logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Groupm ogłasza kolejne kroki w swojej transformacji

  PR 04.05.2022, przeczytano 891 razy

GroupM, platforma technologiczna i negocjacyjna należąca do WPP, ogłosiła dziś najnowsze kroki swojej transformacji mającej na celu przyspieszenie innowacji dla klientów i uproszczenie jej działalności. W wyniku ruchów, które mają swoje źródło w uruchomieniu Choreograph, globalnej firmy WPP zajmującej się danymi i technologią, w kwietniu 2021 r., Essence łączy się z MediaCom a Mindshare z Neo tworząc w ten sposób nową, silną, wielokanałową platformę performance marketingową zatrudniającą 9000 pracowników, opartą na technologii AI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/groupm-oglasza-kolejne-kroki-w-swojej-transformacji,395715,artykul.html

  • Essence i MediaCom połączą się, tworząc EssenceMediacom, nową agencję oferującą połączenie cyfrowego i opartego na danych DNA Essence ze skalowalnym, wielokanałowym audience planningiem i strategiczną wiedzą o mediach MediaCom.
  • Wiodące na rynku kompetencje i rozwiązania oferowane przez Finecast, Xaxis i GroupM Services — globalną społeczność ekspertów GroupM — zostaną połączone w GroupM Nexus, wiodącą na świecie organizację specjalizującą się w zapewnianiu najlepszej wydajności w mediach.
  • Mindshare zakończy integrację z globalną agencją performance’ową Neo, zapewniając klientom szerszy zakres transformacyjnych usług mediowych.

Nick Lawson (globalny CEO MediaCom) poprowadzi nowo utworzoną EssenceMediacom jako Global CEO. Kyoko Matsushita, po ośmiu latach pracy w Essence, zostaje awansowana na stanowisko CEO WPP w Japonii, ponieważ firma nadal inwestuje w rozwijające się, szybko rozwijające się rynki. Nicolas Bidon (globalny CEO Xaxis) będzie nadzorował GroupM Nexus jako globalny CEO.

Christian Juhl, globalny CEO GroupM, mówi: - Z pasją podchodzimy do możliwości, jakie daje nam technologia, aby pomóc naszym klientom w ciągłych zmianach i osiąganiu celów rozwoju. Przyszłość marketingu jest zorientowana na wyniki, wspierana przez planowanie ukierunkowane na odbiorców i ciągłe ulepszanie standardów wydajności z wykorzystaniem AI. Poprzez GroupM Nexus, Mindshare, Wavemaker i EssenceMediacom budujemy przyszłość opartą na technologii, ramię w ramię z naszymi klientami, odpowiadając za cele rozwojowe reklamodawców i naszą wizję ekosystemu reklamowego, która jest odpowiednia dla każdego. Chciałbym również pogratulować Kyoko, która rozwinęła i wzmocniła Essence jako Global CEO, jej ekscytującej nowej roli jako CEO WPP w Japonii. Będziemy nadal ściśle współpracować, aby wzmocnić pozycję naszych agencji w regionie APAC.

Joshua Spanier, VP, Marketing w Google, powiedział: - Nasza długoterminowa współpraca z Essence, uzupełniona o Mediacom, pomaga nam w realizacji naszych ambitnych celów marketingowych. Połączenie inteligentnych insightów, analitycznego rygoru i ekspansywnego myślenia kreatywnego, skalowalnych na całym świecie, otwiera nowe możliwości i zapewnia większą siłę; jesteśmy podekscytowani kolejnym krokiem naprzód w naszej współpracy.

Luis Di Como, Executive Vice President Global Media w Unilever, mówi: - Cyfryzacja zmienia sposób, w jaki konsumenci żyją, bawią się i robią zakupy, i tym samym szybko przekształca naszą branżę. Konwergencja mediów, rozrywki i handlu w środowiskach cyfrowych umożliwia nam budowanie marek i konwersję na sprzedaż. Aby jednak zapewnić konsumentom bezproblemowe doświadczenie, jako branża musimy wykorzystywać nowe umiejętności i wiedzę oraz nowe sposoby pracy. Zachęcająco działają na nas zmiany ogłoszone dzisiaj przez GroupM, które zapewnią większą integrację między marketingiem opartym na danych, multikanałowym audience planningiem, performance i strategiczną wiedzą mediową.

Powstaje EssenceMediacom: 10 000 pracowników w 125 biurach w 2023 r.

Stworzona, aby wspierać rozwój klientów na całym świecie dzięki zwinnej reakcji na szybko zmieniający się krajobraz mediów, EssenceMediacom łączy cyfrowe i oparte na danych DNA firmy Essence z zapewnianym przez Mediacom skalowalnym wielokanałowym audience planningiem i strategicznym know-how na temat mediów.

Klienci będą mogli wykorzystać rozszerzoną globalną organizację tworzoną przez dwie agencje, które stanowią strategiczne uzupełnienie, stworzone specjalnie w celu wzmocnienia wzrostu klientów. Essence i MediaCom już korzystają z tego modelu operacyjnego dla trzech obsługiwanych globalnych klientów: Google, Mars i NBCUniversal.

