logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa PMPG Polskie Media: ponad 50 proc. wzrost oczyszczonego zysku netto

  PR 21.11.2017, przeczytano 844 razy
ilustracjastrzałka

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media za pierwsze III kwartały 2017 r. wyniosły 36 mln 504 tys. zł, utrzymując się r/r na stabilnym poziomie. Skonsolidowane gotówkowe przychody ze sprzedaży wyniosły 34 mln 323 tys. i były o 5 proc. wyższe niż przed rokiem. Na wyniki finansowe dziewięciu miesięcy br. wpłynęło zdarzenie jednorazowe i związane z nim zwiększenie stanu rezerw, które odpowiednio obciążyło wynik EBITDA kwotą 2 mln 496 tys. zł, a zysk netto całą kwotą 3 mln 169 tys. zł. Jest to skutkiem wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie z 13 czerwca 2017 r., który zasądził świadczenia pieniężne od PMPG na rzecz Banku Zachodniego WBK SA. Wyrok nie jest prawomocny. Spółka wniosła apelację, będzie jednak utrzymywała rezerwę utworzoną w związku z przedmiotowym wyrokiem do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia postępowania sądowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-pmpg-polskie-media%3A-ponad-50-proc.-wzrost-oczyszczonego-zysku-netto,34569,artykul.html

Grupa PMPG odnotowała 6 mln 597 tys. zł znormalizowanego wyniku EBITDA, co oznacza wzrost o blisko 26% r/r. Z kolei zysk netto, po wyłączeniu one-off, wyniósł 6 mln 495 tys. zł i był wyższy o 56% od wartości zaraportowanej w analogicznym okresie 2016 r.

- Pomimo, że III kwartał na rynku reklamy zawsze jest mniej dynamiczny, wyniki Grupy PMPG oceniam jako dobre. Z optymizmem patrzę również na wyniki w skali całego 2017 r. Obecnie jesteśmy już na etapie kontraktowania 2018 r. i nasze wstępne szacunki wskazują, że również kolejny rok powinien być dla PMPG rokiem wzrostów – zaznacza Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Poziom zobowiązań, pomimo wzrostu wartości rezerw w pasywach PMPG, zmniejszył się na koniec września o 4 mln 353 tys. zł (25,4%) w stosunku do poziomu z końca września 2016 r. Oznacza to, że struktura źródeł finansowania aktywów Grupy zmieniła się na korzyść większego finansowania ich z kapitałów własnych. Na koniec września udział kapitału własnego wyniósł 69,1% wobec 59,1% rok wcześniej. Znacząco zmniejszyły się też krótkoterminowe zobowiązania z tytułu dostaw i usług (o 19,9%, tj. o ponad 2 mln zł). O 2 mln 85 tys. zł obniżył się poziom należności, wzrósł natomiast poziom środków pieniężnych w Grupie - o 3 mln 190 tys. zł.

Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik „Wprost”, który wraz z tygodnikiem „Do Rzeczy” odpowiadają za blisko 80% przychodów Grupy. Priorytetem działań PMPG pozostaje rozwój segmentu internetowego oraz dywersyfikacja źródeł przychodów. Serwisy internetowe Grupy notują od początku roku rekordowe wzrosty zarówno jeżeli chodzi o użytkowników (DoRzeczy.pl – regularnie ponad 800 tys. UU, Wprost.pl – ponad 2,5 mln UU we wrześniu i październiku), jak i pozostałe dane zasięgowe, w tym liczbę odsłon (łącznie ponad 20 mln) i czas spędzany w serwisach przez użytkowników (ponad dwukrotne wzrosty). Jednocześnie systematycznie rosną zasięgi „Do Rzeczy” i „Wprost” w mediach społecznościowych, gdzie profile związane z obydwoma tygodnikami mają blisko 900 tys. fanów/obserwatorów.

Efektem tych zmian jest blisko dwukrotny wzrost przychodów z reklamy odsłonowej. Równolegle we wszystkich serwisach PMPG wdrożone zostały rozwiązania z zakresu marketing automation, które mają przyczynić się do dalszego wzrostu przychodów z Internetu. Grupa wdraża też kolejne rozwiązania w zakresie reklamy internetowej i optymalizacji serwisów, tak aby segment ten miał rosnący udział w strukturze przychodów PMPG.

