GroupM zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku wśród grup mediowych, w rankingu COMvergence “Media Agency, Billings & Market Shares”, podsumowującym rok 2021 pod względem obrotów i udziałów rynkowych. Na drugim miejscu uplasowała się grupa Publicis, na trzecim Omnicom. Co więcej, należące do GroupM agencje: MediaCom, Wavemaker i Mindshare - zdominowały czołówkę rankingu agencyjnego, w którym zajęły odpowiednio 2, 3 i 4 miejsce.
Polski oddział GroupM został zwycięzcą rankingu COMvergence za 2021 rok, osiągając na polskim rynku najlepszy wynik spośród wszystkich grup mediowych, z billingami na poziomie 524 mln dol., dającymi jej udział w rynku wynoszący 23,8 proc. Drugi w kolejności Publicis miał 20 proc. udział w rynku, a trzecie OMG – 9,2 proc.
Równolegle w rankingu agencji mediowych, należący do GroupM dom mediowy MediaCom Warszawa zajął drugie miejsce, z bilingami wynoszącymi 182 mln dol. i udziałem w rynku na poziomie 8,3 proc.
Trzecie miejsce w rankingu agencji mediowych zajął Wavemaker, z udziałem w rynku na poziomie 8 proc., a czwarte – Mindshare z udziałem 6,2 proc. (wszystkie te agencje należą do GroupM).
- Zajęliśmy pierwsze miejsce wśród grup mediowych, podobnie jak rok wcześniej, zwiększając nawet billlingi o niemal 9 proc. Te sukcesy cieszą nas tym bardziej, że mówimy tu przecież o trudnych 2 latach, w których warunki na rynku dyktowała pandemia. Osiągane wyniki pokazują, że udało nam się dynamicznie i skutecznie dostosowywać do szybko zmieniających się warunków rynkowych – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM.
Źródło: GroupM