Połączenie Essence i MediaCom opiera się na silnym wzroście biznesowym obu agencji. COMvergence uplasowała MediaCom na pierwszym miejscu w branży z 2,87 mld USD pod względem wartości wygranych w 2021 r. budżetów, podczas gdy Essence nadal się rozwija i rozszerza swoje kompetencje z Google i innymi kluczowymi klientami.

Nick Lawson, CEO EssenceMediacom, powiedział: - Utworzenie EssenceMediacom opiera się na silnych i sprawdzonych relacjach między agencjami, aby stworzyć model agencji, którego nasi klienci oczekują na przyszłość — oparty na znakomitej strategii i możliwościach budowania marki oraz pionierskiej wiedzy cyfrowej. EssenceMediacom nie tylko pomoże naszym klientom zobaczyć szerszy obraz i na nowo wyobrazić sobie możliwości; zapewni również naszym pracownikom możliwość podnoszenia umiejętności i szkolenia w nowych obszarach, co dodatkowo wzbogaci i wzmocni ich kariery.

Kyoko Matsushita mówi: - Dzisiejsi globalni marketerzy potrzebują zarówno zwinności, jak i skali od swoich partnerów agencyjnych, aby właściwie wspierać swoje biznesy na rynkach międzynarodowych. Połączenie Essence i MediaCom – każda z własną historią – stworzy prawdziwie wyjątkowe połączenie zwinnej innowacji i globalnej skali w jednej agencji.

GroupM Nexus rozpocznie działalność jako globalna organizacja z 9000 praktyków cyfrowych i technologicznych obsługujących wszystkie rynki

GroupM Nexus będzie składać się z 9000 praktyków na całym świecie, wspólnie odpowiedzialnych za wdrożenia ponad 2 milionów kampanii zarządzanych przez GroupM każdego roku. Ta globalna społeczność reprezentuje wiodący w branży zespół ekspertów w zakresie kanałów marketingowych, optymalizacji wielokanałowej z wykorzystaniem AI oraz technologii i oprogramowaniu opartych na danych.

GroupM Nexus łączy Addressable kontent i TV GroupM, technologię AI (Copilot) oraz rozwiązania omnichannelowe Finecast, Xaxis i GroupM Services w całość. Globalna organizacja będzie wspierana przez nową wielokanałową platformę performance i międzynarodowe huby, tak by wyznaczać nowe wzorce w zakresie innowacji efektywności i skuteczności dla agencji wchodzących w skład GroupM i klientów.

Nicolas Bidon, CEO GroupM Nexus, powiedział: - GroupM Nexus łączy talenty mediowe, doskonałość usług cyfrowych, nowatorską technologię AI oraz unikalne skalowalne partnerstwo w nową, wielokanałową organizację performance w jednym celu: wzmocnienia siły naszych pracowników, naszych agencji oraz reprezentowanych przez nich niesamowitych marek. Nie możemy doczekać się, aby wspólnie wprowadzać innowacje i otwierać nowe możliwości dla każdego.

Mindshare finalizuje integrację 1200 performance’owych ekspertów i konsultantów Neo oraz usług digital-first w swoją globalną ofertę

Mindshare i Neo będą działać pod marką Mindshare, ale zachowają i będą skalować model operacyjny Neo, koncentrujący się na rozwiązaniach performance, i włączą go do pełnej oferty Mindshare. 1200 ekspertów i konsultantów digital-first i performance Neo zostanie zintegrowanych z 10 000 specjalistów od mediów w Mindshare, a usługi digital-first Neo zostaną w pełni włączone do oferty Mindshare i GroupM.

COMvergence uplasowało Mindshare na trzecim miejscu w globalnym rankingu new businessów za rok 2021 z 2 mld dolarów w kategorii przychodów z nowo pozyskanych i utrzymanych klientów. Mindshare został również niedawno uznany za nr 1 Media Agency Network w WARC Media 100 rankings, trzeci rok z rzędu.

Adam Gerhart, globalny dyrektor generalny Mindshare, powiedział: - To podróż, którą odbyliśmy przez ostatni rok z wieloma klientami, którzy domagali się bardziej zróżnicowanych usług mediowych, aby napędzać swój rozwój. Fuzja zapewnia bezproblemowy dostęp do możliwości digital-first Neo i nieustanną koncentrację na modelach efektywnościowych. Dla naszych zespołów oznacza to większą możliwość i zdolność wzmocnienia na całym świecie. Cieszę się, że mogę współpracować z CEO Neo, Nasreen Madhany, gdy kończymy integrację obu firm i wspólnie wkraczamy w nową przyszłość.

- Na polskim rynku rozpoczyna działalność struktura GroupM Nexus, łącząca rozwiązania z obszaru programmatic, addressable TV, content oraz influencer marketingowych dostarczanych przez zespoły Xaxis Finecast, Inca i Plista oraz GroupM Services (dział odpowiedzialny za rozwój technologiczny i za prowadzenie działań w biddable media). Wszystkie zespoły zachowają swoją operacyjną integralność a za zarządzanie tymi zespołami niezmiennie będą odpowiedzialni Daria Sacha, COO GroupM i Tomasz Piątkowski, CDO GroupM. Rebranding na EssenceMediacom będzie miał miejsce na wszystkich rynkach od 2023 roku. Agencja Neo nie prowadzi działalności w ramach Mindshare w Polsce - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM.

Źródło: GroupM

www.groupm.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764