logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Kapitałowa Platige Image podsumowuje I kwartał br.

  PR 11.05.2022, przeczytano 315 razy

W przedstawionym sprawozdaniu finansowym za I kwartał 2022 r. Grupa Kapitałowa Platige Image poinformowała o intensywnych działaniach na rynkach zagranicznych oraz dobrze zaplanowanym portfelu zamówień na nadchodzący rok. Dodatkowo, po zakończeniu I kwartału Spółka ogłosiła wypłacenie pierwszej w jej giełdowej historii dywidendy z zysku za 2021 rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-kapitalowa-platige-image-podsumowuje-i-kwartal-br.,395790,artykul.html

Działania Grupy Kapitałowej w I kwartale wiązały się z otwarciem nowej spółki w Stanach Zjednoczonych, która obecnie skupia się na pozyskiwaniu projektów w zakresie postprodukcji reklamowej. Platige Image w pierwszych tygodniach swojej obecności na amerykańskim rynku, za pośrednictwem nowego podmiotu pozyskał zlecenia dla kilku prestiżowych amerykańskich marek. W dłuższej perspektywie bezpośrednia obecność przedstawicieli w USA może w znaczący sposób zwiększyć potencjał rozwoju działów, wyspecjalizowanych właśnie w branży reklamowej.

Na rynku polskim studio poszerzyło swoją działalność w zakresie developmentu i produkcji filmowej oraz telewizyjnej. Platige Image przygotowuje obecnie szereg projektów, łączących osadzone w gatunku koncepty z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w dziedzinie technologii. Nadrzędnym celem studia w segmencie filmowym jest łączenie polskich twórców i partnerów z ich zagranicznymi odpowiednikami, realizując projekty z międzynarodowym potencjałem. Jednym z pierwszych projektów nowego działu Platige Image, o którym już wiadomo, jest rozwój ekranizacji „Chóru zapomnianych głosów” na podstawie książki Remigiusza Mroza. Platige Image przewiduje także dalsze działania w zakresie VFX – czyli produkcję efektów wizualnych do filmów i seriali realizowanych przez partnerów studia.

Grupa Kapitałowa stawia na nowe technologie

Jednym z nowatorskich projektów, realizowanych w I kwartale br. przez Grupę Kapitałową jest rozwój kompetencji w zakresie produkcji animacji z wykorzystaniem silnika gier komputerowych Unreal Engine. W kwietniu br. Platige Image zaprezentował spot reklamowy dla prestiżowej marki Aston Martin, zrealizowany w całości za pośrednictwem najnowszej wersji Unreal Engine 5. Równolegle Platige Image zrealizował pierwszy w Polsce spot 3D, wyświetlany na ekranach LED. Był on przygotowany dla marki Samsung. Realizacja kampanii 3D z wykorzystaniem ekranów to szybko rosnący trend w reklamie outdoor, dlatego Grupa Kapitałowa również tutaj widzi potencjał na kolejne realizacje zleceń w tej technologii.

Zapowiedziane wcześniej projekty gamingowe, opracowywane w ramach spółek Image Games SA oraz PJ Games sp. z o.o. realizowane są zgodnie z przyjętymi wcześniej harmonogramami – obecnie trwają również przygotowania do uruchomienia trzeciej produkcji gamingowej. Spółka kontynuuje także udaną współpracę z globalnymi wydawcami, m.in. z Activision Publishing Inc. oraz pozyskuje inne projekty cinematikowe.

Spółka zapowiada cykliczność wyników finansowych

Kolejne kwartały 2022 roku dla Platige Image będą wiązały się z wejściem projektów w zaawansowane fazy realizacji. W podstawowej działalności projektowej Platige Image spodziewa się w bieżącym roku podobnej cykliczności wyników finansowych, jak w roku ubiegłym, przygotowując swoje zespoły produkcyjne do kolejnych etapów działań. Zwiększona sprzedaż skonsolidowana w stosunku do ubiegłego roku związana jest z obrotami realizowanymi, m.in. w domu produkcyjnym DOBRO, który dynamicznie rozwija się po pandemicznym okresie spowolnienia. Dodatkowo tuż po zakończeniu I kwartału Spółka ogłosiła wypłacenie pierwszej w jej giełdowej historii dywidendy z zysku za 2021 rok.

- Walne zgromadzenie akcjonariuszy, które odbyło się w dniu 13 kwietnia już po zakończeniu I kwartału, zdecydowało zgodnie z rekomendacją zarządu o wypłacie dywidendy z zysku za 2021 roku w wysokości 0,6 zł na akcję. Jest to pierwsza dywidenda wypłacona przez naszą Spółkę w jej giełdowej historii, dlatego cieszymy się bardzo, że dołączyliśmy do grona spółek dzielących się zyskiem z akcjonariuszami – podsumował Karol Żbikowski Prezes Zarządu Platige Image.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764