logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Agora ogłosiła Strategię ESG na lata 2023-2027

  PR 01.06.2023, przeczytano 433 razy
ilustracja

31 maja 2023 r. Grupa Agora przyjęła „Strategię ESG na lata 2023-2027”, która określa cele organizacji w obszarze klimatu i środowiska (E), ludzi i społeczeństwa (S), a także ładu zarządczego i praktyk biznesowych (G). Jako wydawca niezależnych mediów, prowadzący jednocześnie różnorodne projekty biznesowe, Agora w najbliższych latach chce działać m.in. na rzecz sukcesywnego zmniejszania śladu węglowego oraz dalszego wsparcia demokracji i wolności słowa, a także tworzyć atrakcyjne, otwarte na różnorodność miejsce pracy.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-agora-oglosila-strategie-esg-na-lata-2023-2027,400236,artykul.html

Odpowiedzialność społeczna od zawsze była znakiem rozpoznawczym Agory. Obecnie – zważywszy na wyzwania współczesnego świata – nabiera ona nowego wymiaru jako ESG stając się integralną częścią planowania przyszłości organizacji. Dlatego zarząd Agory, wyznaczając kierunki biznesowe wszystkich segmentów, postawił na rozwój całej Grupy Agora prowadzony w sposób zrównoważony i zgodnie z nową, pierwszą w historii firmy Strategią ESG.

Podstawą do wyznaczenia kierunków strategicznych w obszarze zrównoważonego rozwoju Grupy Agora na lata 2023-2027 była Agenda 2030 ONZ.

PRZYSZŁOŚĆ POD ZNAKIEM DEKARBONIZACJI I TRANSFORMACJI CYRKULARNEJ (E)

W ramach działań na rzecz środowiska naturalnego Agora planuje podjąć zintensyfikowane działania na rzecz zmniejszania swojego negatywnego wpływu na klimat, w szczególności poprzez mitygację emisji gazów cieplarnianych do atmosfery w jak największym możliwym stopniu. W ten sposób chce przyczynić się do dekarbonizacji Grupy w całym łańcuchu wartości.

Dodatkowo, Agora planuje wdrożyć praktyki z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego (transformacji cyrkularnej) w tych segmentach biznesowych, w których ma to zastosowanie.

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W MEDIACH I MIEJSCU PRACY (S)

Obszar społeczny to sfera, w której Grupa Agora – jako wydawca niezależnych mediów, od początku istnienia angażujący się w projekty na rzecz społeczeństwa – może w największym stopniu realizować działania na rzecz ESG. Firma zamierza to robić, kontynuując swoją misję edukacyjną, którą jest budowanie świadomości społecznej na tematy ważne z perspektywy etycznej, socjologicznej, politycznej, naukowej czy kulturowej, jak również dotyczące środowiska i klimatu. Jest to kluczowe zadanie mediów działających w szumie informacyjnym i w obliczu fake newsów. W tym celu Agora chce rozwijać partnerstwa i realizować kolejne projekty, w szczególności na rzecz edukacji medialnej i walki z dezinformacją, oraz działania na rzecz wolności słowa i pluralizmu mediów.

Jako pracodawca Agora stawia natomiast na rozwój zespołu i wsparcie różnorodności, zarówno w życiu społecznym, jak i miejscu pracy. W ramach strategii planuje m.in. wdrożenie programu wolontariatu pracowniczego, aby cała Grupa mogła angażować się w aktywności prospołeczne na szerszą niż dotychczas skalę.

TRANSPARENTNOŚĆ I ODPOWIEDZIALNE PARTNERSTWO (G)

W obszarze praktyk z zakresu ładu zarządczego za priorytet Agora stawia sobie usystematyzowanie i rozwój systemu compliance w całej organizacji. Prócz tego planuje rozwijać partnerstwa biznesowe, a poprzez odpowiedzialne relacje z kontrahentami przyczyniać się do przestrzegania praw człowieka czy wymogów środowiskowych w łańcuchu dostaw.

Szczegółowe cele we wszystkich trzech obszarach, ze wskazanymi wartościami i punktami odniesienia, przedstawia pełna Strategia ESG Grupy Agora na lata 2023-2027, którą można znaleźć na stronie agora.pl/odpowiedzialny-biznes.

Kierunki strategiczne dla segmentów biznesowych Grupy na lata 2023-2026 ogłoszone w kwietniu br. znajdują się natomiast w prezentacji na stronie agora.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764