Agencje wchodzące w skład globalnej grupy Havas zdobyły łącznie aż dziewięć statuetek PR Lions podczas trwającego Cannes Lions International Festival of Creativity. Wśród jurorów tegorocznego najważniejszego wydarzenia w branży kreatywnej na świecie zasiadała Katarzyna Przewuska, COO Havas Worldwide Warsaw.
Z dziewięcioma statuetkami PR Lions Grupa Havas znalazła się na drugim miejscu pod względem nagród zdobytych w tej kategorii. Katarzyna Przewuska powiedziała: W Cannes wygrywają nie tylko agencje PR, ale także agencje kreatywne, co dowodzi, że w dzisiejszej komunikacji liczy się przede wszystkim idea kreatywna niosąca jasny przekaz i dająca określone efekty biznesowe. Jeśli miałabym wskazać główne trendy w obszarze PR na podstawie tegorocznego festiwalu i nagrodzonych prac, są to z pewnością: visual storytelling, czyli już nie tylko kontent dobry sam w sobie, ale też odpowiednia formuła jego komunikowania, oraz people affairs, czyli angażowanie społeczeństwa w kampanie public affairs, możliwe dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych, które całkowicie zmieniły obszar PR. Generalnie widać tendencję, że social media stają się już mass mediami, szczególnie w komunikacji z młodym pokoleniem. Ten trend z pewnością będzie przybierać na sile − już zmienia oblicze PR i stwarza niespotykane dotychczas możliwości rozwoju i interakcji – dodała Przewuska.
Nagrodzone projekty agencji wchodzących w skład Havas w kategorii PR to:
Kategoria Media, Arts and Entertainment
Metropole Orkest, Havas Worldwide Amsterdam, GOLD LION
Kategoria Healthcare and Services
Durexperiment Fundawear/ Reckitt Benckiser / Durex, Havas Worldwide Australia, SILVER LION
Kategoria Charity and Not for Profit
The Most Powerful Arm Ever Invented, Red Agency Australia, SILVER LION
Making A New Holiday Tradition: #Givingtuesday, Havas PR New York, BRONZE LION
The Airfood Project, Havas Worldwide Paris, BRONZE LION
Kategoria Celebrity Endorsement
Fair Go Bro/ Virgin Mobile, Havas Worldwide Australia, SILVER LION
Kategoria Best Use of Media Relations
Loveville Reckitt Benckiser / Durex, Havas Worldwide Milan, BRONZE LION
Kategoria Best use of Digital PR
The Most Powerful Arm Ever Invented, Red Agency Australia, BRONZE LION
Kategoria Best Integrated Campaign Led by PR
Fair Go Bro/ Virgin Mobile Australia, Havas Worldwide Australia, BRONZE LION
Cannes Lions International Festival of Creativity potrwa do 22 czerwca.
Źródło: Havas Worldwide