- Generowane wzrosty oczyszczonych wyników potwierdzają, że konsekwentna strategia budowy silnych marek mediów zapewnia Grupie dynamiczny rozwój, przekładając się wprost na jej finanse. Tempo zwiększania się naszych przychodów w obszarze mediów cyfrowych jest zadowalające. Ponadto widzimy jeszcze wiele obszarów, które możemy zaktywizować i przekształcić w nowe źródła przychodów – komentuje Lisiecki.

Rozwój serwisów internetowych i zmiany w portfolio wydawniczym to tylko część prowadzonych aktywności, których celem jest dywersyfikacja źródeł przychodów oraz identyfikacja i wybór strategicznych kierunków rozwoju Grupy. Równolegle trwają prace nad uruchomieniem projektu PMPG Ventures - wehikułu inwestycyjnego w modelu M4E. Strategia projektu, który obejmie zarówno wszystkie niezwiązane z działalnością prasową aktywa Grupy PMPG, jak i nowe inwestycje, zostanie zaprezentowana w I kwartale 2018 r. Na początku grudnia PMPG przedstawi dyrektora zarządzającego nowej struktury. W PMPG Ventures znajdą się też niektóre wcześniej uruchomione projekty, m.in. Machina Music, Film Point Group, Wprost Nieruchomości oraz nowe inwestycje.

PMPG utrzymuje również swoje zaangażowanie w biznesowy kanał telewizji internetowej inwestorzy.tv. Jednocześnie Spółka rozpoczęła wprowadzanie autorskiego kontentu wideo w swoich serwisach informacyjnych Wprost.pl i DoRzeczy.pl.

Media Grupy #PolskieMedia notują dziś ok. 3,5 tys. bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką „Wprost” lub „Do Rzeczy”, ok. 200 tys. czytelników drukowanych i cyfrowych wydań tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, ok. 380 tys. fanów na Facebooku, ok. 550 tys. obserwujących na Twitterze, ok. 4 mln użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl oraz ponad 20 mln odsłon serwisów internetowych.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W środę, 1 lutego wystartowała Akademia Biznesu money.pl. To nowa platforma z eksperckimi treściami podzielonymi na ścieżki tematyczne, które obejmują: zarządzanie, prawo, technologie oraz rynek e-commerce. W ramach Akademii organizowane będą też m.in. warsztaty, webinary i autorskie konferencje dla zainteresowanych tematami związanymi z rozwojem biznesu, kariery czy...
W TVN Warner Bros. Discovery 2022 rok obfitował w inicjatywy zewnętrzne i wewnętrzne z zakresu DEI (Diversity, Equity & Inclusion). Jednym z najważniejszych wydarzeń w tym obszarze w minionym roku było podpisanie przez TVN Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a jej zwieńczeniem wygrana w konkursie Nagrody Karty Różnorodności przyznana za projekt...
Plan działania opublikowany przez IAB Tech Lab obejmuje wszystkie pięć filarów zainteresowań organizacji: prywatność konsumentów, adresowalność i technologie zwiększające prywatność (PETs), zaawansowaną telewizję, łańcuch dostaw reklamy programmatic oraz pomiar cross-media.
Telewizja Polska S.A. 31 stycznia 2023 roku podpisała umowę ze spółką Emitel S.A., operatorem technicznym naziemnej infrastruktury nadawczej, na usługę transmisji sygnału multipleksu szóstego. Umowa została zawarta na cztery lata i wchodzi w życie 1 lutego 2023 roku. MUX-6 od 1 lutego zastąpił działający do tej pory multipleks testowy naziemnej telewizji...
Nowa oferta programowa stacji TVN
Wraz z wiosną nadchodzi nowa oferta programowa stacji TVN, której przyświeca idea dostarczania widzom wielowymiarowej rozrywki. Obecna ramówka jest odpowiedzią na potrzeby publiczności oraz dynamiczne zmiany rynku, a także realizacją obietnicy kontentu na najwyższym poziomie. Na antenie TVN pojawią się nowości, ale nie zabraknie również kontynuacji znanych i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764