logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Polsat Plus podsumowuje III kw. 2023 r.

  PR 14.11.2023, przeczytano 415 razy
ilustracjastrzałka

W III kwartale 2023 r. Grupa Polsat Plus rozwijała się w każdym segmencie działalności: wprowadziła 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s, światłowód Netii przyspieszył do 2 Gb/s, Telewizja Polsat nabyła prawa do rozgrywek ligowych w piłce ręcznej, a w serwisie Polsat Box Go pojawił się nowy pakiet Start w cenie 30 zł za rok. Uruchomione zostały pierwsze w Polsce ogólnodostępne stacje tankowania wodoru, a farmy wiatrowe w Miłosławiu i Kazimierzu Biskupim rozpoczęły produkcję energii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-polsat-plus-podsumowuje-iii-kw.-2023-r.-,402075,artykul.html

Najważniejsze wydarzenia w III kwartale br.:

  • 5G Ultra to nowość dla klientów Plusa – maksymalna prędkość pobierania danych w sieci 5G Plusa wzrosła do 1 Gb/s, w zasięgu 5G Ultra jest ponad 4,2 mln mieszkańców Polski, a w sumie w zasięgu 5G jest 20 mln osób.
  • Google Cloud oraz Grupa Polsat Plus ogłosiły strategiczne partnerstwo, w ramach którego Google podpisze swoją pierwszą w Polsce umowę na zakup czystej i zielonej energii elektrycznej, wyprodukowanej przez farmę wiatrową Przyrów. Grupa Polsat Plus, dzięki zastosowaniu rozwiązań chmury Google Cloud, przyspieszy swój rozwój technologiczny i transformację cyfrową.

    • Nabycie pakietu kontrolnego w spółce PAK-PCE, poprzez którą Grupa Polsat Plus realizuje projekty w obszarze czystej energii i zielonego wodoru.
    • Netia rozpędza światłowód do 2 Gb/s – aż do 2 Gb/s pobierania (download) i aż do 1 Gb/s wysyłania danych (upload), to najwyższa prędkość spośród aktualnie dostępnych w ofercie operatorów ogólnopolskich.
    • Serwis streamingowy Polsat Box Go uruchomił nowy pakiet o nazwie Start w promocyjnej cenie tylko 30 zł za cały rok, czyli 2,5 zł miesięcznie. Pakiet Polsat Box Go Start oferuje dostęp do ponad 40 tysięcy godzin ulubionych seriali, reality shows, wyjątkowej rozrywki i wielu ekscytujących nowości z ponad 20 kanałów Telewizji Polsat.
    • Grupa Polsat Plus wzmocniła pozycję w segmencie mediowym – nabyła większościowy udział w spółkach, do których należą serwis naEKRANIE.pl oraz 3 kanały TV 4FUN – 4FUN.TV, 4FUN KIDS i 4FUN DANCE.
    • Telewizja Polsat podpisała umowę na transmisje z meczów ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet w piłce ręcznej przez najbliższe 7 sezonów – do 2030 roku.
    • Polski Komitet Olimpijski i Grupa Polsat Plus zawarły porozumienie, dzięki któremu Grupa Polsat Plus i należąca do niej sieć Plus będą Sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Plus będzie wspierał polskich olimpijczyków w ciągu najbliższych 4 lat, w tym podczas Igrzysk XXXIII Olimpiady Paryż 2024 oraz XXV Zimowych Igrzysk Olimpijskich Mediolan-Cortina d’Ampezzo 2026.

– Sieć 5G Plusa przyspieszyła do 1 Gb/s, czyli do prędkości światłowodu. Dzięki częstotliwości 3,6 GHz będziemy dalej rozwijać nasze 5G. Agregacja nowego pasma z już użytkowanymi pozwoli zaoferować klientom jeszcze szybsze i lepsze 5G. Partnerstwo z Google Cloud to z kolei nowe możliwości rozwoju dla naszej Grupy w oparciu o rozwiązania chmurowe. Uruchomiliśmy też nowe projekty z segmentu zielonej energii, dynamicznie realizując naszą Strategię 2023+ w tym obszarze – podsumowuje Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.

Segment usług B2C i B2B – konsekwentna realizacja strategii multiplay

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a blisko 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego wzrósł rok do roku o 2,2 zł (3,1%) do 73,5 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) niezmiennie utrzymuje się na bardzo niskim poziomie 7,5% w skali roku. ARPU usług przedpłaconych w III kwartale br. utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie 17,9 zł.

