logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa K2 publikuje szacunkowe wyniki Q1 2023

  PR 18.05.2023, przeczytano 323 razy

Największy biznes Grupy K2, software house Fabrity zwiększył przychody o 36% rdr, utrzymując wysoką dynamikę rozwoju. Trwa proces przeglądu opcji strategicznych dla spółek marketingowych, które w związku z tym są prezentowane jako aktywa przeznaczone do sprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-k2-publikuje-szacunkowe-wyniki-q1-2023,399992,artykul.html

Wybrane dane finansowe:

 

I kw. 2023*

Zmiana rdr

 

mln PLN

 

Przychody ze sprzedaży usług

16,0

+4,2m PLN, +35,6%

Przychody operacyjne

14,1

+3,6m PLN, +34,3%

EBITDA

2,2

+0,4m PLN, +22,2%

Zysk operacyjny

1,6

+0,4m PLN, +33,3%

*Zgodnie z raportem bieżącym nr 6/2023: segmenty Software i SSC, bez segmentu Marketing (aktywa przeznaczone do sprzedaży)

Z opublikowanych wstępnych, szacunkowych danych finansowych Grupy K2 za okres styczeń-marzec 2023 roku wynika, że software house Fabrity wypracował 1,5 mln zł zysku operacyjnego (+34% rdr) przy równie mocnym wzroście przychodów.

- Wzrosty prezentowane przez Fabrity wynikają przede wszystkim z kontynuacji i rozwoju współpracy z wieloletnimi klientami spółki. Przyczyniło się do nich także istotne poszerzenie skali kooperacji z agencją Frontex oraz skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, dzięki zbudowanym w 2022 roku procesom marketingu i sprzedaży. Mamy silne kompetencje związane z transformacją cyfrową i obsługą dużych organizacji – wskazuje Tomasz Burczyński, CEO Fabrity i Wiceprezes Zarządu K2 Holding.

Wstępne, szacunkowe wyniki Grupy K2 wraz z segmentem marketingowym, przeznaczonym do sprzedaży w następstwie przeglądu opcji strategicznych, wskazują na 19,1 mln zł kwartalnych przychodów operacyjnych (+19% rdr), 2,4 mln zł wyniku EBITDA (+0,2 mln zł rdr) i 2,2 mln zł zysku operacyjnego (+0,1 mln zł).

- W minionym kwartale obserwowaliśmy zmianę struktury przychodów w segmencie marketingowym, czyli w spółkach Agencja K2 (marka K2 Create) i K2 Precise. Zmniejszył się udział kampanii zamawianych w mediach oraz skala produkcji zewnętrznych, natomiast zwiększył się udział usług cyfrowych – SEO, social media, martech. Konsekwencją tej zmiany był spadek całkowitych przychodów w związku ze zmniejszeniem wydatków refakturowanych do klientów. Dodatnia rentowność wskazuje jednak na siłę naszych biznesów, nawet w niesprzyjającym otoczeniu rynkowym – podkreśla Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding.

Opublikowane wstępne, szacunkowe dane finansowe uwzględniają zmianę statusu spółki PerfectBot - przejście z konsolidacji pełnej na metodę praw własności w związku z sukcesem rundy finansowania zewnętrznego.

Ostateczne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami znajdą się w raporcie okresowym za pierwszy kwartał 2023 roku, którego publikacja zaplanowana jest na 25 maja br.

Źródło: Grupa K2

www.k2.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764