logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GroupM tworzy Xaxis

  PR 18.07.2011, przeczytano 5231 razy

GroupM ogłosiła, że tworzy spółkę global audience buying o nazwie Xaxis. Xaxis będzie oferować klientom firm wchodzących w skład WPP usługi zakupu kampanii w oparciu o efekt rozliczenia za widownię w mediach cyfrowych, w oparciu o dane i rozwiązania technologiczne demand-side platform. Będzie to jedyna tego typu spółka utworzona w ramach GroupM.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/groupm-tworzy-xaxis,12982,artykul.html

Xaxis wyposaży klientów GroupM w rozwiązania umożliwiające lepsze targetowanie kampanii reklamowych dzięki największej na świecie bazie danych na temat profili odbiorców a także Punktów styku (tzw. touchpoints) niż jakakolwiek inna firma na rynku reklamy. 

Obecnie Xaxis ma swoje biura w 11 krajach świata – w Ameryce Północnej, Europie i Australii, ale jeszcze przed końcem roku zostaną otwarte nowe oddziały na świecie. 

Utworzenie firmy Xaxis to odpowiedź na rosnące zainteresowanie klientów i popyt na usługi / rozwiązania umożliwiające reklamodawcom dotarcie bezpośrednio do ściśle określonych grup celowych – niezależnie od wybranych internetowych narzędzi komunikacyjnych takich jak strona internetowa, aplikacje i platformy mediowe. 

Platforma Xaxis do zarządzania zgromadzonymi danymi uwzględnia informacje na temat komunikacji z odbiorcami w kanałach online i offline – co pozwoli klientom GroupM na dotarcie do ściśle określonych odbiorców za pośrednictwem różnorodnych form – reklamy displayowej, reklamy video, mobile marketingu i płatnych mediów społecznościowych. Xaxis oferuje niezwykle zaawansowane rozwiązania o sprawdzonej efektywności po znacznie niższych kosztach niż inni dostawcy rozwiązań na rynku reklamy. 

Tworząc Xaxis, WPP bazuje na synergii kompetencji i umiejętności pracowników oraz na portfolio doświadczeń w zakresie audience buying, które w ciągu ostatnich trzech lat były rozwijane niezależnie przez różne spółki wchodzące w skład GroupM i WPP takie jak: B3, targ.ad, GoldNetwork, GroupM DSP i GroupM Marketplace. Tylko w 2010 roku, specjalistyczne firmy, dziś tworzące firmę Xaxis opracowały i wdrożyły blisko 4.000 kampanii na rzecz ponad 400 klientów GroupM. 

Na czele firmy Xaxis stoi Brian Lesser, Chief Executive Officer, który zdobywał doświadczenie pracując jako globalny dyrektor generalny firmy Media Innovation Group (MIG), oferującej zaawansowane usługi / technologie marketingu cyfrowego w ramach koncernu WPP. 

“Xaxis wyznacza trendy i oferuje coraz bardziej efektywne możliwości bezpośredniego dotarcia do ściśle określonych odbiorców, na niespotykaną wcześniej skalę i po znacznie niższych kosztach niż jakakolwiek inna firma na rynku” – stwierdza Brain Lesser. “W zakresie coraz lepszego targetowania odbiorców, Xaxis stale bada i weryfikuje kompleksowe i wysoko wyspecjalizowane otoczenie marketingu cyfrowego – począwszy od platform demand side po sieci reklamowe, narzędzia optymalizacji i dostawców danych. Ponieważ Xaxis wypracowało własną platformę technologiczną, która nie jest podłączona z żadną zewnętrzną spółką mediową, może lepiej przygotowywać kompleksowe analizy insightowe na rzecz swoich partnerów. 

“Przez ostatnie trzy lata poczyniliśmy znaczne inwestycje w Ameryce Północnej i na kluczowych rynkach Europy w zakresie usług demand-side buying. Jesteśmy dumni, że połączyliśmy wiedzę i doświadczenie, jako pierwsi na rynku, tworząc specjalną spółkę całkowicie dedykowaną świadczeniu usług audience buying solution” komentuje Rob Norman, CEO GroupM Interaction. 

“Xaxis, jako firma posiadająca własną platformę jest w stanie lepiej chronić dane klientów, lepiej integrować w czasie rzeczywistym wyniki wyszukiwań (tzw. search) oraz lepiej wdrażać kampanie obejmujące różnorodne media i platformy cyfrowe. 

Xaxis będzie skutecznie ułatwiać reklamodawcom realizację kampanii o zakładanych wskaźnikach zwrotu z inwestycji, których celem jest wzrost świadomości marki, angażowanie klientów czy działania komunikacyjne obejmujące różnorodne kanały cyfrowe. Xaxis pozwala również reklamodawcom precyzyjnie rozszerzać zasięg widowni telewizyjnej poprzez działania w mediach cyfrowych bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Jest to możliwe, gdyż Xaxis daje reklamodawcom – klientom GroupM wyłączne prawo dostępu do tej zaawansowanej platformy, jedynej tak zaawansowanej technologii oferowanej przez domy mediowe na świecie. Wszystkie rozwiązania mediowe Xaxis jak również platforma zarządzania danymi wykorzystują badania i analizy insightowe. 

“Dotychczas najbardziej rozbudowane rozwiązania technologiczne były stosowane w procesie sprzedaży powierzchni mediowej i czasu antenowego przez różnorodnych wydawców. ” mówi Mark Read, CEO WPP Digital. “Wraz z utworzeniem firmy Xaxis, wprowadzamy znaczące zmiany na rynku demand-side solution, umożliwiając optymalizację i targetowanie kampanii na rzecz klientów GroupM z niespotykaną dotychczas precyzją, wykorzystując różnorakie platformy cyfrowe. Żaden inny dom mediowy, spoza grupy, obecnie nie może zaoferować reklamodawcom bardziej efektywnych rozwiązań w zakresie usług audience buying.”

Źródło: Kalitero


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: kalitero

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764