logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa PMPG Polskie Media notuje rekordowe zasięgi swoich mediów i podsumowuje udane I półrocze 2017 r.

  PR 27.09.2017, przeczytano 584 razy

W I półroczu 2017 r. przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wyniosły 25 mln 546 tys. zł. Na wyniki pierwszych 6 miesięcy 2017 r. wpłynęło zdarzenie jednorazowe w postaci zwiększenia stanu rezerw, które obciążyło wynik EBITDA kwotą 2 mln 496 tys. zł, a zysk netto kwotą 3 mln 169 tys. zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-pmpg-polskie-media-notuje-rekordowe-zasiegi-swoich-mediow-i-podsumowuje-udane-i-polrocze-2017-r.,33891,artykul.html

Jest to skutkiem wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie z 13 czerwca 2017 r., który zasądził świadczenia pieniężne od PMPG na rzecz Banku Zachodniego WBK SA. Wyrok nie jest prawomocny. Spółka wniosła apelację, będzie jednak utrzymywała rezerwę utworzoną w związku z przedmiotowym wyrokiem do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia postępowania sądowego. Z wyłączeniem one-off Grupa odnotowała 5 mln 533 tys. zł EBITDA, co oznacza wzrost o 46% r/r. Z kolei znormalizowany zysk netto wyniósł 4 mln 758 tys. zł i był większy o 81% od wartości zaraportowanej w analogicznym okresie 2016 r.

Głównym czynnikiem wpływającym na pozytywne wyniki był wzrost obrotu reklamowego przy jednoczesnym spadku kosztu własnego sprzedaży. Na wzrost przychodów reklamowych wpływ miała pozytywna koniunktura gospodarcza. Spadek kosztu własnego sprzedaży wynikał ze spadku kosztów produkcji i zakupu powierzchni reklamowej realizowanego w głównej mierze w transakcjach barterowych.

- Wypracowane wyniki utwierdzają nas w przekonaniu, że konsekwentna strategia budowy silnych marek mediów zasięgowych to dobry kierunek, który zapewnia dynamiczny rozwój Grupy PMPG i przynosi wymierne efekty finansowe – podkreśla Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Lisiecki wyjaśnia również, że Spółka nie podjęła zapowiadanego skupu akcji własnych z uwagi na wątpliwości natury prawnej związane z wejściem w życie rozporządzenia MAR i oczekuje na wiążące interpretacje lub praktyki rynkowe, jakie zostaną przyjęte w tym zakresie przez spółki notowane.

Priorytetem działań PMPG jest rozwój segmentu internetowego. Serwisy Grupy notowały w I półroczu rekordowe wzrosty zarówno jeżeli chodzi o użytkowników (DoRzeczy.pl – ponad 800 tys., z przekroczeniem 1 mln w lipcu, Wprost.pl – ponad 2 mln), jak i pozostałe dane zasięgowe, w tym liczbę odsłon (łącznie ponad 15 mln) i czas spędzany w serwisach przez użytkowników (ponad dwukrotne wzrosty). Jednocześnie systematycznie rosną zasięgi „Do Rzeczy” i „Wprost” w mediach społecznościowych, gdzie profile związane z tygodnikami mają blisko 900 tys. fanów/obserwatorów.

Efektem tego jest blisko dwukrotny wzrost przychodów z reklamy odsłonowej. Równolegle we wszystkich serwisach PMPG wdrożone zostały rozwiązania z zakresu marketing automation, które mają przyczynić się do dalszego wzrostu przychodów z Internetu.

- Dążymy do nowej struktury raportowania, tak aby w kolejnych okresach oddzielnie pokazywać przychody z mediów drukowanych, a osobno – z mediów cyfrowych. Dynamika tych ostatnich jest satysfakcjonująca, ale widzimy w tym zakresie jeszcze wiele obszarów, które jako Grupa możemy zaktywizować i przekształcić w źródła przychodów. Wobec dokonujących się zmian w sposobie konsumowania mediów, w średnim okresie to konieczność – komentuje Lisiecki.

Z końcem marca ruszył serwis internetowy SuperHistoria.pl, wydawany przez spółkę Orle Pióro sp. z o.o. Serwis powstał w oparciu o rozwiązania technologiczne przygotowane w ramach Grupy i przetestowane przy wdrożeniach serwisów Wprost.pl i DoRzeczy.pl, co spowodowało, że nowy serwis od startu jest rentowny.

PMPG utrzymała również swoje zaangażowanie w biznesowy kanał telewizji internetowej inwestorzy.tv. Jednocześnie Spółka rozpoczęła wprowadzanie kontentu wideo w swoich serwisach informacyjnych Wprost.pl i DoRzeczy.pl.

Rozwój serwisów internetowych i zmiany w portfolio wydawniczym to tylko część prowadzonych aktywności, których celem jest m.in. dywersyfikacja źródeł przychodów oraz identyfikacja i wybór strategicznych kierunków rozwoju Grupy PMPG.

Równolegle trwają prace nad uruchomieniem projektu PMPG Ventures - wehikułu inwestycyjnego w modelu M4E, czyli media for equity (media za udziały). Projekt, który obejmie zarówno wszystkie niezwiązane z działalnością prasową aktywa Grupy PMPG, jak i nowe inwestycje, powinien wystartować najpóźniej w IV kwartale.

Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik „Wprost”, który wraz z tygodnikiem „Do Rzeczy” odpowiadają za blisko 80% przychodów Grupy. PMPG od lat konsekwentnie realizuje strategię budowy silnych brandów zasięgowych, dzięki której media Grupy #PolskieMedia notują dziś ok. 3,5 tys. bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką „Wprost” lub „Do Rzeczy”, ok. 200 tys. czytelników drukowanych i cyfrowych wydań tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, ok. 350 tys. fanów na Facebooku, ok. 515 tys. obserwujących na Twitterze, 3,5 mln użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl oraz 16,5 mln odsłon serwisów internetowych.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764