logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grotowski. Elementarz - Konkurs na 4 gadżety

   13.02.2019, przeczytano 462 razy
ilustracjastrzałka

Instytut im. Jerzego Grotowskiego ogłasza konkurs na projekt graficzny kompletu 4 gadżetów: torby, notesu, bidonu oraz ołówka, które stanowić będą spójną całość. Konkurs realizowany jest w 20. rocznicę śmierci Jerzego Grotowskiego i stanowi część projektu „Grotowski. Elementarz”, w ramach którego refleksji poddajemy najważniejsze pojęcia, zjawiska i dokonania, tworzące podstawę wiedzy o Jerzym Grotowskim i kierowanym przez niego Teatrze Laboratorium. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grotowski.-elementarz---konkurs-na-4-gadzety,381222,artykul.html

Projekt stawia sobie za cel zainspirowanie przedstawicieli młodszego pokolenia do podjęcia własnej refleksji, inspirowanej innymi niż dotychczas perspektywami i doświadczeniami.

Konkurs skierowany jest do artystów plastyków i projektantów graficznych. Organizatorzy czekają na projekty, które będą twórczą interpretacją sylwetki Jerzego Grotowskiego i/lub jego dorobku. - Liczymy na przefiltrowanie ikony Grotowskiego przez prywatne doświadczenia i współczesne dyskursy, konfrontujące się ze stwierdzeniem, że teatr Grotowskiego jest elitarny. Zachęcamy do zmierzenia się z Jerzym Grotowskim – takim, jaki może on być odbierany dzisiaj w dobie antropocenu. Jak mówi Dariusz Kosiński: „[…] czas najwyższy na rozpoczęcie pracy u podstaw w nadziei na swoiste «nowe otwarcie»”. - czytamy w ogłoszeniu o konkursie.

Projekty oceni komisja konkursowa w składzie: Paweł Pawlak (przewodniczący), Barbara Bergner-Kaczmarek, Monika Blige.

Paweł Pawlak to grafik i ilustrator, autor logo Wrocławia i plakatów kulturalnych związanych z miastem. We współpracy z wydawcami z Polski i zagranicy opracował graficznie około 80 książek. Zaprojektował scenografie do dwunastu spektakli teatralnych oraz jedną fontannę przed Wrocławskim Teatrem Lalek. Uhonorowany wieloma nagrodami w kraju i za granicą.

Barbara Bergner-Kaczmarek jest graficzką, projektantką książek, linorytniczką, twórczynią książek autorskich. Od 1990 roku pracuje w Instytucie Grotowskiego, tworząc jego identyfikację wizualną, projektując druki informacyjne oraz książki. Swoje obrazy, grafiki, fotografie, książki artystyczne prezentowała na wystawach zbiorowych i indywidualnych w Polsce i za granicą.

Monika Blige pełni w Instytucie Grotowskiego funkcję zastępcy dyrektora ds. programowych, kieruje działem komunikacji i wydawniczym, redaktorka ponad trzydziestu tytułów oraz redaktorka czasopisma internetowego „Performer”.

Termin składania prac upływa 18 marca 2019. Nagrodą w konkursie jest skierowanie projektów do realizacji zgodnie ze strategią Organizatora. Autor nagrodzonego projektu graficznego otrzyma także nagrodę pieniężną w wysokości 2.000,00 PLN brutto. 

Więcej informacji, regulamin: http://grotowski-institute.art.pl/konkurs/

Źródło: Instytut im. Jerzego Grotowskiego

grotowski-institute.art.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019
Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku...
15 marca na uroczystej gali wręczenia nagród iF Design Awards produkty firmy Brother zostały wyróżnione aż sześciokrotnie. W uznaniu za wyjątkowe wartości użytkowe i estetyczne nagrodzone zostały m.in. laserowe drukarki z serii L3000 oraz drukarka etykiet P-touch. To już 12. rok z rzędu, kiedy Brother zdobył statuetki w tym prestiżowym konkursie, powiększając całkowitą pulę...
Znamy zwycięzców Art of Packaging 2019. Wielka Gala już za nami
Zakończyła się trzynasta edycja konkursu ART OF PACKAGING odbywającego się pod hasłem NEW GENERATION PACKAGING. Podczas uroczystej Gali, która odbyła się 11 marca w poznańskiej Sali Ziemi, wyłoniono Perłę Wśród Opakowań, a także przyznano wiele innych, prestiżowych nagród i wyróżnień. Jak co roku, Gala była także niebywałą okazją do spotkania dla przedstawicieli...
Już po raz drugi Ekstraklasa została doceniona za oryginalne i innowacyjne prowadzenie kanałów w social mediach. Podczas corocznej Gali Sportu i Biznesu przedstawiciele najpopularniejszej polskiej ligi odebrali Statuetkę DEMES za rok 2018.
Magazyn Campaign przyznał wyróżnienia "Campaign Agency of the Year Awards. Tytuł "EMEA digital Innovation Network of the Year" zdobyła agencja Isobar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764