logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Groupm zrealizował pierwsze w Polsce komercyjne kampanie Addressable TV

  PR 20.04.2022, przeczytano 869 razy

GroupM i Mindshare zrealizowały pierwsze w Polsce komercyjne kampanie Addressable TV, w kanałach Grupy TVN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/groupm-zrealizowal-pierwsze-w-polsce-komercyjne-kampanie-addressable-tv,395577,artykul.html

Kampanie zostały zrealizowane w marcu, równolegle dla dwóch klientów – marek z branży retail i telco. Wykorzystanie dynamicznej podmiany reklam w technologii HBBTV pozwoliło na precyzyjniejsze dobieranie komunikatu do różnych grup celowych i minimalizację GRP wyemitowanych nieodpowiednim targetom.

Obie kampanie prowadzone były w kanałach dostępnych od marca w ofercie Addressable TV (telewizji adresowalnej) Grupy TVN: TVN, TVN7, TTV.

Dodatkowo w kampanii dla marki retailowej jako kanał komunikacji wykorzystana została również aplikacja w Connected TV - Player.pl.

- Rolą Mindshare i GroupM, poza standardowym planowaniem kampanii, było w tym przypadku także znalezienie zastosowania dla nowej technologii, tak aby jej wykorzystanie odpowiadało na realne potrzeby klienta. Dodatkowo w przypadku tworzenia segmentów demograficznych dostarczyliśmy dane do targetowania kampanii, aby przekazy trafiały do odpowiednich grup – mówi Maciej Olenderczyk, Addressable TV Director w GroupM.

Kampania marki retailowej miała na celu zakomunikowanie otwarcia nowych sklepów w 3 miastach - grupami docelowymi byli właśnie mieszkańcy tych miast. Na potrzeby kampanii stworzone zostały dedykowane wersje spotów wideo, z zaproszeniami do sklepu w konkretnym mieście. Wykorzystana została technologia hybrydowa HBBTV, dzięki której ogólnopolskie spoty linearne klienta były „przykrywane” spotami zlokalizowanymi dla danych miast tylko na ich obszarze. Technologia HBBTV umożliwia dostarczenie alternatywnego przekazu w trakcie bloku reklamowego za pośrednictwem internetu, dzięki czemu dla widza taka „spersonalizowana” kampania nie różni się niczym od linearnej.

Poza HBBTV wykorzystane zostały również emisje w aplikacji VOD na SmartTV (Player.pl), gdzie emisje były ograniczone geograficznie do obszaru wskazanych miast.

Również w drugiej kampanii, dla marki telekomunikacyjnej, wykorzystana została technologia HBBTV. Celem kampanii było dotarcie do dwóch segmentów grup celowych: jednym z nich były gospodarstwa domowe z dziećmi, a drugim - osoby młode z miast 200 tys.+, aktywne sportowo.

Kampania była częścią ogólnopolskich działań promujących poszczególne oferty klienta (internet mobilny oraz oferta prepaid). W momencie kiedy dane gospodarstwo było zakwalifikowane do jednej z dwóch grup celowych, za pomocą technologii HBBTV inny spot klienta był podmieniany na dedykowany do danego segmentu. Działania pozwoliły na precyzyjniejsze dotarcie do najważniejszych grup celowych, oraz minimalizację GRP wyemitowanych nieodpowiednim targetom.

- Addressable TV będzie w najbliższych miesiącach i latach bardzo ważnym trendem. Zyskujemy w pewnym sensie „nowe medium", które z jednej strony łączy w sobie siłę dużego ekranu telewizora z precyzją targetowania, znaną do tej pory z kampanii digitalowych. Jest to technologia, która daje nowe możliwości dla reklamodawców obecnie inwestujących w kampanie telewizyjne – od tej pory będą mogli różnicować komunikowaną ofertę, w zależności chociażby od regionu czy zamożności gospodarstwa domowego. Addressable TV otwiera również furtkę dla tych marketerów, dla których do tej pory telewizja była zbyt masowym medium i nie inwestowali w nią z obawy o efektywność kosztową – teraz możliwe będzie uruchomienie kampanii na dużym ekranie TV jedynie w gospodarstwach domowych, które są dla klienta istotne. Nie możemy też zapominać o perspektywie widzów, których doświadczenie z konsumpcji treści na TV poprawi się dzięki lepiej dopasowanym komunikatom reklamowym – komentuje Agnieszka Parfienowicz, Partner w Mindshare, odpowiedzialna za rozwój produktów Addressable TV w GroupM.

- Dynamiczna podmiana reklam za pomocą technologii HBBTV to absolutna nowość na polskim rynku i pierwsze komercyjne próby, o których tu mówimy, pokazują duży potencjał tkwiący w tym obszarze. Perspektywy Addressable TV wydają się naprawdę bardzo dobre. Rozwój tego „medium” napędzać będą m.in. rosnące ceny reklam telewizyjnych z tytułu malejącej podaży telewizyjnego inventory przy jednocześnie rosnącym popycie, rozwój Smart TV i coraz popularniejsze korzystanie z platform VOD na telewizorach, ale przede wszystkim właśnie nowe możliwości precyzyjnego targetowania  - dodaje Maciej Olenderczyk, Addressable TV Director w GroupM.

Źródło: GroupM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764