logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Polsat Plus podsumowuje I kwartał 2024 roku

  PR 26.05.2024, przeczytano 770 razy

W I kwartale 2024 r. Grupa Polsat Plus rozbudowała zasięg 5G Plusa do 23 mln osób, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s – do 6 mln osób. Ze światłowodem dociera do 13 mln osób. Wiosenna ramówka Telewizji Polsat miała wysoką oglądalność, a Grupa Polsat-Interia w kwietniu ponownie została nr 1 wśród wydawców internetowych. Trwa rozruch technologiczny trzeciej farmy wiatrowej Grupy w Człuchowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-polsat-plus-podsumowuje-i-kwartal-2024-roku,404381,artykul.html

Najważniejsze wydarzenia:

  • W zasięgu 5G Plusa są już 23 mln mieszkańców Polski, a z jeszcze szybszego 5G Ultra może korzystać 6 mln osób. Dzięki planowanej agregacji nowego pasma C klienci Plusa zyskają Internet 5G z maksymalną prędkością technologiczną do około 2 Gb/s.  
  • Grupa Polsat-Interia liderem Internetu w Polsce – Grupa Polsat-Interia z zasięgiem 20,9 mln RU została w kwietniu – drugi raz w tym roku – nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce. Według badań Mediapanelu (kwiecień 2024) wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska i Grupę RAS Polska (Onet) kolejno o blisko 60 tys. RU i 510 tys. RU.
  • Kanały sportowe Polsatu zmieniły nazwy – Polsat Sport na Polsat Sport 1, Polsat Sport Extra na Polsat Sport 2, a Polsat Sport News na Polsat Sport 3. Marką główną i podstawową jest Polsat Sport, który jest jedną z najsilniejszych marek medialnych w Polsce, a dzięki uproszczeniu nazw nawigacja w ofercie kanałów sportowych Polsatu jest łatwiejsza.
  • Telewizja Polsat przedłużyła współpracę z organizacją UFC, która skupia w swoich szeregach topowych zawodników ze wszystkich zakątków globu, w tym z Polski. Dzięki temu polscy kibice mogą niemal w każdy weekend oglądać w kanałach sportowych Polsatu gale największego promotora mieszanych sztuk walki na świecie.
  • Polsat Box i Plus oferują nowe pakiety streamingowe: All In Streaming w Plusie obejmuje dostęp do trzech popularnych platform: Disney+, HBO MAX i Polsat Box Go Plus za jedyne 49,99 zł/mies.; Stream+ w Polsat Box to dostęp do serwisu Disney+ oraz HBO Max (w tym 3 kanałów HBO) w cenie 49,99 zł/mies., a abonenci Polsat Box mają także bezpłatny dostęp do kanałów i treści telewizyjnych ze swojego pakietu w serwisie Polsat Box Go.
  • Netia, jako pierwszy operator w Polsce i regionie, wprowadziła do oferty B2B usługę telewizji hotelowej z chmury, czyli bez stacji czołowej w obiekcie (head-end-less).
  • W I kw. br. OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały blisko 200 GWh energii: 52 GWh z wiatru, 12 GWh ze słońca i 135 GWh z biomasy.
  • W lutym br. rozpoczął się rozruch techniczny farmy wiatrowej w Człuchowie o mocy 72,6 MW, a na farmie Przyrów o mocy 50,4 MW przed terminem zakończyła się instalacja turbin. W tym roku Grupa będzie miała ponad 330 MW zainstalowanej mocy produkcji zielonej energii, do 2026 roku będzie to blisko 750 MW.
  • Miasto Chełm w wyniku przeprowadzonego przetargu wybrało należącą do Grupy spółkę PAK Polski Autobus Wodorowy jako dostawcę 26 zeroemisyjnych, ekologicznych autobusów wodorowych NesoBus. Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku. NesoBusy są produkowane w fabryce Grupy w Świdniku.
  • Samochody wodorowe należące do Grupy Polsat Plus przejechały milion kilometrów. Zerowa emisja dwutlenku węgla i zdolność oczyszczania powietrza to cechy pojazdu, które idealnie wpasowują się w ekologiczną misję Grupy. Stacje z Grupy Polsat Plus pod marką NESO działają już w Warszawie i Rybniku, a w tym roku zostaną uruchomione kolejne – w Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu i Lublinie.

ilustracjastrzałka

– W zasięgu sieci 5G Plusa są już 23 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s – 6 mln. Nasz światłowód dociera do 13 mln osób. Inwestujemy w ofertę programową, w tym najlepszy sport i nowe seriale. Trwa rozruch techniczny naszej kolejnej farmy wiatrowej w Człuchowie, a Chełm zamówił u nas 26 autobusów wodorowych NesoBus – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.

Segment usług B2C i B2B – konsekwentna realizacja strategii multiplay

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego B2C wzrósł w I kwartale br. r/r o 4,5% do 74,6 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) utrzymuje się na niskim poziomie 7,6% w skali roku.

– Liczba abonentów korzystających z usług multiplay, mimo niekorzystnych warunków rynkowych, utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie 2,5 mln, co stanowi 43% wszystkich naszych klientów – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – Dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay i popularyzacji 5G skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów. ARPU wzrosło we wszystkich grupach klientów: kontraktowych B2C, B2B i prepaid, a wskaźnik odejść klientów utrzymuje się na niskim poziomie 7,6% – dodaje.