– Mamy wysoką bazę klientów multiplay pomimo niekorzystnych warunków rynkowych. Z naszych ofert multiplay korzysta blisko 2,5 mln abonentów, czyli 42% wszystkich naszych klientów – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – Dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay i popularyzacji 5G ARPU w segmentach klientów kontraktowych i B2B rośnie, a wskaźnik odejść klientów utrzymuje się na niskim poziomie 7,5%. Z kolei partnerstwo z Google pozwoli nam zaoferować – przede wszystkim za pośrednictwem wyspecjalizowanych w dostarczaniu rozwiązań chmurowych spółek Netia i Oktawave – rozwiązania bazujące na Google Cloud, zwłaszcza klientom biznesowym naszej Grupy – dodaje.

Grupa Polsat Plus obsługuje blisko 70 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie usług komunikacyjnych i teleinformatycznych średni przychód od tych klientów wzrósł rok do roku o 2,2% do blisko 1,5 tys. zł miesięcznie.

Segment mediowy: telewizja i online – rozwój portfolio

Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w III kwartale br. wyniosła 22,2% – 7,2% kanału głównego Polsat i 15% kanałów tematycznych, a w okresie 9 miesięcy – 22%, w tym 7,7% kanału głównego Polsat i 14,3% kanałów tematycznych.

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu w III kwartale br. wzrosły o 4,7% do 288 mln zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 29%. W ciągu 9 miesięcy przychody zwiększyły się o 4,4% do 917 mln zł, a udział w rynku reklamy TV i sponsoringu osiągnął poziom 28,6%.

Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 20,5 mln użytkowników, którzy generowali niemal 2 mld odsłon stron.

– Wyniki oglądalności naszych kanałów zarówno w III kwartale, jak i okresie 9 miesięcy były zgodne z naszą strategią, a przychody z reklamy TV rosły w obydwu okresach w średnim jednocyfrowym tempie, w wyniku czego zanotowaliśmy wysoki udział w rynku reklamy TV – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. – Wraz z zakupem 3 stacji 4FUN poszerzyliśmy portfolio kanałów TV do 42. Dzięki rozwojowi Interia.pl i dołączeniu do naszej Grupy portalu naEKRANIE.pl kontynuujemy budowę naszej wiodącej pozycji na rynku wydawców internetowych – dodaje.

Szybki rozwój projektów w segmencie zielonej energii

Grupa Polsat Plus dynamicznie realizuje inicjatywy związane z produkcją czystej energii i budową pełnego łańcucha gospodarki wodorowej.

W połowie III kwartału produkcję energii rozpoczęły farmy wiatrowe w Miłosławiu i Kazimierzu Biskupim. Zakończyła się rozbudowa farmy słonecznej w Brudzewie, która ma teraz moc 82,4 MWp (wcześniej 70 MWp).

W III kwartale zostało wyprodukowanych 191 GWh zielonej energii: 28 GWh ze słońca, pierwsze 6 GWh z wiatru oraz 157 GWh z biomasy.

W Warszawie i Rybniku zostały uruchomione pierwsze w Polsce ogólnodostępne stacje tankowania wodoru dla aut osobowych i autobusów. Kolejne powstają w Gdańsku i Gdyni, a Wrocław i Lublin, to następne dwa miasta na mapie inwestycji realizowanych wspólnie przez Grupę Polsat Plus i ZE PAK. Sieć tankowania wodoru powstaje pod marką NESO. Nazwa pochodzi od pierwszych liter „Nie Emituję Spalin, Oczyszczam”.

W Świdniku zakończyła się budowa fabryki autobusów wodorowych Grupy Polsat Plus i ZE PAK. 20 NesoBusów jeszcze w tym roku zostanie dostarczonych do Rybnika, a 10 w przyszłym roku do Gdańska.

