logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa PMPG Polskie Media: ponad 50 proc. wzrost oczyszczonego zysku netto

  PR 21.11.2017, przeczytano 957 razy
ilustracjastrzałka

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media za pierwsze III kwartały 2017 r. wyniosły 36 mln 504 tys. zł, utrzymując się r/r na stabilnym poziomie. Skonsolidowane gotówkowe przychody ze sprzedaży wyniosły 34 mln 323 tys. i były o 5 proc. wyższe niż przed rokiem. Na wyniki finansowe dziewięciu miesięcy br. wpłynęło zdarzenie jednorazowe i związane z nim zwiększenie stanu rezerw, które odpowiednio obciążyło wynik EBITDA kwotą 2 mln 496 tys. zł, a zysk netto całą kwotą 3 mln 169 tys. zł. Jest to skutkiem wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie z 13 czerwca 2017 r., który zasądził świadczenia pieniężne od PMPG na rzecz Banku Zachodniego WBK SA. Wyrok nie jest prawomocny. Spółka wniosła apelację, będzie jednak utrzymywała rezerwę utworzoną w związku z przedmiotowym wyrokiem do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia postępowania sądowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-pmpg-polskie-media%3A-ponad-50-proc.-wzrost-oczyszczonego-zysku-netto,34569,artykul.html

Grupa PMPG odnotowała 6 mln 597 tys. zł znormalizowanego wyniku EBITDA, co oznacza wzrost o blisko 26% r/r. Z kolei zysk netto, po wyłączeniu one-off, wyniósł 6 mln 495 tys. zł i był wyższy o 56% od wartości zaraportowanej w analogicznym okresie 2016 r.

- Pomimo, że III kwartał na rynku reklamy zawsze jest mniej dynamiczny, wyniki Grupy PMPG oceniam jako dobre. Z optymizmem patrzę również na wyniki w skali całego 2017 r. Obecnie jesteśmy już na etapie kontraktowania 2018 r. i nasze wstępne szacunki wskazują, że również kolejny rok powinien być dla PMPG rokiem wzrostów – zaznacza Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Poziom zobowiązań, pomimo wzrostu wartości rezerw w pasywach PMPG, zmniejszył się na koniec września o 4 mln 353 tys. zł (25,4%) w stosunku do poziomu z końca września 2016 r. Oznacza to, że struktura źródeł finansowania aktywów Grupy zmieniła się na korzyść większego finansowania ich z kapitałów własnych. Na koniec września udział kapitału własnego wyniósł 69,1% wobec 59,1% rok wcześniej. Znacząco zmniejszyły się też krótkoterminowe zobowiązania z tytułu dostaw i usług (o 19,9%, tj. o ponad 2 mln zł). O 2 mln 85 tys. zł obniżył się poziom należności, wzrósł natomiast poziom środków pieniężnych w Grupie - o 3 mln 190 tys. zł.

Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik „Wprost”, który wraz z tygodnikiem „Do Rzeczy” odpowiadają za blisko 80% przychodów Grupy. Priorytetem działań PMPG pozostaje rozwój segmentu internetowego oraz dywersyfikacja źródeł przychodów. Serwisy internetowe Grupy notują od początku roku rekordowe wzrosty zarówno jeżeli chodzi o użytkowników (DoRzeczy.pl – regularnie ponad 800 tys. UU, Wprost.pl – ponad 2,5 mln UU we wrześniu i październiku), jak i pozostałe dane zasięgowe, w tym liczbę odsłon (łącznie ponad 20 mln) i czas spędzany w serwisach przez użytkowników (ponad dwukrotne wzrosty). Jednocześnie systematycznie rosną zasięgi „Do Rzeczy” i „Wprost” w mediach społecznościowych, gdzie profile związane z obydwoma tygodnikami mają blisko 900 tys. fanów/obserwatorów.

Efektem tych zmian jest blisko dwukrotny wzrost przychodów z reklamy odsłonowej. Równolegle we wszystkich serwisach PMPG wdrożone zostały rozwiązania z zakresu marketing automation, które mają przyczynić się do dalszego wzrostu przychodów z Internetu. Grupa wdraża też kolejne rozwiązania w zakresie reklamy internetowej i optymalizacji serwisów, tak aby segment ten miał rosnący udział w strukturze przychodów PMPG.

- Generowane wzrosty oczyszczonych wyników potwierdzają, że konsekwentna strategia budowy silnych marek mediów zapewnia Grupie dynamiczny rozwój, przekładając się wprost na jej finanse. Tempo zwiększania się naszych przychodów w obszarze mediów cyfrowych jest zadowalające. Ponadto widzimy jeszcze wiele obszarów, które możemy zaktywizować i przekształcić w nowe źródła przychodów – komentuje Lisiecki.

Rozwój serwisów internetowych i zmiany w portfolio wydawniczym to tylko część prowadzonych aktywności, których celem jest dywersyfikacja źródeł przychodów oraz identyfikacja i wybór strategicznych kierunków rozwoju Grupy. Równolegle trwają prace nad uruchomieniem projektu PMPG Ventures - wehikułu inwestycyjnego w modelu M4E. Strategia projektu, który obejmie zarówno wszystkie niezwiązane z działalnością prasową aktywa Grupy PMPG, jak i nowe inwestycje, zostanie zaprezentowana w I kwartale 2018 r. Na początku grudnia PMPG przedstawi dyrektora zarządzającego nowej struktury. W PMPG Ventures znajdą się też niektóre wcześniej uruchomione projekty, m.in. Machina Music, Film Point Group, Wprost Nieruchomości oraz nowe inwestycje.

PMPG utrzymuje również swoje zaangażowanie w biznesowy kanał telewizji internetowej inwestorzy.tv. Jednocześnie Spółka rozpoczęła wprowadzanie autorskiego kontentu wideo w swoich serwisach informacyjnych Wprost.pl i DoRzeczy.pl.

Media Grupy #PolskieMedia notują dziś ok. 3,5 tys. bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką „Wprost” lub „Do Rzeczy”, ok. 200 tys. czytelników drukowanych i cyfrowych wydań tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, ok. 380 tys. fanów na Facebooku, ok. 550 tys. obserwujących na Twitterze, ok. 4 mln użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl oraz ponad 20 mln odsłon serwisów internetowych.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764