Należąca do polskiej grupy marketingowo-technologicznej Group One agencja Grow Now, która świadczy usługi end-to-end we wdrożeniach i skalowaniu sprzedaży na marketplace’ach, otwiera w USA swoje biuro i możliwość rozwoju dla polskich marek na jednym z największych światowych rynków e-commerce. Ekspansja spółki umożliwi klientom dotarcie do ponad 300 mln nowych konsumentów.
Dynamiczny rozwój rynków e-commerce na świecie sprawił, że zakupy na platformach marketplace m.in.: Amazon, eBay, czy Zalando stały się jednym z głównych kanałów zakupowych w Internecie. Według prognoz portalu Digital Commerce 360 wartość tego rynku ma wynosić globalnie na koniec 2024 roku już prawie 4 biliardy dolarów1. Oznacza to podwojenie skali działalności marketplace’ów w ciągu zaledwie sześciu lat. Co więcej, szacuje się, że w 2025 roku liczba e-konsumentów korzystających z możliwości zakupów online osiągnie 3,64 miliarda, co stanowi prawie połowę populacji świata2.
To ogromny potencjał wzrostu sprzedaży dla polskich firm. Dzięki agencji Grow Now, która właśnie otworzyła swoją filię w Stanach Zjednoczonych, będą one miały możliwość wystawienia swoich produktów na amerykańskim rynku. Polska spółka, wchodząc na rynek USA, będzie dostarczała swoim klientom usługi end-to-end, które wiążą się z całym procesem sprzedaży na amerykańskich platformach tj. logistyka, kwestie prawne, strategia cenowa, kreacja i promocja. Marki i producenci, decydując się na sprzedaż na marketplace’ach za oceanem, muszą zadbać jedynie o dostępność produktów. Przyspieszy to zdecydowanie cały proces zagranicznego rozwoju. Ten model sprzedaży e-commerce za granicą, w oparciu o największe platformy, nie wymaga również od firm tak dużych inwestycji jak w przypadku tworzenia własnych platform sprzedażowych, adaptowania ich do specyfiki nowych rynków, budowania rozpoznawalności i ich zasięgu.
Za ekspansję, a także rozwój spółki Grow Now na rynku USA odpowiadać będą Przemysław Brejwo Managing Partner w Grow Now oraz Michał Pańko Acting Business Director agencji.
Sprzedając setki tysięcy produktów rocznie, zauważyliśmy ogromny potencjał sprzedażowy produktów tworzonych przez polskie firmy. Już dzisiaj Grow Now jest w stanie zaoferować dostęp do 300 mln konsumentów w Europie w ciągu zaledwie kilku miesięcy promując produkty na ponad 30 rynkach. Wejście na rynek USA pozwoli nam, a w efekcie polskim markom, rozszerzenie tych działań o kolejne 300 mln konsumentów. Dzięki usługom end-to-end nasi klienci mogą skupić się tylko na wydaniu towaru z magazynu, podczas gdy my zajmujemy się całym procesem związanym z ich promocją i sprzedażą.
Przemysław Brejwo, Managing Partner w Grow Now.
Otwierając swoje biuro w USA Grow Now jest drugą po Salestube spółką należącą do polskiej grupy marketingowo-technologicznej Group One, która zarejestrowała swoją działalność w Stanach Zjednoczonych.
Potencjał amerykańskiego rynku dla polskich firm - rosnąca siła marketplace’ów
Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy za pośrednictwem marketplace’ów nie tylko z wygody, jaką oferują szybkie zakupy online, ale również z uwagi na większą dostępności i wybór produktów. W USA, czyli jednym z największych rynków konsumenckich na świecie, tylko w 2023 roku liczba transakcji dokonanych przez użytkowników na platformie Amazon stanowiła prawie 38% całego rynku e-commerce3. W 2023 roku Amazon osiągnął roczny przychód sprzedaży netto w granicach 575 miliardów dolarów4, a szacuje się, że na koniec tego roku amerykański marketplace będzie opowiadał już za niespełna połowę transakcji przeprowadzonych w ramach e-commerce w USA5.
Źródło: Group One