi do stawiania kolejnych kroków.
Materiały dostępne pod poniższymi linkami:
KENYA (key market East Africa):
Facebook
YouTube
Anthem TVC ENG
EGYPT (one of the MENA markets):
Facebook
YouTube
Anthem TVC AR
Main TVC AR
MOROCCO (one of the MENA markets):
Facebook
Źródło: GREY Group