logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa K2 podsumowuje trzy kwartały 2022 roku

  PR 25.11.2022, przeczytano 193 razy

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 przekroczyła poziom 80 mln zł przychodów za okres trzech kwartałów, co było efektem wysokiej dynamiki rozwoju segmentu software. Z kolei rezultatem zamknięcia transakcji sprzedaży spółki Oktawave była rekordowa dywidenda oraz zyski na poziomie brutto i netto, a zamknięta runda finansowania zewnętrznego spółki PerfectBot przyspieszy rozwój tego obszaru biznesowego bez zwiększenia zaangażowania kapitałowego Grupy K2.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-k2-podsumowuje-trzy-kwartaly-2022-roku,398118,artykul.html

Wybrane dane finansowe

 

1-3Q 2022

Zmiana rdr

 

mln PLN

 

Przychody ze sprzedaży usług

81,4

+8,4%

EBITDA

7,4

-9,0%

Zysk operacyjny

5,3

-13,1%

Zysk brutto

27,8

+383,1%

Zysk netto

22,7

+597,6%

Grupa K2 kolejny raz utrzymała wysokie tempo rozwoju biznesu. W okresie styczeń-wrzesień 2022 roku przychody ze sprzedaży usług wzrosły o 8% rdr, do ponad 81 mln zł, a dzięki zyskowności transakcji sprzedaży spółki chmurowej (Oktawave) skonsolidowane zyski brutto i netto znalazły się na kilka razy wyższych poziomach niż przed rokiem. W samym trzecim kwartale Grupa K2 zwiększyła przychody o 12%, do 25,2 mln zł, co pozwoliło na wypracowanie 1,3 mln zł zysku netto.

- Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu skali działalności, co jest przede wszystkim efektem dynamiki rozwoju softwarehouse Fabrity. Charakter naszego biznesu, także w części marketingowej,  sprawia, że między kwartałami mogą następować wyraźne różnice rentowności i to właśnie obserwujemy w bieżącym roku, a dodatkowo mierzymy się jak każda firma z presją kosztową. Mimo to niezmiennie inwestujemy w organizację i w ludzi ją tworzących, gdyż pozwala to w dłuższym okresie budować większą wartość dla akcjonariuszy – komentuje Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A. - Wydarzeniem drugiego kwartału była finalizacja sprzedaży Oktawave (działalność chmurowa) do operatora telekomunikacyjnego Netia z Grupy Polsat Plus. W ramach rozliczenia transakcji do K2 Holding wpłynęło 31,7 mln zł, dzięki czemu wypłaciliśmy we wrześniu i październiku łącznie aż 8,40 zł dywidendy i zaliczki na dywidendę na każdą akcję.  Z kolei wydarzeniem trzeciego kwartału było pozyskanie 2,5 mln zł finansowania za 15% projektu PerfectBot od dwóch uznanych funduszy - Tar Heel Capital Pathfinder VC oraz KnowledgeHub Starter. To zewnętrzne potwierdzenie wartości, którą zbudowaliśmy w tym projekcie, ale przede wszystkim – szansa na przyspieszenie międzynarodowego rozwoju PerfectBota bez dalszego angażowania środków Grupy – dodaje.

Przychody Fabrity (segment software) wzrosły w okresie trzech kwartałów i w samym trzecim kwartale o ponad 30% rdr. Wynik operacyjny w skali dziewięciu miesięcy obniżył się o 5,5% rdr, co jest związane z długoterminowym charakterem umów, w związku z czym stawki projektowe są wyrównywane z opóźnieniem i w krótkim okresie wpływa na obniżenie marży.

- Pomimo okresu wakacyjnego, w trzecim kwartale spółka pozyskała kilka nowych kontraktów od dwóch firm z branży farmaceutycznej i Urzędu Dozoru Technicznego, a pod koniec września zawarła również umowę ramową z agendą ONZ (UNIDO). Warto podkreślić, że Fabrity nie utraciła żadnego z dotychczasowych klientów ani nie zanotowała zauważalnego spadku przychodów u żadnego z nich – wskazuje Tomasz Burczyński, Członek Zarządu K2 Holding S.A. i Prezes Zarządu spółki Fabrity. - W obszarze R&D kontynuowaliśmy prace nad rozwojem własnego rozwiązania klasy low-code (platforma FastApp) i zrealizowaliśmy kilka nowych wdrożeń tego produktu. Rozwijamy także kompetencje blockchain, planując już współpracę z pierwszymi klientami w tym obszarze. Na przełomie roku zamierzamy otworzyć nowe biuro Fabrity w Białymstoku – dodaje.

