logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa PMPG Polskie Media: Wyniki finansowe 2018

  PR 29.04.2019, przeczytano 569 razy

Grupa PMPG Polskie Media odnotowała 50,4 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów i produktów w 2018 roku. Zysk netto wyniósł 2,9 mln zł. Z kolei EBITDA osiągnęła poziom 3,3 mln zł. Pozytywny wynik finansowy jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii transformacji marek Grupy PMPG („Wprost” i „Do Rzeczy”) z papieru do Internetu oraz wprowadzania do portfolio nowych produktów i usług.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-pmpg-polskie-media%3A-wyniki-finansowe-2018,382261,artykul.html

 

WYBRANE DANE FINANSOWE
GRUPY KAPITAŁOWEJ
PMPG POLSKIE MEDIA

OKRES 12 MIESIĘCY

ZAKOŃCZONY

31.12.2018

OKRES 12 MIESIĘCY

ZAKOŃCZONY

31.12.2017

przychody ze sprzedaży

50 369

51 766

zysk brutto ze sprzedaży

31 831

32 520

ebit

2 921

6 512

ebitda

3 292

7 243

zysk brutto

3 410

-4 357

zysk netto

2 906

-5 335

Tab.1. Wybrane dane finansowe. Źródło: Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media. Sprawozdanie finansowe za 2018 r.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media za cztery kwartały 2018 r. wyniosły 50,4 mln zł. Skonsolidowane gotówkowe przychody ze sprzedaży były niższe od wypracowanych w 2017 r. o1,7 mln zł i wyniosły 46 mln zł. Spadek przychodów gotówkowych względem poprzedniego roku wynikał przede wszystkim z mniejszych przychodów ze sprzedaży egzemplarzowej czasopism oraz powierzchni reklamowej. Nieznaczny wzrost przychodów odnotowany był w transakcjach barterowych.

Skonsolidowany zysk netto za cały 2018 r. wyniósł 2,9 mln zł i był wyższy o 8,2 mln zł w stosunku do wyniku osiągniętego w roku ubiegłym. Wynik finansowy osiągnięty w 2018 r. pomniejszają dokonane pod koniec roku 2018 przez Agencję Wydawniczo-Reklamową „Wprost” Sp. z o.o. oraz Orle Pióro Sp. z o.o. odpisy aktualizujące wartość należności w stosunku do Ruch S.A. na łączną kwotę 2,7 mln zł.

- Pomimo zawirowań na rynku wydawniczym związanych z restrukturyzacją spółki Ruch S.A., które odbiły się na naszych wynikach finansowych, pozytywnie oceniam wyniki wypracowane w całym roku 2018. To głównie dzięki mądrej i skutecznej realizacji strategii transformacji naszych mediów z papieru do Internetu oraz ciężkiej pracy przy innych projektach m.in. działalności eventowej – skomentował Michał M. Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

W całym roku 2018 serwisy internetowe Grupy odnotowały rekordowe wzrosty liczby użytkowników i pozostałych danych zasięgowych. Liczba użytkowników serwisu Wprost.pl wzrosła o ponad 30%, a liczba odsłon niemalże trzykrotnie. Z kolei liczba użytkowników serwisu DoRzeczy.pl wzrosła prawie dwukrotnie, podobnie jak liczba odsłon. Dalszy rozwój segmentu internetowego jest priorytetem działań PMPG.

W minionym roku PMPG Polskie Media S.A. rozwijała dynamicznie także działalność eventową. - Z sukcesem zorganizowaliśmy Polsko-Amerykański Szczyt Przywództwa (Polish-American Leadership Summit #PALS), który odbył się w pierwszym tygodniu lutego 2018 roku w Miami w USA – dodaje Lisiecki. Konferencja została objęta patronatem prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej i cieszyła się dużym zainteresowaniem środowisk politycznych i biznesowych. Dzięki organizowanym wydarzeniom PMPG Polskie Media wymiernie poszerzyła źródła przychodów, jak również rozbudowała w Grupie nowe kompetencje i relacje biznesowe. Ponadto, w 2018 roku spółka rozpoczęła przygotowania do kolejnej produkcji filmowej, a mianowicie produkcji filmu historycznego opowiadającego o życiu Ignacego Jana Paderewskiego. PMPG zaangażowało się równie w projekt związany z produkcją gier na platformy komputerowe.

Spółka zapowiada, że w roku 2019 skupi się na realizacji strategii transformacji cyfrowej wydawnictw. „Rozwój serwisów internetowych, poszerzenie oferty reklamowej w Internecie, zbudowanie silnej pozycji wśród serwisów konkurencyjnych to główne cele, które sobie stawiamy”– podsumowuje Lisiecki.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764