logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa PMPG Polskie Media podsumowała ubiegły rok

  PR 04.05.2021, przeczytano 280 razy

Pierwsze miesiące epidemii COVID-19 uderzyły w przedsiębiorców wszystkich branż rzucając wyzwanie organizacjom i kwestionując ich strategie. Dzięki bezzwłocznie podjętym decyzjom, w Grupie PMPG dokonano szybkiej zmiany modelu biznesowego, nie tylko po to, aby przetrwać ten trudny okres, ale by przyśpieszyć to, co nieuniknione i przygotować Grupę do dalszego rozwoju.  Nowa rzeczywistość, w tym całkowicie nowa organizacja pracy, początkowo były dużym wyzwaniem, a dziś stały się szansą na rozwój poprzez przyspieszony proces digitalizacji wielu naszych usług i procesów, w szczególności w obszarze dystrybucji i monetyzacji treści wyłącznie cyfrowych.  Pierwszy, najodważniejszy krok za nami: tradycyjne medium ustąpiło miejsca w pełni cyfrowej wersji. Zmiany we „Wprost” stały się katalizatorem gruntownych zmian w całej Grupie PMPG Polskie Media S.A., o których informujemy na bieżąco w komunikatach spółki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-pmpg-polskie-media-podsumowala-ubiegly-rok,391308,artykul.html

Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. zakończyła rok 2020 zyskiem netto w wysokości 5,11 mln zł przy przychodach ze sprzedaży towarów i produktów w wysokości 32,8 mln zł. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 2,95 mln zł wobec 0,41 mln zł w roku ubiegłym.

Wybrane dane finansowe

GK PMPG Polskie Media S.A.

okres 12 miesięcy zakończony

31.12.2019 r.

[tys. pln]

31.12.2020 r.

[tys. pln]

przychody ze sprzedaży

49 626

 

32 807

 

- gotówkowe

45 821

30 472

Zysk (strata) brutto ze sprzedaży

27 978

19 592

Ebit

- 815

1 828

Ebitda

413

2 949

Zysk (strata) brutto

- 11 210

5 353

Zysk (strata) netto

- 11 388

5 110

Tab.1. Wybrane dane finansowe. Źródło: Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. Sprawozdanie finansowe za 2020 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w roku obrotowym zakończonym 31 grudnia 2020 r. wyniosły 32,8 mln zł i były niższe o 34% w stosunku do roku poprzedniego. Spadek przychodów był wynikiem pandemii koronawirusa i dotyczył głównie przychodów ze sprzedaży drukowanej wersji tygodnika „Wprost”, której wydawanie zakończono w pierwszym kwartale 2020 roku oraz przychodów związanych z eventami, których organizację ograniczyły regulacje reżimu sanitarnego.

W całym roku 2020 Grupa osiągnęła zysk netto w wysokości 5,11 mln zł., a wskaźnik EBITDA wyniósł 2,95 mln zł i był ponad 7-krotnie wyższy od osiągniętego w roku 2019.

Na polepszenie zyskowności Grupy, pomimo spadku przychodów, znaczący wpływ miały spadek kosztów wydawniczych w rezultacie zakończenia wydawania tygodnika „Wprost” w wersji drukowanej oraz działania restrukturyzacyjne, w wyniku których zmniejszono inne koszty funkcjonowania Grupy.  Dodatkowo pozytywne rezultaty przyniosło zarządzanie aktywami finansowymi Grupy, w szczególności poprzez pozyskanie spłaty należności oraz sprzedaż akcji w innych spółkach. W wyniku tych ostatnich transakcji PMPG Polskie Media S.A. odnotowała w ub.r. zysk z działalności finansowej na poziomie 3,5 mln zł.   

- Podjęte w 2020 roku działania ugruntowały nowy model biznesowy ze zmodyfikowaną strukturą organizacyjną i kosztową oraz procesami sprzedażowymi realizowanymi online. Nie bez znaczenia dla organizacji okazało się dynamiczne tempo działania w tych obszarach - mówi Jolanta Kloc, wiceprezes zarządu PMPG Polskie Media S.A. nadzorująca obszar finansowy.

W minionym roku Grupa odnotowała istotny wzrost przychodów ze sprzedaży usług reklamowych w Internecie, który wyniósł blisko 5 mln zł.  Dzięki stale rosnącej liczbie użytkowników serwisów internetowych wprost.pl i dorzeczy.pl, które w raportowanym okresie odnotowały średnio miesięcznie odpowiednio 6,9 mln i 4,1 mln użytkowników, a łącznie 8,2 mln użytkowników (RU), PMPG jest zdecydowanym liderem w kategorii serwisów związanych z tygodnikami opinii. Sam serwis wprost.pl, nr 1 w tej kategorii, osiągnął ponad 18,5% zasięgu wśród wszystkich polskich internautów, a dorzeczy.pl z równie rewelacyjnym wynikiem i wzrostem 11,4 %. (za Gemius/PBI, grudzień 2020 r.).

- Gwarantem przetrwania marek tytułów prasowych jest konsekwentne budowanie ich tożsamości w przestrzeni cyfrowej. Choć sytuacja pandemii nie pozostaje bez wpływu na media, jesteśmy przekonani, że obserwowany trend wzrostowy jest wynikiem odważnie wdrażanych zmian i wysiłków całej organizacji podejmowanych w ramach procesu transformacji cyfrowej oraz dobrego zarządzania posiadanymi aktywami i inwestycjami spółki. Nasze wyniki pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość - skomentowała Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media S.A.

Źródło: PMPG Polskie Media S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764