logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Groupm ogłasza kolejne kroki w swojej transformacji

  PR 04.05.2022, przeczytano 1060 razy

GroupM, platforma technologiczna i negocjacyjna należąca do WPP, ogłosiła dziś najnowsze kroki swojej transformacji mającej na celu przyspieszenie innowacji dla klientów i uproszczenie jej działalności. W wyniku ruchów, które mają swoje źródło w uruchomieniu Choreograph, globalnej firmy WPP zajmującej się danymi i technologią, w kwietniu 2021 r., Essence łączy się z MediaCom a Mindshare z Neo tworząc w ten sposób nową, silną, wielokanałową platformę performance marketingową zatrudniającą 9000 pracowników, opartą na technologii AI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/groupm-oglasza-kolejne-kroki-w-swojej-transformacji,395715,artykul.html

  • Essence i MediaCom połączą się, tworząc EssenceMediacom, nową agencję oferującą połączenie cyfrowego i opartego na danych DNA Essence ze skalowalnym, wielokanałowym audience planningiem i strategiczną wiedzą o mediach MediaCom.
  • Wiodące na rynku kompetencje i rozwiązania oferowane przez Finecast, Xaxis i GroupM Services — globalną społeczność ekspertów GroupM — zostaną połączone w GroupM Nexus, wiodącą na świecie organizację specjalizującą się w zapewnianiu najlepszej wydajności w mediach.
  • Mindshare zakończy integrację z globalną agencją performance’ową Neo, zapewniając klientom szerszy zakres transformacyjnych usług mediowych.

Nick Lawson (globalny CEO MediaCom) poprowadzi nowo utworzoną EssenceMediacom jako Global CEO. Kyoko Matsushita, po ośmiu latach pracy w Essence, zostaje awansowana na stanowisko CEO WPP w Japonii, ponieważ firma nadal inwestuje w rozwijające się, szybko rozwijające się rynki. Nicolas Bidon (globalny CEO Xaxis) będzie nadzorował GroupM Nexus jako globalny CEO.

Christian Juhl, globalny CEO GroupM, mówi: - Z pasją podchodzimy do możliwości, jakie daje nam technologia, aby pomóc naszym klientom w ciągłych zmianach i osiąganiu celów rozwoju. Przyszłość marketingu jest zorientowana na wyniki, wspierana przez planowanie ukierunkowane na odbiorców i ciągłe ulepszanie standardów wydajności z wykorzystaniem AI. Poprzez GroupM Nexus, Mindshare, Wavemaker i EssenceMediacom budujemy przyszłość opartą na technologii, ramię w ramię z naszymi klientami, odpowiadając za cele rozwojowe reklamodawców i naszą wizję ekosystemu reklamowego, która jest odpowiednia dla każdego. Chciałbym również pogratulować Kyoko, która rozwinęła i wzmocniła Essence jako Global CEO, jej ekscytującej nowej roli jako CEO WPP w Japonii. Będziemy nadal ściśle współpracować, aby wzmocnić pozycję naszych agencji w regionie APAC.

Joshua Spanier, VP, Marketing w Google, powiedział: - Nasza długoterminowa współpraca z Essence, uzupełniona o Mediacom, pomaga nam w realizacji naszych ambitnych celów marketingowych. Połączenie inteligentnych insightów, analitycznego rygoru i ekspansywnego myślenia kreatywnego, skalowalnych na całym świecie, otwiera nowe możliwości i zapewnia większą siłę; jesteśmy podekscytowani kolejnym krokiem naprzód w naszej współpracy.

Luis Di Como, Executive Vice President Global Media w Unilever, mówi: - Cyfryzacja zmienia sposób, w jaki konsumenci żyją, bawią się i robią zakupy, i tym samym szybko przekształca naszą branżę. Konwergencja mediów, rozrywki i handlu w środowiskach cyfrowych umożliwia nam budowanie marek i konwersję na sprzedaż. Aby jednak zapewnić konsumentom bezproblemowe doświadczenie, jako branża musimy wykorzystywać nowe umiejętności i wiedzę oraz nowe sposoby pracy. Zachęcająco działają na nas zmiany ogłoszone dzisiaj przez GroupM, które zapewnią większą integrację między marketingiem opartym na danych, multikanałowym audience planningiem, performance i strategiczną wiedzą mediową.