Dużo działo się również w segmencie marketingowym. W trzecim kwartale 2022 r. K2 Create osiągnęła wzrost przychodów operacyjnych o 9% rdr, co pozwoliło na osiągnięcie pozytywnego wyniku na poziomie operacyjnym. Po wygranym przetargu agencja zrealizowała skierowaną do Pokolenia „Z” letnią digitalową kampanię dla marki Pepsi. W lipcu firma zrealizowała również głośną kampanię wspierającą zorganizowaną przez publicystę Sławomira Sierakowskiego zbiórkę na drona Bayraktar dla ukraińskiej armii. Była to największa zbiórka charytatywna w historii portalu zrzutka.pl, w ramach której pozyskano blisko 25 mln zł. Z kolei K2 Precise po bardzo dobrym pierwszym półroczu 2022 roku zanotowała w trzecim kwartale słabsze wyniki zarówno na poziomie sprzedaży operacyjnej, jak i wyniku operacyjnego, co jest skutkiem efektu wysokiej bazy porównawczej (utrata kluczowego klienta jeszcze w roku 2021), a także takich czynników, jak m.in. presja płacowa oraz niestandardowe rozłożenie kampanii po liniach usługowych i częściowe przesunięcie projektów offline na kolejny kwartał. Jednocześnie firma pozyskała kilku nowych, w tym istotnych, klientów, co w perspektywie kolejnych kwartałów otwiera drogę do wzrostu skali biznesu. Ponadto w ramach rozwoju usług martech spółka finalizuje zawarcie istotnego kontraktu z nowym klientem.

Konsolidowany obecnie, po udanej rundzie finansowania, metodą praw własności PerfectBot przeznaczy pozyskane środki na uruchomienie chatbotów dostosowanych do kolejnych kategorii produktowych w branży e-commerce, integracje z kolejnymi narzędziami obsługi klienta oraz ekspansję na rynki anglojęzyczne, w pierwszej kolejności USA. W trzecim kwartale spółka wdrożyła m.in. grecką wersję chatbotów dla pięciu marek LPP, opracowała wariant PerfectBota dostosowany do sklepów z kategorii „Beauty” oraz rozpoczęła wdrożenie automatyzacji obsługi klienta w dwóch dużych sklepach z kategorii sportowej i elektronicznej. Spółka sprzedaje swój produkt niemal wyłącznie w subskrypcyjnym modelu płatności, a jej roczny przychód powtarzalny (ARR – Anual Reccuring Revenue) przekracza już 1,3 mln zł.

Źródło: Grupa K2

www.k2.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żywiec Zdrój w kampanii wizerunkowej o osiągnięciu neutralności plastikowej
Trwa kampania "Z natury dla natury" Żywiec Zdrój (Danone). Marka kolejny raz podejmuje temat neutralności plastikowej. Kampania jest prowadzona z wykorzystaniem telewizji, digitalu, OOH oraz we współpracy z influencerami. VMLY&R odpowiada za koncept, kreację oraz działania w Internecie.
Agencja Space Cat Industries powstała, by pomagać markom w komunikacji z Pokoleniem Z. Misją firmy jest ciągła eksploracja nowych trendów i poszukiwanie wartości w nieustannie zmieniającym się digitalowym uniwersum. Space Cat Industries specjalizuje się w TikTok marketingu, współpracy z influencerami, produkcji audio i short video oraz TikTok Adsach.
Podsumowanie kampanii „Moc Polskich Warzyw” w 2022 roku
Biuro prasowe kampanii „Moc Polskich Warzyw” opublikowało podsumowanie ubiegłego roku. Rezultaty znacznie przewyższyły oczekiwania. Prowadzony od kilku lat projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonej diety opartej na polskich warzywach sezonowych.

Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych. Nowe piwo to rewolucyjny mix orzeźwiającej Warki 0.0%, lemoniady, naturalnej kofeiny i ekstraktu z żeń-szenia. W sprzedaży pojawią się dwa nowe smaki: Mango i Cytrusy oraz Ananas i Marakuja. Pierwszy z nich właśnie trafił do sieci Biedronka, a pod koniec lutego obydwa produkty będą już dostępne w...
Wyświetlacze LG na targach ISE 2023 pod hasłem „Life, Be Bloomed”
Zaawansowane wyświetlacze LG, w tym ekran Micro LED 8K, prezentowane są na interaktywnej wystawie wraz z wciągającą sztuką multimedialną i cyfrowymi przestrzeniami dla różnych branż
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764