logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa K2 po Q3 2022: mocny wzrost segmentu software

  PR 21.11.2022, przeczytano 295 razy

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 opublikowała wstępne szacunkowe dane finansowe za okres pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku. Wskazują na najwyższe w dotychczasowej historii przychody operacyjne za ten okres dzięki dynamice rozwoju Fabrity. Rezultatem zamknięcia transakcji sprzedaży spółki Oktawave jest bezprecedensowo wysoka dywidenda, a zamknięta runda finansowania zewnętrznego spółki PerfectBot przyspieszy rozwój tego obszaru biznesowego bez zwiększenia zaangażowania kapitałowego Grupy K2.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-k2-po-q3-2022%3A-mocny-wzrost-segmentu-software,398048,artykul.html

Wybrane dane finansowe:

 

1-3Q 2022*

Zmiana rdr

 

mln PLN

 

Przychody ze sprzedaży usług

81,4

+8,4%

Przychody operacyjne

49,2

+21,2%

EBITDA

7,4

-8,6%

EBIT

5,3

-13,1%

Zgodnie z opublikowanym raportem giełdowym, Grupa K2 kolejny raz utrzymała wysokie tempo rozwoju biznesu. Szacunkowo w okresie styczeń-wrzesień 2022 roku przychody ze sprzedaży usług wzrosły o 8% rdr, do ponad 81 mln zł, a przychody operacyjne – najważniejszy miernik skali działalności –wzrosły o 21%, przekraczając poziom 49 mln zł.

- Motorem wzrostu był nasz softwarehouse Fabrity, którego przychody operacyjne zwiększyły się o 35% rdr. Charakter naszego biznesu (także w części marketingowej) sprawia, że między kwartałami mogą następować wyraźne różnice rentowności i to właśnie obserwujemy w bieżącym roku, a dodatkowo mierzymy się jak każda firma z presją kosztową. Mimo to niezmiennie inwestujemy w organizację i w ludzi ją tworzących, bo to pozwala w dłuższym okresie budować wartość dla akcjonariuszy – komentuje Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.

Spółka sfinalizowała i rozliczyła w czerwcu br. sprzedaż zależnej firmy Oktawave (działalność chmurowa) do operatora telekomunikacyjnego Netia z Grupy Polsat Plus. Wynik ze sprzedaży Oktawave miał wartość 21 mln zł, co przełożyło się na osiągnięcie rekordowego poziomu skonsolidowanego zysku brutto na szacunkowym poziomie 26,5 mln zł dla okresu trzech kwartałów 2022 roku. W ramach rozliczenia transakcji do K2 Holding wpłynęło 31,7 mln zł z uwzględnieniem spłaty pożyczki udzielonej Oktawave. We wrześniu i październiku br. do akcjonariuszy K2 Holding trafiło łącznie 8,40 zł na każdą akcję (dywidenda za rok 2021 oraz zaliczka na dywidendę roku 2022). Dla porównania, w 2021 roku spółka wypłaciła 1,05 zł dywidendy na akcję.

- Wydarzeniem trzeciego kwartału było pozyskanie finansowania od dwóch uznanych funduszy Venture Capital dla naszego projektu PerfecBot. To zewnętrzne potwierdzenie wartości, którą zbudowaliśmy w tym projekcie, ale przede wszystkim – szansa na przyspieszenie międzynarodowego rozwoju PerfectBota bez dalszego angażowania środków Grupy  – wskazuje Prezes Paweł Wujec.

We wrześniu br. fundusze Tar Heel Capital Pathfinder VC oraz KnowledgeHub Starter zdecydowały o objęciu nowych udziałów spółki PerfectBot za 2,52 mln zł, co oznacza łącznie 15,1% w podwyższonym kapitale i wyznacza wycenę spółki PerfectBot na 16,7 mln zł. 50% kapitału zachowała spółka-matka K2 Holding, a pozostałe udziały należą do trzech założycieli. Przeprowadzenie transakcji sprawiło, iż spółka PerfectBot zaczęła być konsolidowana metodą praw własności.

Finalne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i bardziej szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami zostaną zaprezentowane w ramach publikacji raportu Grupy K2 za trzy kwartały 2022 roku, która jest zaplanowana na 24 listopada br.

Źródło: Grupa K2

www.k2.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764