Powstaje EssenceMediacom: 10 000 pracowników w 125 biurach w 2023 r.

Stworzona, aby wspierać rozwój klientów na całym świecie dzięki zwinnej reakcji na szybko zmieniający się krajobraz mediów, EssenceMediacom łączy cyfrowe i oparte na danych DNA firmy Essence z zapewnianym przez Mediacom skalowalnym wielokanałowym audience planningiem i strategicznym know-how na temat mediów.

Klienci będą mogli wykorzystać rozszerzoną globalną organizację tworzoną przez dwie agencje, które stanowią strategiczne uzupełnienie, stworzone specjalnie w celu wzmocnienia wzrostu klientów. Essence i MediaCom już korzystają z tego modelu operacyjnego dla trzech obsługiwanych globalnych klientów: Google, Mars i NBCUniversal.

Połączenie Essence i MediaCom opiera się na silnym wzroście biznesowym obu agencji. COMvergence uplasowała MediaCom na pierwszym miejscu w branży z 2,87 mld USD pod względem wartości wygranych w 2021 r. budżetów, podczas gdy Essence nadal się rozwija i rozszerza swoje kompetencje z Google i innymi kluczowymi klientami.

Nick Lawson, CEO EssenceMediacom, powiedział: - Utworzenie EssenceMediacom opiera się na silnych i sprawdzonych relacjach między agencjami, aby stworzyć model agencji, którego nasi klienci oczekują na przyszłość — oparty na znakomitej strategii i możliwościach budowania marki oraz pionierskiej wiedzy cyfrowej. EssenceMediacom nie tylko pomoże naszym klientom zobaczyć szerszy obraz i na nowo wyobrazić sobie możliwości; zapewni również naszym pracownikom możliwość podnoszenia umiejętności i szkolenia w nowych obszarach, co dodatkowo wzbogaci i wzmocni ich kariery.

Kyoko Matsushita mówi: - Dzisiejsi globalni marketerzy potrzebują zarówno zwinności, jak i skali od swoich partnerów agencyjnych, aby właściwie wspierać swoje biznesy na rynkach międzynarodowych. Połączenie Essence i MediaCom – każda z własną historią – stworzy prawdziwie wyjątkowe połączenie zwinnej innowacji i globalnej skali w jednej agencji.

GroupM Nexus rozpocznie działalność jako globalna organizacja z 9000 praktyków cyfrowych i technologicznych obsługujących wszystkie rynki

GroupM Nexus będzie składać się z 9000 praktyków na całym świecie, wspólnie odpowiedzialnych za wdrożenia ponad 2 milionów kampanii zarządzanych przez GroupM każdego roku. Ta globalna społeczność reprezentuje wiodący w branży zespół ekspertów w zakresie kanałów marketingowych, optymalizacji wielokanałowej z wykorzystaniem AI oraz technologii i oprogramowaniu opartych na danych.

GroupM Nexus łączy Addressable kontent i TV GroupM, technologię AI (Copilot) oraz rozwiązania omnichannelowe Finecast, Xaxis i GroupM Services w całość. Globalna organizacja będzie wspierana przez nową wielokanałową platformę performance i międzynarodowe huby, tak by wyznaczać nowe wzorce w zakresie innowacji efektywności i skuteczności dla agencji wchodzących w skład GroupM i klientów.

Nicolas Bidon, CEO GroupM Nexus, powiedział: - GroupM Nexus łączy talenty mediowe, doskonałość usług cyfrowych, nowatorską technologię AI oraz unikalne skalowalne partnerstwo w nową, wielokanałową organizację performance w jednym celu: wzmocnienia siły naszych pracowników, naszych agencji oraz reprezentowanych przez nich niesamowitych marek. Nie możemy doczekać się, aby wspólnie wprowadzać innowacje i otwierać nowe możliwości dla każdego.

