logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Group One dołączyła do programu Ad Net Zero Poland

  PR 08.08.2024, przeczytano 331 razy
ilustracja

Walne Zgromadzenie SAR przyjęło uchwałę o implementacji przez Członków SAR globalnego programu Ad Net Zero, który jest odpowiedzią branży reklamowej na kryzys klimatyczny. Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One jako pierwsza dołączyła do inicjatywy podpisując umowę dla firm i agencji wspierających Ad Net Zero Poland. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/group-one-dolaczyla-do-programu-ad-net-zero-poland,405279,artykul.html

Program Ad Net Zero obejmuje działania edukacyjne, współdzielenie wiedzy i narzędzi w celu liczenia i ograniczenia śladu węglowego w reklamie w ramach 5 punktowego planu działania: redukcja emisji z własnej działalności operacyjnej agencji, redukcja emisji w produkcji reklamowej (TV), redukcja emisji w planowaniu i w zakupie mediów, redukcja emisji w eventach i poprzez konkursy, wykorzystanie siły reklamy do wspierania zrównoważonych wyborów i zachowań.

Po przyjęciu przez zgromadzenie SAR uchwały o implementacji przez Członków SAR globalnego programu Ad Net Zero dołączyła do niego polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One. Tym samym zobowiązała się do ustalenia (w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, opartego na naukowych podstawach) celu redukcji emisji z własnej działalności, mierzenia postępów w realizacji tego celu i raz w roku raportowanie swoich postępów do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, wdrażania 5-punktowego planu działania Ad Net Zero w odpowiednich obszarach swojej działalności i wspierania go przez następne 12 miesięcy oraz udostępnienia planu współpracownikom, aby zapewnić jasne i wspólne rozumienie działań. Umowa ta będzie obowiązywała wszystkich członków SAR, którzy podpiszą się pod przyjętą uchwałą. 

Większość z wyznaczonych przez Ad Net Zero celów realizujemy już od kilku lat. W 2022 roku jako pierwsza firma w polskiej branży przystąpiliśmy do prestiżowej inicjatywy Science Based Target initiative, a w czerwcu tego roku rozpoczęliśmy z nią proces akceptacji naszych celów klimatycznych, które wypracowaliśmy w ostatnich 2 latach zgodnie z najnowszą wiedzą naukową oraz Porozumieniem Paryskim. Od 3 lat mierzymy i publikujemy nasz ślad węglowy i z zaangażowaniem realizujemy plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Dołączenie do Ad Net Zero Poland jest dla Nas kolejnym krokiem w realizowaniu misji szerzenia dobrych praktyk w całej branży i wierzymy, że nasza aktywna realizacja założeń zachęci inne podmioty należące do SAR do podjęcia proklimatycznych działań.

Marek Żołędziowski, Prezes Group One

Wszystkie agencje, które dołączą do programu Ad Net Zero uzyskają pomoc w wypracowaniu ścieżki ograniczenia emisji, dostęp do wiedzy, narzędzi badawczych i pomiarowych, uczestnictwo w wydarzeniach Ad Net Zero i Showcase Sessions, aktualną wiedzę na temat legislacji i regulacji środowiskowych oraz status Wspierającego Ad Net Zero i możliwość korzystania z marki Ad Net Zero.

Obniżenie śladu węglowego to synergia pracy nadawców - serwery, rządu - przesył danych i w związku z tym emisyjność energii elektrycznej i transformacja energetyki oraz branży mediowej - agencji, wydawców, a także klientów. Wyzwaniem jest ujednolicenie standardu mierzenia śladu węglowego mediów na poziomie globalnym, który wykorzystany zostanie przez całą branżę. Obecnie na rynku nie istnieją rozwiązania, które są ze sobą kompatybilne i dają kompleksową możliwość ich użycia. Dlatego tak ważne są takie inicjatywy jak Ad Net Zero Poland, które, chociażby na poziomie wytyczenia realnych działań dążących do kontrolowania i obniżenia emisji będą wyznaczały spójny kierunek zmian dla wszystkich podmiotów w naszej branży w Polsce.

Sylwia Jedyńska, Sustainability Manager w Group One

Group One na zaawansowanej drodze do net-zero

Group One w ostatnich latach z sukcesem wprowadziło szereg rozwiązań i inwestycji, które pozwoliły na ograniczenie śladu węglowego w pełni zależnego od firmy. Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna dołączyła do grupy i projektu SAR GoESG, który ma na celu wypracowanie kodeksu ESG, do inicjatywy klimatycznej Chapter Zero powołanej przez World Economic Forum - Climate Governance Initiative i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Ma też swoje przedstawicielstwo w Komisji Etyki Reklamy, której celem jest m.in. przeciwdziałanie greenwashingowi. W lutym br. Group One z ocenią “B-” awansowało w globalnym klimatycznym rankingu CDP i dołączyło tym samym do światowej ligi holdingów z branży komunikacji marketingowej ujawniających swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej, platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych. Od 2021 roku firma liczy i raportuje swój ślad węglowy i nadal jest jedynym podmiotem w branży komunikacji marketingowej, który kwantyfikuje i raportuje go w pełnym zakresie. Działania te realizuje z pomocą firmy Footprint Intelligence, a pomiary CO2e poddaje niezależnej weryfikacji firmy KPMG. 

Źródło: Group One

groupone.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikony polskiego designu na znaczkach Poczty Polskiej
Poczta Polska przygotowała nową emisję znaczków pocztowych „Polski design". Projekt został zrealizowany we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Netia z nową kampanią reklamową
Internet do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max. Dodatkowo 3 miesiące na start bez opłat. Sprzedaż tej oferty wspiera Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet).
Bezpieczne dzieci w sieci - w kampanii ING
Zasady cyberbezpieczeństwa w postaci wpadających w ucho rymowanek to idea nowej kampanii ING w ramach działań edukacyjnych „Bezpieczne dzieci w sieci”. ING zachęca w niej do wspólnej nauki i utrwalania zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Już prawie milion dzieci trenuje takie zasady przez zabawę w grze edukacyjnej „Miasto ING” na platformie Roblox....
Kampania „Wyprostuj spojrzenie” kontra stereotypy na temat chorób mózgu
Choroby mózgu są narastającym problemem zdrowotnym, który dotyka coraz większej grupy osób na świecie. W Polsce na depresję choruje około 1,2 miliona osób[1], na schizofrenię 385 tysięcy[2], a na padaczkę około 400 tysięcy.[3] Mimo tego, że są to powszechne choroby, wiedza na ich temat wciąż nie jest wystarczająca. Wokół osób...
Oranżada Hellena sponsorem XV edycji The Voice of Poland
Oranżada Hellena, marka należąca do polskiego producenta Colian, jesienią pojawi się na szklanym ekranie w jednym z najbardziej popularnych talent show w kraju – The Voice of Poland. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 7 września na antenie TVP2 o godzinie 20:05. To kolejny, po Sopot Festiwal Top of the Top, muzyczny projekt zaplanowany w działaniach marketingowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764