logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Kapitałowa Platige Image opublikowała raport za III kwartał 2021

  PR 15.11.2021, przeczytano 251 razy

W trzecim kwartale 2021 roku Grupa Kapitałowa Platige Image zrealizowała łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 33,1 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody te wzrosły o 7,24 mln zł, tj. o 28 %. Narastająco, w okresie od 1 stycznia do 30 września 2021 roku Grupa Kapitałowa Platige Image zrealizowała łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 79,6 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody te były wyższe o 13 mln zł, tj. o 20%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-kapitalowa-platige-image-opublikowala-raport-za-iii-kwartal-2021,393753,artykul.html

Narastająco, w okresie od 1 stycznia do 30 września 2021 roku Grupa Platige Image osiągnęła 5,9 mln zł zysku na sprzedaży, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego Grupa odnotowała zysk na sprzedaży w wysokości 3,3 mln zł co oznacza wzrost o 80%.

EBITDA Grupy za III kwartał wyniosła 6,8 mln zł i była wyższa od EBITDA za III kwartał ubiegłego roku o 6 mln zł. Narastająco, w okresie od 1 stycznia do 30 września 2021 roku EBITDA wyniosła 10,8 mln zł i była o 4,5 mln zł wyższa w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, kiedy wyniosła 8 mln zł.

W III kwartale 2021 Grupa odnotował zysk netto w wysokości 5,1 mln w porównaniu ze stratą netto w wysokości 0,49 mln w III kwartale ubiegłego roku. Narastająco za 3 kwartały Grupa wykazała zysk netto w wysokości 6,4 mln w porównaniu z 2,1 mln zysku w roku ubiegłym (wzrost o 195%), a zysk netto skorygowany o niegotówkowe koszty programu motywacyjnego wyniósł 7,2 mln zł w porównaniu z 2,9 mln zł w roku 2020 (wzrost o 248%).

- Najlepsze historycznie wyniki kwartalne to efekt ciężkiej pracy we wszystkich liniach biznesowych. Zapowiedzią tak dobrych rezultatów w trzecim kwartale 2021 roku było między innymi niedawne ogłoszenie nowej umowy ramowej z Activision Publishing. Również rekordowa liczba cinematików może świadczyć o bardzo udanym okresie. Jednak warto wspomnieć, że pozostałe działy, w tym pion reklamy oraz creative arts także pozyskują coraz większe projekty – powiedział Karol Żbikowski Prezes Zarządu Platige Image. - Należy dodać, że nowym perspektywicznym kierunkiem rozwoju Grupy Kapitałowej Platige Image, stał się rejon MENA (Middle East and North Africa), w którym widzimy duży potencjał do dalszego poszerzania współpracy – dodaje .

Podsumowanie działań studia Platige Image w III kwartale 2021 r.

Świetne wyniki kwartalne to wynik rekordowej sprzedaży, przy jednoczesnej kontroli realizowanych marż na projektach. Wraz z dynamicznym przyrostem nowych zleceń można spodziewać się powiększania zespołów graficznych oraz dalszych inwestycji w technologię. Platige Image już na tym etapie podjęło m.in. decyzję o budowie nowego studia w technologii MoCap, które w przyszłości pozwoli na efektywniejszą pracę nad produkcjami, a także świadczenie nowych usług dla sektora game dev.

Aktywne działania sprzedażowe wypełniły także portfel zleceń w pionie reklamy oraz entartainment/creative arts, w którym większość projektów realizowana była z użyciem silnika Unreal Engine.

W zakresie rozwoju produktów własnych ruszyły prace nad produkcją gier w spółkach Image Games SA (przedsięwzięcie realizowane wspólne z Movie Games SA) oraz PJ Games sp. z o.o.. Trwają również prace nad uruchomieniem kolejnych projektów gamingowych. Trzeci kwartał to także dalszy rozwój współpracy z globalnymi wydawcami i producentami gier, czego przykładem było ogłoszenie dalszej współpracy z Activision Publishing Inc. nad filmami do serii „Call of Duty”, a także wzmożona współpraca z wiodącymi producentami gier na rynku azjatyckim.

Trzeci kwartał to także czas finalnych prac nad drugim sezonem Wiedźmina, którego premiera planowana jest na 17 grudnia br.

W obszarze film development Platige Image prowadzi obecnie kilkanaście projektów. Są one na różnym etapie rozwoju – od zakupu praw autorskich, po wstępne rozmowy z platformami streamingowymi i agentami sprzedaży.

Aż 3 produkcje Platige Image zostały nominowane do jednych z najbardziej prestiżowych nagród na światowym rynku reklamy – The Shots Awards EMEA, natomiast z wyróżnień krajowych warto wspomnieć, że Platige Image oraz dom produkcyjny Dobro otrzymały razem rekordowe 38 nominacji w konkursie Klubu Twórców Reklamy KTR.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764