logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa PMPG Polskie Media podsumowała 2019 rok

  PR 08.05.2020, przeczytano 316 razy

Grupa PMPG Polskie Media odnotowała 49,6 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów i produktów w 2019 roku. Bez uwzględniania wpływu odpisów, EBITDA osiągnęła poziom 1,1 mln zł, a zysk netto 0,5 mln zł. W roku 2019 Grupa skupiła się na rozwoju serwisów internetowych i usprawnianiu organizacji Grupy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-pmpg-polskie-media-podsumowala-2019-rok,386941,artykul.html

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2019 r. wyniosły 49,6 mln zł i były niższe o 0,7 mln zł w stosunku do roku poprzedniego. Spadek ten wynikał przede wszystkim z mniejszych przychodów z barterowej wymiany powierzchni reklamowej (spadek o 0,5 mln zł) oraz mniejszej sprzedaży egzemplarzowej czasopism.

W 2019 roku Grupa dokonała korekty wyniku finansowego z tytułu odpisów na łączną kwotę 11,9 mln zł, co znacząco wpłynęło na jego poziom.  W efekcie, w całym roku 2019 Grupa poniosła stratę netto w wysokości 11,4 mln zł przy dodatniej EBITDA na poziomie 0,4 mln zł. Bez uwzględniania przedmiotowych korekt zysk netto Grupy wyniósłby 0,5 mln zł, a EBITDA osiągnęłaby poziom 1,1 mln zł.

- Dokonanie odpisów w ubiegłym roku było konieczne z uwagi na obowiązujące regulacje. Nie miały one jednak wpływu na bieżącą sytuację majątkową spółek. Pozytywny wynik bez uwzględnienia korekt z tytułu odpisów pokazuje, że udało się zachować równowagę pomiędzy realizacją strategii transformacji cyfrowej, która wiązała się ze stosunkowo dużymi kosztami, a funkcjonowaniem na trudnym, bo notującym spadki, rynku prasy tradycyjnej. To głównie zasługa ogromnego zaangażowania pracowników i współpracowników Grupy. – skomentował Członek Zarządu Spółki PMPG Polskie Media S.A. Piotr Piaszczyk.

W 2019 roku serwisy internetowe Grupy Wprost.pl oraz DoRzeczy.pl kontynuowały wysokie wzrosty. Średniomiesięcznie łączna liczba użytkowników serwisu Wprost.pl zwiększyła się o ponad 65% w stosunku do 2018 roku, a liczba odsłon wzrosła o 26%. Sam tylko serwis Zdrowie.Wprost.pl miał w grudniu 2019 roku ponad 2,3 mln użytkowników oraz 6 mln odsłon podczas gdy w poprzednim roku miał odpowiednio 86 tys. użytkowników i 193 tys. odsłon. Dynamiczne wzrosty przełożyły się na pozycję lidera wprost.pl wśród serwisów związanych z tygodnikami opinii.  Z kolei liczba użytkowników serwisu DoRzeczy.pl wzrosła o 67%, a liczba odsłon o ponad 93%. (dane za Google Analytics)

W roku 2020 Grupa skupi się na dalszym rozwoju serwisów internetowych i poszerzaniu oferty reklamowej w Internecie.  Sytuacja związana z epidemią COVID-19 zrewidowała plany i przyśpieszyła działania związane z realizacją transformacji cyfrowej.  Przypomnijmy, 25 marca Zarząd PMPG podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego spółki zależnej AWR „Wprost”, tj. zakończeniu wydawania drukiem tygodnika „Wprost” i skupieniu się na tworzeniu i dystrybucji treści w Internecie. Ostatnie wydanie tygodnika “Wprost” ukazało się drukiem 30 marca, po prawie 40 latach obecności na rynku.  Równocześnie zapowiedziano pojawienie się e-wprost w nowej odsłonie i rozwój nowych formatów składających się na #CyfrowyŚwiatWprost.

Według raportu Gemius/PBI, PMPG Polskie Media S.A., wydawca serwisów wprost.pl i dorzeczy.pl, osiągnęła w marcu tego roku 10,5 mln użytkowników (RU) i 125 mln odsłon, co oznacza rekordowe 190% wzrostu w stosunku do marca 2019. Tym samym znalazła się w gronie TOP 20 Grup Internetowych w Polsce, zajmując 19. miejsce w rankingu ruchu ogółem i 14. jeśli chodzi o ruch na urządzeniach mobilnych.

WYBRANE DANE FINANSOWE
GRUPY KAPITAŁOWEJ
PMPG POLSKIE MEDIA

OKRES 12 MIESIĘCY

ZAKOŃCZONY

31.12.2019

OKRES 12 MIESIĘCY

ZAKOŃCZONY

31.12.2019 – PRZED KOREKTĄ O ODPISY

OKRES 12 MIESIĘCY

ZAKOŃCZONY

31.12.2018

przychody ze sprzedaży

przychody ze sprzedaży gotówkowe

49 626

45 821

49 626

45 821

50 369

46 043

zysk brutto ze sprzedaży

27 978

27 978

31 831

ebit

- 815

-79

2 921

ebitda

413

1 149

3 292

zysk (strata) brutto

- 11 210

726

3 410

zysk (strata) netto

- 11 388

548

2 906

Tab.1. Wybrane dane finansowe. Źródło: Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media. Sprawozdanie finansowe za 2019 r.

- Jako wydawcę, cieszy mnie ten silny trend wzrostowy i utwierdza w przekonaniu o słuszności kierunku rozwoju. Choć sytuacja pandemii nie jest bez wpływu na media, jestem przekonany, że nasza skala wzrostu jest już wynikiem zmian i wysiłków podejmowanych na drodze transformacji digitalowej, którą realizujemy wdrażając strategię #CyfrowyŚwiatWprost.  Przez ostatni rok Zespół dokonał wielu zmian i choć jeszcze dużo przed nami, wierzę, że te wzrosty dadzą obu Redakcjom przysłowiowy „wiatr w żagle”. Ambicje mamy duże i nie waham się o tym mówić. Oprócz skali bardzo stawiamy na jakość, wiarygodność, dziennikarską rzetelność i trwałe budowanie relacji z odbiorcą treści. – komentował niedawno wydawca, założyciel i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media S.A. – Michał Maciej Lisiecki.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764