Grupa Polsat Plus posiada blisko 70 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie zaawansowanych usług ICT, w tym rozwiązań chmurowych, data center i cyberbezpieczeństwa, średni przychód od tych klientów wzrósł w I kwartale br. r/r o 3,9% do niemal 1,5 tys. zł miesięcznie.

Segment mediowy: telewizja i online – Grupa Polsat-Interia nr 1 w Internecie

Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w I kwartale br. wyniosła 21,5% – 7,1% kanału głównego Polsat i 14,4% kanałów tematycznych. Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 8% do 307 mln zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 28,1%.

Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w I kwartale co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali ok. 2 mld odsłon stron.

– To był bardzo dobry kwartał dla Telewizji Polsat. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki oglądalności wiosennej ramówki. Łączna oglądalność naszych kanałów wyniosła 21,5%, a nasze przychody reklamowe silnie wzrosły – o 8% r/r – mówi Piotr Żak, p.o. Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. – Cały czas rozwijamy się w segmencie online. W kwietniu Grupa Polsat-Interia z 20,9 mln użytkowników ponownie była numerem 1 wśród wydawców internetowych – dodaje.

Segment zielonej energii – kolejne farmy wiatrowe, budowa stacji NESO

W I kwartale br. Grupa Polsat Plus wyprodukowała ok. 200 GWh zielonej energii ze słońca, wiatru i biomasy. Trwa rozruch technologiczny trzeciej farmy wiatrowej w Człuchowie (72,6 MW), a na farmie Przyrów (50,4 MW) zainstalowano już turbiny.

– Rozpoczęliśmy produkcję zielonej energii ze wszystkich źródeł. Tylko w jednym kwartale wyprodukowaliśmy i sprzedaliśmy 200 GWh zielonej energii po średniej cenie 651 zł/MWh. Aż 52 GWh wyprodukowaliśmy ze 100 MW farm wiatrowych, a do końca 2025 r. planujemy zwiększyć zainstalowaną moc o ok. 200 MW w Przyrowie i Drzeżewie – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – Zgodnie z zapowiedziami sprzedaż własnej zielonej energii pozytywnie kontrybuuje do wyników Grupy – 130 mln zł przychodów zapewniło nam 47 mln zł EBITDA. Zgodnie z założeniami Strategii 2023+ nowy biznes energetyczny będzie generował ok. 500-600 mln zł inkrementalnej EBITDA w długim okresie – dodaje.

Po Warszawie i Rybniku stacje wodorowe NESO powstają w Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu i Lublinie. Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku dostarczyła NesoBusy dla Rybnika (20 sztuk) i Gdańska (10 sztuk), a w trakcie realizacji jest zamówienie dla Chełma (26 sztuk).

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus

Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w I kwartale o 6,4% r/r do 3,4 mld zł, porównywalny1 zysk EBITDA wzrósł o 1,5% do 772 mln zł, a zysk netto wyniósł 184 mln zł.

– To bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki segmentu zielonej energii – 130 mln zł przychodów ze sprzedaży energii własnej oraz 47 mln zł EBITDA. Dodatkowo konsekwentna realizacja strategii multiplay przełożyła się na wzrost ARPU we wszystkich grupach klientów oraz przychodów detalicznych o ponad 2%. Nasze przychody z reklamy TV wzrosły o 8%, a cały rynek reklamy TV bardzo dobrze się rozwija – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. 

Źródło: Cyfrowy Polsat S.A.

Dodatkowe informacje:

1 Z wyłączeniem zbycia aktywów (164 mln zł); EBITDA skorygowana o zysk ze sprzedaży jednostki zależnej i stowarzyszonej w I kw. 2024 r. (10 mln zł).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Multikino Ursynów zamyka się w sierpniu
Warszawiacy mają ostatnią szansę, by cieszyć się najnowszymi hitami filmowymi oraz wyjątkowymi projektami specjalnymi w Multikinie Ursynów. Multipleks zakończy działalność 18 sierpnia tego roku, ale nie odchodzi bez echa – w ostatni weekend swojej działalności obiecuje niezapomniane atrakcje dla kinomanów.
Niebiesko wszędzie: kampania towarzysząca debiutowi platformy Max
Max zadebiutował w Polsce 11 czerwca. Platforma oferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak: HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych, a także daje możliwość śledzenia wydarzeń sportowych, w tym wszystkich transmisji ze zbliżających się Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Start serwisu Max był największym wydarzeniem branży...
Sport.pl z projektem premium na Euro 2024
Z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej redakcja Sport.pl rozpoczęła nowy projekt dla kibiców zainteresowanych jakościowymi treściami sportowymi – Magazyn.Sport.pl na Euro. Na autorskiej stronie będzie można znaleźć pogłębione teksty eksperckie ukazujące ciekawe tematy związane z piłką nożną i historyczne oraz zaskakujące case studies. Dodatkowo, z okazji...
Dziesięciu twórców internetowych dołączyło do agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych. Są wśród nich m.in. Torii (łącznie 2,2 mln subskrypcji na trzech kanałach na YouTubie), duet PK Sisters (1,4 mln obserwujących na TikToku) czy Coocharz (258 tys. obserwujących na Instagramie).
Employee TV – z myślą o komunikacji wewnętrznej
Jak ważny jest dialog pomiędzy pracownikiem a pracodawcą? Jak dużym wyzwaniem jest skuteczne dotarcie z komunikatem w tradycyjnej formie? W efektywnej komunikacji wewnętrznej liczy się autentyczność, szacunek, zaangażowanie, ciekawy format i ludzka twarz biznesu. Dlatego agencja 24/7Communication stworzyła nowe narzędzie – Employee...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764