logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Kino Polska TV SA: Raport okresowy 2018

  PR 22.03.2019, przeczytano 624 razy

Grupa Kino Polska TV SA („Grupa”, „Grupa KPTV”) opublikowała raport okresowy za 2018 rok. W okresie styczeń-grudzień 2018 roku Grupa odnotowała 149,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 21% rok do roku), głównie dzięki włączeniu w struktury Grupy spółki Stopklatka SA („Stopklatka”) oraz rozwijanym kanałom telewizyjnym FilmBox i Zoom TV. Wzrost przychodów Grupy przełożył się na 23,6 mln zł zysku na podstawowej działalności operacyjnej (wzrost o 11% rok do roku) oraz na 18,1 mln zł zysku netto (wzrost o 13% rok do roku) po wyeliminowaniu wyniku na wycenie udziału w Spółce Stopklatka SA (17,9 mln zł). Uwzględniając jednorazową wycenę, wynik operacyjny Grupy KPTV za rok 2018 wyniósł 41,6 mln zł (w porównaniu do 21,2 mln zł w roku 2017).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-kino-polska-tv-sa%3A-raport-okresowy-2018,381757,artykul.html

W 2018 roku Grupa Kino Polska TV SA odnotowała:

  • 149,2 mln zł z przychodów ze sprzedaży (123,3 mln zł rok wcześniej; wzrost o 21% rok do roku), głównie dzięki skonsolidowaniu przychodów Stopklatka SA od początku trzeciego kwartału 2018 roku oraz rozwijanym kanałom telewizyjnym FilmBox i kanałowi Zoom TV.
  • 41,6 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 96% rok do roku) – 23,6 mln zł zysku operacyjnego z działalności podstawowej (wzrost o 11% rok do roku) po wyeliminowaniu efektu wyceny pakietu Stopklatka SA.
  • prawie 36 mln zł zysku netto (wzrost o 126% rok do roku) – 18,1 mln zł zysku netto (wzrost o 13% rok do roku) po wyeliminowaniu efektu wyceny pakietu Stopklatka SA.

Grupa podaje, że kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, odnotowały łącznie 12-procentowy wzrost przychodów z działalności nie tylko w Polsce, ale także na kilku rynkach zagranicznych: na Węgrzech i Słowacji, w Czechach, Bułgarii i w krajach byłej Jugosławii oraz na Bliskim Wschodzie. Drugim segmentem, który istotnie wpłynął na poprawę wyników, był segment Zoom TV, który w 2018 roku wypracował 12,2 mln zł przychodów. Stanowi to wzrost o 88% (wzrost wartościowo o 5,7 mln zł) w porównaniu z 2017 rokiem.

W 2018 roku Grupa włączyła w sprawozdanie finansowe segment Stopklatka TV (wyniki kanału Stopklatka TV są w pełni konsolidowane od początku trzeciego kwartału 2018 roku). Jest to związane z przejęciem kontroli nad spółką Stopklatka SA w dniu 14 czerwca 2018 roku przez spółkę Kino Polska TV SA, która obecnie posiada 97,76% kapitału zakładowego Stopklatki.

Segment Stopklatka TV w 2018 roku wypracował 14,5 mln zł przychodów ze sprzedaży reklam. W poprzednich sprawozdaniach Grupa KPTV prezentowała w swoich wynikach tylko udział w wyniku netto spółki Stopklatka SA.

- W nadchodzącym czasie nadal będziemy pracować nad rozwojem na rynkach zagranicznych oraz umacniać pozycję Grupy na polskim rynku poprzez rozwój liczby użytkowników segmentu Premium (marka FilmBox). Naszym celem pozostaje znalezienie się na piątym miejscu wśród największych Grup mediowych w Polsce pod względem poziomu oglądalności. Chcielibyśmy osiągnąć poziom 3% oglądalności wśród widowni z grupy komercyjnej. – informuje Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Grupa Kino Polska TV SA, w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2018 roku, osiągnęła zysk z działalności operacyjnej w wysokości 41,6 mln zł (wzrost o 96% rok do roku) oraz niemal 36 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej (wzrost o 126% rok do roku). Do wzrostu wyników w odniesieniu do 2017 roku przyczyniło się rozpoznanie zysku na wycenie posiadanego dotychczas udziału w Stopklatka SA w kwocie 17,9 mln zł. Po eliminacji efektu wyceny zysk na działalności operacyjnej byłby wyższy o 11% niż w 2017 roku, głównie dzięki wyższym wynikom w segmentach: Zoom TV, Kanały marki Kino Polska, Kanały Filmbox i kanały tematyczne, Pozostałe segmenty (sprzedaż VoD) oraz dzięki niższym pozostałym kosztom operacyjnym.

Zaraportowana EBITDA (po wyeliminowaniu zdarzeń jednorazowych) w 2018 roku wyniosła 61,8 mln zł (wzrost o 32% rok do roku), co również odzwierciedla poprawę wyników segmentu Zoom TV, segmentu Kanały marki Kino Polska oraz segmentu Kanały Filmbox i kanały tematyczne.

Źródło: Kino Polska TV S.A.

www.kinopolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764