logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa PMPG Polskie Media podsumowała I półrocze 2019 r.

  PR 23.09.2019, przeczytano 219 razy

Po dwóch kwartałach 2019 r. skonsolidowane przychody gotówkowe Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media S.A. wyniosły 21,365 mln zł i były nieznacznie wyższe od przychodów zrealizowanych w pierwszym półroczu roku ubiegłego w wysokości 21,357 mln zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-pmpg-polskie-media-podsumowala-i-polrocze-2019-r.,384072,artykul.html

Grupa wykazała po pierwszym półroczu ujemny wynik finansowy na poziomie 1,476 mln zł, na który złożyła się głównie strata poniesiona w I kwartale w kwocie 1,337 mln zł. Drugi kwartał zakończył się niewielką stratą na poziomie 0,139 mln zł ze względu na dokonany przez PMPG Polskie Media S.A. odpis aktualizujący należności od spółki zależnej w kwocie 0,465 mln zł.

- Biorąc pod uwagę trudne otoczenie rynkowe - w szczególności zmiany zachodzące na rynku prasy, a także okoliczności, które towarzyszyły Spółce w drugim kwartale - uważamy, że wyniki pierwszego półrocza tego roku są na przyzwoitym poziomie. Konsekwentnie realizujemy przyjętą wcześniej strategię transformacji cyfrowej naszych wydawnictw, która jest procesem długotrwałym i kosztownym. Nasze marki odnotowują dynamiczne wzrosty w Internecie. Są liderami w swoim segmencie. Liczymy na to, że w niedalekim czasie pozytywne efekty tych działań będą widoczne w osiąganych przez spółki wynikach. - zaznacza Piotr Piaszczyk, członek zarządu PMPG Polskie Media.

W pierwszym półroczu 2019 roku serwisy internetowe Grupy Wprost.pl oraz DoRzeczy.pl kontynuowały wysokie wzrosty. Średniomiesięcznie łączna liczba użytkowników serwisu Wprost.pl zwiększyła się o ponad 45% w stosunku do pierwszego półrocza roku poprzedniego, a liczba odsłon wzrosła o 35%. Sam tylko serwis Zdrowie.Wprost.pl w pierwszym półroczu tego roku zyskał średniomiesięcznie ponad 2 mln użytkowników oraz niemalże 12 mln odsłon w stosunku do ubiegłego roku. Z kolei liczba użytkowników serwisu DoRzeczy.pl wzrosła o 64%, a liczba odsłon o ponad 108%. Związany z miesięcznikiem Historia DoRzeczy serwis Superhistoria.pl pozyskał średniomiesięcznie niemalże 300 tys. użytkowników oraz ponad 1,4 mln odsłon. W kolejnych kwartałach roku 2019 Grupa skupi się na dalszym rozwoju serwisów internetowych i poszerzaniu oferty reklamowej w Internecie.

W minionym półroczu PMPG Polskie Media S.A. prowadziła także Program skupu akcji własnych. W ramach realizacji Skupu, Spółka nabyła dotychczas akcje stanowiące ponad 1% kapitału zakładowego.

W dniu 1 maja 2019 r. doszło do zmiany w składzie Zarządu PMPG Polskie Media S.A. Ze stanowiska Prezesa Zarządu ustąpił Michał Maciej Lisiecki, który został powołany do pełnienia funkcji Członka Rady Nadzorczej Spółki, a stanowiska Członków Zarządu objęli kluczowi menedżerowi spółki o długoletnim stażu:Ewa Rykaczewska, Robert Pstrokoński i Piotr Piaszczyk.

Źródło: PMPG Polskie Media SA

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Startuje 5. sezon Arte Opera w Arte.tv
W czwartek 6 października premierą „Lakmé” Léo Delibesa w reżyserii Laurenta Pelly'ego, transmitowaną na żywo z Opéra Comique w Paryżu, rozpocznie się piąty sezon ARTE Opera, w ramach którego zostaną pokazane najnowsze i najwybitniejsze produkcje operowe i baletowe z najlepszych teatrów z 13 europejskich krajów. W tym roku...
Nowy sezon prac Grup Roboczych IAB Polska uważamy za otwarty! W ubiegłym tygodniu część grup wybrała swoich przedstawicieli i przedstawicielki. Oto oni:
Wirtualna Polska kontynuuje współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej. Podczas trwających mistrzostw świata w siatkówce kobiet, WP SportoweFakty na bieżąco przygotowują dla kibiców relacje i najważniejsze informacje dotyczące wydarzenia. Specjalny vlog prezentuje jakie nastroje panują w szatni polskiej drużyny.
Antyweb.pl, jeden z najważniejszych serwisów w Polsce piszących o tym co dzieje się w polskim i światowym internecie, dołącza do Grupy Polsat Plus. Będzie stanowił istotne wzmocnienie Grupy w obszarze nowych technologii.
WP Pilot wciąż rozwija ofertę. We wrześniu pojawiły się w niej cztery nowe kanały, które zapewnią widzom jeszcze więcej rozrywki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764