Mindshare finalizuje integrację 1200 performance’owych ekspertów i konsultantów Neo oraz usług digital-first w swoją globalną ofertę

Mindshare i Neo będą działać pod marką Mindshare, ale zachowają i będą skalować model operacyjny Neo, koncentrujący się na rozwiązaniach performance, i włączą go do pełnej oferty Mindshare. 1200 ekspertów i konsultantów digital-first i performance Neo zostanie zintegrowanych z 10 000 specjalistów od mediów w Mindshare, a usługi digital-first Neo zostaną w pełni włączone do oferty Mindshare i GroupM.

COMvergence uplasowało Mindshare na trzecim miejscu w globalnym rankingu new businessów za rok 2021 z 2 mld dolarów w kategorii przychodów z nowo pozyskanych i utrzymanych klientów. Mindshare został również niedawno uznany za nr 1 Media Agency Network w WARC Media 100 rankings, trzeci rok z rzędu.

Adam Gerhart, globalny dyrektor generalny Mindshare, powiedział: - To podróż, którą odbyliśmy przez ostatni rok z wieloma klientami, którzy domagali się bardziej zróżnicowanych usług mediowych, aby napędzać swój rozwój. Fuzja zapewnia bezproblemowy dostęp do możliwości digital-first Neo i nieustanną koncentrację na modelach efektywnościowych. Dla naszych zespołów oznacza to większą możliwość i zdolność wzmocnienia na całym świecie. Cieszę się, że mogę współpracować z CEO Neo, Nasreen Madhany, gdy kończymy integrację obu firm i wspólnie wkraczamy w nową przyszłość.

- Na polskim rynku rozpoczyna działalność struktura GroupM Nexus, łącząca rozwiązania z obszaru programmatic, addressable TV, content oraz influencer marketingowych dostarczanych przez zespoły Xaxis Finecast, Inca i Plista oraz GroupM Services (dział odpowiedzialny za rozwój technologiczny i za prowadzenie działań w biddable media). Wszystkie zespoły zachowają swoją operacyjną integralność a za zarządzanie tymi zespołami niezmiennie będą odpowiedzialni Daria Sacha, COO GroupM i Tomasz Piątkowski, CDO GroupM. Rebranding na EssenceMediacom będzie miał miejsce na wszystkich rynkach od 2023 roku. Agencja Neo nie prowadzi działalności w ramach Mindshare w Polsce - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM.

Źródło: GroupM

www.groupm.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania i loteria Inka „Przekonaj się smakiem”
Inka wystartowała z loterią i kampanią reklamową napojów roślinnych pod hasłem „Przekonaj się smakiem”. Działania komunikacyjne obejmują digital, media społecznościowe, influencer marketing, punkty sprzedaży oraz kanały własne marki. 
Industria Kielce ma nowego sponsora
ALAB sport rozpoczyna współpracę z Industrią Kielce. Platforma umożliwiająca optymalny dobór badań laboratoryjnych dla osób aktywnych fizycznie w sezonie 2024/2025 będzie partnerem najbardziej utytułowanej klubowej drużyny piłki ręcznej w Polsce.
Ancymony (*ancy) z kampanią dla marki Venus
Trwa kampania reklamowa marki Venus należącej do Pharma CF – polskiego producenta kosmetyków pielęgnacyjnych. Za jej realizację odpowiada agencja Ancymony (*ancy).
Od zera: epickie decyzje w podcastach Pepsi
Marka PEPSI ogłasza premierę najnowszego podcastu „OD ZERA”. Znane osobowości opowiedzą o tym, jak mała, niepozorna decyzja może przerodzić się w epicką historię zgodnie z zasadą „od zera do bohatera”. Gospodarzem wywiadów będzie youtuber Dominik Bos, a wśród gości pojawią się znani twórcy, influencerzy i pasjonaci, tacy jak Foxx Gotuje, Natalia Maszkowska, Kasia...
Sho Kondo: były dyrektor kreatywny LPP idzie na swoje
Po ośmiu owocnych latach na stanowisku dyrektora kreatywnego w LPP, polskiej grupie odzieżowej znanej z takich marek jak Reserved, Mohito, Cropp i House, Japończyk Sho Kondo ogłosił swoje odejście, aby założyć Kondo & Partners Consulting, nową agencję skoncentrowaną na branży modowej i lifestylowej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764