
Groupon Polska, we współpracy z Fundacją DKMS, przygotował kampanię, w ramach której klienci serwisu w dniach 24 października - 3 listopada br. mogą przekazywać środki na pomoc w rozbudowie bazy dawców szpiku kostnego ratującego chorych przed śmiercią. W Polsce średnio co godzinę kolejny pacjent słyszy od lekarzy diagnozę: białaczka. Wystarczy nawet 10 zł aby przyłączyć się do akcji i wesprzeć walkę z tą śmiertelną chorobą.
Z każdym nowym zarejestrowanym potencjalnym dawcą wzrasta szansa na pokonanie raka krwi. Aby przeszczep się udał, cechy tkanki pacjenta i dawcy muszą wykazywać niemalże 100-procentową zgodność. To właśnie sprawia, że poszukiwania są tak trudne. Prawdopodobieństwo znalezienia odpowiedniego dawcy wynosi od 1:25 000 do nawet 1: kilku milionów. Dlatego im więcej potencjalnych dawców, tym większe szanse na życie dla osób chorych na białaczkę i inne choroby układu krwiotwórczego.
Źródło: Groupon Polska