logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa KPTV zakończyła 3 kwartał z 16 mln zł zysku netto na podstawowej działalności operacyjnej

  PR 15.11.2018, przeczytano 354 razy

Grupa Kino Polska TV („Grupa”, „Grupa KPTV”) opublikowała raport okresowy za 3 kwartał 2018 r. W okresie styczeń-wrzesień br. Grupa odnotowała ponad 102 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 15% r/r) głównie dzięki rozwijanym kanałom telewizyjnym FilmBox oraz Zoom TV oraz włączeniu w struktury Grupy Stopklatka S.A. Wzrost przychodów Grupy przełożył się na 16,2 mln zł zysku na podstawowej działalności operacyjnej (wzrost o 24% r/r) oraz na ponad 11,7 mln zł zysku netto (wzrost o 17% r/r) po wyeliminowaniu efektu wyceny posiadanego dotychczas udziału w Spółce Stopklatka S.A. (26,9 mln zł).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-kptv-zakonczyla-3-kwartal-z-16-mln-zl-zysku-netto-na-podstawowej-dzialalnosci-operacyjnej,380148,artykul.html

Grupa Kino Polska TV w okresie styczeń-wrzesień 2018 odnotowała 102,3 mln z przychodów ze sprzedaży (wzrost o 15% r/r z 89 mln zł rok wcześniej) głównie dzięki rozwijanym kanałom telewizyjnym FilmBox i kanałowi Zoom TV oraz po uzyskaniu kontroli nad Grupą Stopklatka.43,1 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 229%) – 16,2 mln zł zysku operacyjnego z działalności podstawowej (wzrost o 24% r/r) po wyeliminowaniu efektu wyceny pakietu Stopklatka S.A. 38,6 mln zł zysku netto (wzrost o 287% r/r) – 11,7 mln zł zysku netto (wzrost o 17% r/r) po wyeliminowaniu efektu wyceny pakietu Stopklatka S.A.

- Tak znaczący wzrost sprzedaży i wyników to efekt szeregu działań podejmowanych przez Grupę KPTV  w związku z realizowaną strategią rozwoju. Systematycznie rośnie segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (wzrost o 10%), a także segmenty Kanałów marki Kino Polska i ZOOM TV. Istotny wzrost przychodów ze sprzedaży w III kwartale przełożył się na prezentowany wzrost wyniku operacyjnego i netto Grupy. Po przeprowadzeniu połączenia 3 spółek zależnych ze spółką KPTV zaczęliśmy realizować efekt synergii. – powiedział Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Kino Polska TV S.A.

Grupa podaje, że kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne odnotowały wzrost przychodów z działalności nie tylko w Polsce ale także na kilku rynkach zagranicznych: na Węgrzech, w Słowacji, Czechach, Rumunii, krajach byłej Jugosławii oraz krajach nadbałtyckich. Drugim segmentem, który istotnie wpłynął na poprawę wyników był segment Zoom TV, który w okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wypracował 7,95 mln zł przychodów. Stanowi to wzrost o 95% (wzrost wartościowo 3,9 mln zł) w porównaniu do trzeciego kwartału 2017 r.

W trzecim kwartale Grupa włączyła w sprawozdanie segment Stopklatka (wyniki kanału Stopklatka są w pełni konsolidowane od początku trzeciego kwartału br.). Jest to związane z przejęciem kontroli nad spółką Stopklatka S.A. w dniu 14 czerwca 2018 r. Dodatkowo  Kino Polska TV S.A. w trzecim kwartale br. dokupiła łączenie 1.688.902 akcji Stopklatka S.A. i obecnie posiada 97,76% kapitału zakładowego Stopklatki.

Segment ten wypracował 5,8 mln zł przychodów z reklam w 3 kwartale 2018 r. W poprzednich sprawozdaniach Grupa KPTV odzwierciedlała w swoich wynikach tylko udział w wyniku netto spółki Stopklatka S.A.

- W kolejnych kwartałach będziemy kontynuować rozwój na rynkach zagranicznych oraz umacniać pozycję Grupy na polskim rynku, szczególnie w segmencie FilmBox Premium. Przejęcie Stopklatka S.A. przyspieszyło rozwój naszej Grupy w Polsce, gdzie łączna oglądalność naszych kanałów telewizyjnych zbliża się do 2%. Widzimy również nadal duży potencjał wzrostu na rynkach zagranicznych na których jesteśmy obecni. – podkreśla Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Kino Polska TV S.A.

Grupa Kino Polska TV w okresie styczeń-wrzesień 2018 r. osiągnęła zysk z działalności operacyjnej w wysokości 43,1 mln zł (+229% r/r) oraz 38,6 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej (+287% r/r). Do dynamicznego wzrostu wyników w odniesieniu do 2017 roku przyczyniło się rozpoznanie zysku na wycenie posiadanego dotychczas udziału w Spółce Stopklatka S.A. w kwocie 26,9 mln zł. Po eliminacji efektu wyceny zysk na działalności operacyjnej byłby wyższy o 24% niż w analogicznym okresie 2017 r., głównie dzięki wyższym wynikom w segmentach: Kanały Filmbox i kanały tematyczne,  Zoom TV,  Kanały marki Kino Polska oraz dzięki niższym pozostałym kosztom operacyjnym.

Zaraportowana EBITDA (po wyeliminowaniu zdarzeń jednorazowych) w okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wyniosła 56,1 mln zł (wzrost o 25% r/r), co również odzwierciedla poprawę wyników w segmencie Kanały Filmbox i kanały tematyczne, segmentu Kanały marki Kino Polska oraz segmentu Zoom TV.

Źródło: Kino Polska TV

www.kinopolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764