logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa K2 publikuje szacunkowe wyniki Q1 2023

  PR 18.05.2023, przeczytano 249 razy

Największy biznes Grupy K2, software house Fabrity zwiększył przychody o 36% rdr, utrzymując wysoką dynamikę rozwoju. Trwa proces przeglądu opcji strategicznych dla spółek marketingowych, które w związku z tym są prezentowane jako aktywa przeznaczone do sprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-k2-publikuje-szacunkowe-wyniki-q1-2023,399992,artykul.html

Wybrane dane finansowe:

 

I kw. 2023*

Zmiana rdr

 

mln PLN

 

Przychody ze sprzedaży usług

16,0

+4,2m PLN, +35,6%

Przychody operacyjne

14,1

+3,6m PLN, +34,3%

EBITDA

2,2

+0,4m PLN, +22,2%

Zysk operacyjny

1,6

+0,4m PLN, +33,3%

*Zgodnie z raportem bieżącym nr 6/2023: segmenty Software i SSC, bez segmentu Marketing (aktywa przeznaczone do sprzedaży)

Z opublikowanych wstępnych, szacunkowych danych finansowych Grupy K2 za okres styczeń-marzec 2023 roku wynika, że software house Fabrity wypracował 1,5 mln zł zysku operacyjnego (+34% rdr) przy równie mocnym wzroście przychodów.

- Wzrosty prezentowane przez Fabrity wynikają przede wszystkim z kontynuacji i rozwoju współpracy z wieloletnimi klientami spółki. Przyczyniło się do nich także istotne poszerzenie skali kooperacji z agencją Frontex oraz skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, dzięki zbudowanym w 2022 roku procesom marketingu i sprzedaży. Mamy silne kompetencje związane z transformacją cyfrową i obsługą dużych organizacji – wskazuje Tomasz Burczyński, CEO Fabrity i Wiceprezes Zarządu K2 Holding.

Wstępne, szacunkowe wyniki Grupy K2 wraz z segmentem marketingowym, przeznaczonym do sprzedaży w następstwie przeglądu opcji strategicznych, wskazują na 19,1 mln zł kwartalnych przychodów operacyjnych (+19% rdr), 2,4 mln zł wyniku EBITDA (+0,2 mln zł rdr) i 2,2 mln zł zysku operacyjnego (+0,1 mln zł).

- W minionym kwartale obserwowaliśmy zmianę struktury przychodów w segmencie marketingowym, czyli w spółkach Agencja K2 (marka K2 Create) i K2 Precise. Zmniejszył się udział kampanii zamawianych w mediach oraz skala produkcji zewnętrznych, natomiast zwiększył się udział usług cyfrowych – SEO, social media, martech. Konsekwencją tej zmiany był spadek całkowitych przychodów w związku ze zmniejszeniem wydatków refakturowanych do klientów. Dodatnia rentowność wskazuje jednak na siłę naszych biznesów, nawet w niesprzyjającym otoczeniu rynkowym – podkreśla Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding.

Opublikowane wstępne, szacunkowe dane finansowe uwzględniają zmianę statusu spółki PerfectBot - przejście z konsolidacji pełnej na metodę praw własności w związku z sukcesem rundy finansowania zewnętrznego.

Ostateczne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami znajdą się w raporcie okresowym za pierwszy kwartał 2023 roku, którego publikacja zaplanowana jest na 25 maja br.

Źródło: Grupa K2

www.k2.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketing i AI - konferencja I love marketing & technology już w październiku
23 – 27 października w Warszawie odbędzie się XVI edycja konferencji I ❤ marketing & technology. Event odbędzie się stacjonarnie w Multikinie Złote Tarasy i będzie skupiał się na marketingu oraz AI.
Laureaci 15. edycji konkursu POS Stars na najlepszy display reklamowy
Podczas targów Festiwal Marketingu, które odbyły się 13 i 14 września w EXPO XXI Warszawa, miała miejsce 15. Jubileuszowa edycja konkursu na najlepszy display reklamowy POS STARS.
Cube Group & SEMSTORM & WhitePress zapraszają na bezpłatny webinar. Chcesz poznać genialne sposoby na zwiększenie sprzedaży dzięki działaniom SEO&Contentu? Już 27 września o 10:00 zarezerwuj swój czas w kalendarzu na bezpłatny webinar organizowany przez Cube Group, SEMSTORM i WhitePress. Zebraliśmy ekspertów z branży, którzy podzielą się swoją...
Golden Drum 2023: więcej zgłoszeń do konkursu
Festiwal Golden Drum odnotowuje wzrost liczby zgłoszeń, przy czym największą liczbę prac zgłosiła Ukraina, a następnie Rumunia, Polska, Słowacja, Węgry i Bułgaria. Ponad połowa kreatywnych rozwiązań pochodziła od niezależnych agencji. Liczba zgłoszeń w sekcji Creative Media Excellence przekroczyła oczekiwania kapituły konkursu. Zwycięzcy Golden Drum zostaną ogłoszeni...
Pro Experts Days to wydarzenie organizowane przez ekspertów branży digital marketingu, kierowane do środowiska marketingowego i biznesowego. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął IAB Polska.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764