– Dynamicznie realizujemy Strategię 2023+ w segmencie zielonej energii. W niecałe dwa lata uruchomiliśmy 27 MW farm wiatrowych w Miłosławiu i Kazimierzu Biskupim. Dobudowaliśmy kolejne 12,4 MWp do farmy fotowoltaicznej w Brudzewie, która ma teraz moc 82,4 MWp. Zainstalowaliśmy już 23 z 33 turbin na farmie w Człuchowie, której moc to 72,6 MW, a uruchomienie planowane jest już w II kwartale 2024 r. Dzisiaj mamy już zainstalowaną łączną moc 215 MW i tylko w III kwartale wyprodukowaliśmy i sprzedaliśmy 191 GWh zielonej energii – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – Dynamicznie budujemy łańcuch wartości gospodarki opartej na zielonym wodorze. Zainstalowaliśmy 2,5-megawatowy elektrolizer. W Warszawie i Rybniku uruchomiliśmy pierwsze w Polsce ogólnodostępne stacje tankownia wodoru. Uruchomiona została także nasza fabryka autobusów wodorowych w Świdniku, która ma możliwość produkcji ok. 100 sztuk rocznie. Jeszcze w tym roku 20 NesoBusów trafi do Rybnika, a kolejnych 10 w przyszłym roku do Gdańska – dodaje.

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus – wzrost przychodów

Przychody Grupy Polsat Plus, wsparte konsolidacją wyników Grupy PAK-PCE, wzrosły w III kwartale br. rok do roku o 5,6% do blisko 3,5 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA wyniósł 775 mln zł. Skorygowane wolne przepływy pieniężne w okresie 12 mies. były na poziomie ok. 480 mln zł, a wskaźnik całkowitego zadłużenia wyniósł 3,4x (dług netto/EBITDA LTM, z wyłączaniem finansowania projektowego).

– Jest to pierwszy kwartał, kiedy konsolidujemy wyniki Grupy PAK-PCE i już widzimy pozytywny wpływ nowego segmentu zielonej energii, którego udział w skonsolidowanych przychodach Grupy wyniósł 296 mln zł. Rosły też przychody w segmencie mediowym, głównie dzięki rosnącym przychodom z reklamy i sponsoringu. Naszym priorytetem jest skuteczne zarządzenie finansami, tak aby szybko i efektywnie realizować inwestycje zaplanowane w ramach Strategii 2023+ – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. – Z sukcesem przeprowadziliśmy kolejną emisję obligacji powiązanych z celami zrównoważonego rozwoju o wartości 820 mln zł, a w sumie mamy w obrocie zielone obligacje o łącznej wartości 3,5 mld zł – dodaje.

Źródło: Cyfrowy Polsat S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

WP zmienia strukturę, wzmacnia rolę technologii
Od 1 grudnia 2023 r. na stanowisko p.o. dyrektora technologii i produktu reklamowego Wirtualnej Polski Media awansuje Jędrzej Matla. Zmiana ta jest częścią procesu mocniej integrującego produkty reklamowe i wydawnicze z obszarem IT. Jednocześnie WP przyspiesza badania związane z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji oraz przetwarzaniem danych. Zespoły odpowiadające za te procesy...
Motowizja poszerza zasięgi
Na tę informację czekało wielu kibiców. Telewizja motoryzacyjna Motowizja dołączyła do oferty Polsat Box, Polsat Box Go oraz Netii. Od 1 grudnia br. wchodzi w skład pakietu L telewizji satelitarnej i kablowej IPTV oraz pakietu Bogatego telewizji internetowej z dekoderem Polsat Box, pakietu Polsat Box Go Sport w ofercie serwisu streamingowego Polsat Box Go, a także pakietu L...
Burza medialna wokół odejścia Stanowskiego z Kanału Sportowego
Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu – Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika z najnowszej analizy PSMM Monitoring & More decyzja i powody rezygnacji Stanowskiego były szeroko komentowane w przestrzeni medialnej. W niespełna dwa miesiące dyskusja wygenerowała blisko 300 tys....
Coraz więcej osób w Polsce płaci za dostęp do treści wideo w internecie. Przy stale powiększającej się ofercie serwisów, współdzielenie kont i opłat stało się siecią skomplikowanych zależności. Zdecydowana większość użytkowników płatnej telewizji nie rozważa rezygnacji z tej usługi. Telewizja pomimo spadków oglądalności to wciąż...
„Dating Naked – Nagi raj” – reality show w MTV Polska
MTV Polska zaprasza widzów w podróż do rozgrzanej do czerwoności rajskiej Tajlandii! Już w tym tygodniu na kanale stacji zadebiutuje „Dating Naked – Nagi raj”. To 11-odcinkowe randkowe reality show, w którym dwoje uczestników odkrywa dosłownie wszystkie karty, aby odnaleźć miłość. Premierowe dwa odcinki już w najbliższy czwartek 30 listopada o 23:00 w MTV Polska....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764