logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Agora ogłosiła Strategię ESG na lata 2023-2027

  PR 01.06.2023, przeczytano 319 razy
ilustracja

31 maja 2023 r. Grupa Agora przyjęła „Strategię ESG na lata 2023-2027”, która określa cele organizacji w obszarze klimatu i środowiska (E), ludzi i społeczeństwa (S), a także ładu zarządczego i praktyk biznesowych (G). Jako wydawca niezależnych mediów, prowadzący jednocześnie różnorodne projekty biznesowe, Agora w najbliższych latach chce działać m.in. na rzecz sukcesywnego zmniejszania śladu węglowego oraz dalszego wsparcia demokracji i wolności słowa, a także tworzyć atrakcyjne, otwarte na różnorodność miejsce pracy.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-agora-oglosila-strategie-esg-na-lata-2023-2027,400236,artykul.html

Odpowiedzialność społeczna od zawsze była znakiem rozpoznawczym Agory. Obecnie – zważywszy na wyzwania współczesnego świata – nabiera ona nowego wymiaru jako ESG stając się integralną częścią planowania przyszłości organizacji. Dlatego zarząd Agory, wyznaczając kierunki biznesowe wszystkich segmentów, postawił na rozwój całej Grupy Agora prowadzony w sposób zrównoważony i zgodnie z nową, pierwszą w historii firmy Strategią ESG.

Podstawą do wyznaczenia kierunków strategicznych w obszarze zrównoważonego rozwoju Grupy Agora na lata 2023-2027 była Agenda 2030 ONZ.

PRZYSZŁOŚĆ POD ZNAKIEM DEKARBONIZACJI I TRANSFORMACJI CYRKULARNEJ (E)

W ramach działań na rzecz środowiska naturalnego Agora planuje podjąć zintensyfikowane działania na rzecz zmniejszania swojego negatywnego wpływu na klimat, w szczególności poprzez mitygację emisji gazów cieplarnianych do atmosfery w jak największym możliwym stopniu. W ten sposób chce przyczynić się do dekarbonizacji Grupy w całym łańcuchu wartości.

Dodatkowo, Agora planuje wdrożyć praktyki z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego (transformacji cyrkularnej) w tych segmentach biznesowych, w których ma to zastosowanie.

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W MEDIACH I MIEJSCU PRACY (S)

Obszar społeczny to sfera, w której Grupa Agora – jako wydawca niezależnych mediów, od początku istnienia angażujący się w projekty na rzecz społeczeństwa – może w największym stopniu realizować działania na rzecz ESG. Firma zamierza to robić, kontynuując swoją misję edukacyjną, którą jest budowanie świadomości społecznej na tematy ważne z perspektywy etycznej, socjologicznej, politycznej, naukowej czy kulturowej, jak również dotyczące środowiska i klimatu. Jest to kluczowe zadanie mediów działających w szumie informacyjnym i w obliczu fake newsów. W tym celu Agora chce rozwijać partnerstwa i realizować kolejne projekty, w szczególności na rzecz edukacji medialnej i walki z dezinformacją, oraz działania na rzecz wolności słowa i pluralizmu mediów.

Jako pracodawca Agora stawia natomiast na rozwój zespołu i wsparcie różnorodności, zarówno w życiu społecznym, jak i miejscu pracy. W ramach strategii planuje m.in. wdrożenie programu wolontariatu pracowniczego, aby cała Grupa mogła angażować się w aktywności prospołeczne na szerszą niż dotychczas skalę.

TRANSPARENTNOŚĆ I ODPOWIEDZIALNE PARTNERSTWO (G)

W obszarze praktyk z zakresu ładu zarządczego za priorytet Agora stawia sobie usystematyzowanie i rozwój systemu compliance w całej organizacji. Prócz tego planuje rozwijać partnerstwa biznesowe, a poprzez odpowiedzialne relacje z kontrahentami przyczyniać się do przestrzegania praw człowieka czy wymogów środowiskowych w łańcuchu dostaw.

Szczegółowe cele we wszystkich trzech obszarach, ze wskazanymi wartościami i punktami odniesienia, przedstawia pełna Strategia ESG Grupy Agora na lata 2023-2027, którą można znaleźć na stronie agora.pl/odpowiedzialny-biznes.

Kierunki strategiczne dla segmentów biznesowych Grupy na lata 2023-2026 ogłoszone w kwietniu br. znajdują się natomiast w prezentacji na stronie agora.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Już w najbliższy poniedziałek, 25 września br., o godzinie 19:00 na stronie głównej portalu Gazeta.pl odbędzie się debata z udziałem przedstawicieli ogólnopolskich komitetów wyborczych. Pytania będą dotyczyły najważniejszych tematów, które zostały zaprezentowane w czerwcowym badaniu „Prawdziwe problemy Polaków” przygotowanym...
Fake newsy stworzone przez sztuczną inteligencję trudne do rozpoznania
Sztuczna inteligencja jest w stanie coraz lepiej imitować teksty pisane przez ludzi, a nawet tworzyć takie, które są łatwiejsze do zrozumienia – dowodzą naukowcy z Uniwersytetu Zuryskiego. Co istotne odbiorcy nie są w stanie odróżnić informacji tworzonych przez sztuczną inteligencję. Zarówno te prawdziwe, jak i fałszywe wydają im się bardziej wiarygodne...
Wzrost przychodów Grupy PMPG Polskie Media S.A. w I połowie 2023 r.
Grupa PMPG Polskie Media S.A. nie tylko utrzymała, ale nawet powiększyła w pierwszym półroczu przychody o 4 proc. względem analogicznego okresu 2022 r., który był dla Grupy PMPG Polskie Media S.A. rekordowy pod tym względem.
Rozpoczyna działalność Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych
Z inicjatywy prezesów Grupy WP, Ringier Axel Springer Polska, Agory i Interii powstał Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych. Jego głównym zadaniem jest wspólna praca dla rozwoju mediów internetowych oraz reprezentowanie wydawców w procesie tworzenia regulacji prawnych. Prezesem związku został Maciej Kossowski.  
Nowe pasmo dla dzieci w telewizji Metro
Już od 2 października, naziemna telewizja Metro wprowadza nowe, niezwykle ekscytujące pasmo rozrywki dla najmłodszych widzów! W ofercie kanału znajdą się najpopularniejsze kreskówki, m.in. New Looney Tunes, Batwheels oraz Tom i Jerry Show. Treści emitowane będą od poniedziałku do piątku, o godz. 06:00. Stacja dostępna jest bezpłatnie w ramach naziemnej telewizji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764