logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Polsat Plus podsumowuje III kwartał 2021

  PR 12.11.2021, przeczytano 881 razy
ilustracjastrzałka

Grupa Polsat Plus zakończyła III kwartał bardzo dobrymi wynikami zarówno operacyjnymi, jak i finansowymi. Po raz pierwszy prezentuje dane operacyjne uwzględniające działalność Netii i Premium Mobile, których Grupa została wyłącznym właścicielem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-polsat-plus-podsumowuje-iii-kwartal-2021,393727,artykul.html

– Nasza Grupa nie zwalnia tempa i pozostaje liderem technologii 5G, mając w jej zasięgu już ponad 17 mln osób. Zapewniamy najlepsze, najszybsze i jedyne prawdziwe 5G w Polsce. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zasięg naszej sieci 5G objął kolejne 2 mln mieszkańców Polski, a takie tempo rozwoju jest możliwe m.in. dzięki partnerstwu z Cellnex Telecom – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. – Trzeci kwartał to także zmiany wizerunkowe Grupy Polsat Plus. Wdrożyliśmy nową identyfikację wizualną naszych kluczowych marek i nową strategię komunikacji marketingowej.

Najszybsza prawdziwa sieć 5G Polsce

Sieć 5G Plusa jest już dostępna w ponad 700 miejscowościach dla ponad 17 mln osób. Liczba stacji obsługujących najszybszą sieć 5G w Polsce wzrosła do ponad 2700. Nowe nadajniki pojawiły się zarówno w lokalizacjach, w których sieć 5G była już dostępna, jak i w blisko 200 nowych miejscowościach. Uruchomiona w maju 2020 roku sieć 5G Plusa to najszybsza sieć 5G w Polsce z maksymalną szybkością technologiczną do 600 Mb/s. Jako jedyna sieć 5G w kraju działa w paśmie 2600 MHz TDD, wydzielonym tylko na potrzeby tej technologii, co przekłada się na najwyższe parametry jakościowe.

Świat się zmienia i Grupa Polsat Plus razem z nim

Grupa Polsat Plus wprowadziła nową identyfikację wizualną najważniejszych marek Grupy, ze wspólnym hasłem „Ty rządzisz. Wybierz swoje wszystko”. Nowe, spójne graficznie logotypy otrzymały marki Plus i Polsat, marka Polsat Box zastąpiła markę Cyfrowy Polsat, serwisy Ipla i Cyfrowy Polsat Go zostały połączone w jeden serwis o nowej nazwie Polsat Box Go, a Telewizja Polsat uruchomiła zupełnie nowy, bezpłatny (w modelu reklamowym) serwis Polsat Go z treściami Telewizji Polsat.

Zielona energia

Grupa Polsat Plus aktywnie angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego i klimatu. W październiku we współpracy z ZE PAK uruchomiła największą w Polsce elektrownię słoneczną w Brudzewie – o mocy 70 MWp – i już korzysta z tej czystej zielonej energii.

Konsolidacja wyników operacyjnych Netii i Premium Mobile

W lipcu Grupa została wyłącznym właścicielem Netii oraz operatora MVNO Premium Mobile. W związku z tym od III kw. wyniki finansowe i operacyjne tych spółek zaczęła raportować łącznie w ramach Grupy Polsat Plus. Biznes Netii opiera się w dużym stopniu o klientów B2B, których specyfika istotnie różni się od segmentu B2C. Aby dostarczać przejrzysty i miarodajny obraz rezultatów realizowanej strategii, Grupa wydzieliła i będzie raportować odrębnie wyniki operacyjne segmentu B2B.

Skuteczna realizacja strategii multiplay

W nowym ujęciu, uwzględniając dane Netii i Premium Mobile, Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług, a ponad 2,4 mln jej klientów korzysta z usług multiplay. Liczba usług kontraktowych, które świadczy klientom indywidualnym, zwiększyła się o ponad 400 tys. rok do roku. Średni przychód od tych klientów wzrósł o 6% rok do roku, do czego przyczyniają się cieszące się rosnącą popularnością taryfy 5G. Niezmiennie na niskim poziomie 6,9% pozostaje wskaźnik rezygnacji z usług wśród klientów indywidualnych.

Jednocześnie Grupa ma silną pozycję w segmencie usług B2B, do czego przyczynia się niezmiennie bardzo dobra współpraca z Netią. Łączna liczba klientów B2B Grupy utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.

Z bardzo dobrym odbiorem spotkały się nowe serwisy Polsat Go i Polsat Box Go. Dwa flagowe pakiety serwisu Polsat Box Go – Premium i Sport cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników, a platforma systematycznie rozbudowuje swoje biblioteki, ostatnio m.in. udostępniła kanały CANAL+ SPORT3 i 4 z PKO BP Ekstraklasą i wszystkie mecze TAURON Ligi w siatkówce kobiet.

– Zainicjowanie strategicznego partnerstwa z Cellnex Telecom umożliwia nam kontynuowanie inwestycji w technologię 5G, jak również finalizację projektów akwizycyjnych. W lipcu br. staliśmy się wyłącznym właścicielem Netii oraz szybko rozwijającego się operatora MVNO Premium Mobile. Jednocześnie mogliśmy rozpocząć prace nad opracowaniem strategii dalszego rozwoju Grupy Polsat Plus, o szczegółach której będziemy chcieli poinformować w nadchodzących tygodniach – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.

Silna pozycja na rynku TV i wydawców internetowych

Kanał główny Polsat i grupa wszystkich kanałów Telewizji Polsat pozostają w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej, a osiągane wyniki są zgodne z długoterminową strategią nadawcy. Przychody Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV, dzięki czemu zwiększyła udział w rynku do blisko 29%.

– Bardzo dobrze oceniamy wyniki rozpoczętego czwartego kwartału i podtrzymujemy prognozy dotyczące dwucyfrowej dynamiki rynku reklamy TV w całym roku – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. – To już piąty kwartał działalności Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie, Interia rozwija się, istotnym jej wzmocnieniem jest kontent Telewizji Polsat, przez co jej wyniki rosną. Liczba realnych użytkowników portali naszej Grupy zwiększyła się do blisko 20 mln, a średniomiesięczna liczba odsłon wynosi 2 mld – podkreśla.

Stabilne przychody i wynik EBITDA

W trzecim kwartale br. Grupa Polsat Plus zanotowała ponad 2,5%1) wzrost przychodów do ponad 3 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA2) wyniósł 904 mln zł, a wolne przepływy pieniężne rosną, osiągając wysoki poziom ponad 1,4 mld zł w ujęciu 12-miesięcznym. Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 0,65x (dług netto/EBITDA LTM) w wyniku sfinalizowania transakcji z Cellnex Telecom.

– Nasza Grupa jest w bardzo dobrej kondycji finansowej. Obydwa segmenty rozwijają się i przynoszą wyniki zgodne z naszymi oczekiwaniami. Mając ten komfort, rozpoczęliśmy wypłatę dywidendy za zeszły rok w rekordowej wysokości, a także podjęliśmy decyzję o intensywnej kampanii marketingowej związanej z wdrożeniem nowej strategii marek – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. – Jednocześnie przedłużyliśmy wieloletnią umowę sponsoringową siatkówki, alokowaliśmy dodatkowe środki na jesienną ramówkę i zdecydowaliśmy o inwestycjach w prawa sportowe na kolejne lata, m.in. do Ligi Mistrzów UEFA – dodaje.

Najważniejsze dane operacyjne za III kwartał 2021 roku dla segmentu usług B2C i B2B:

  • Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych.
  • Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 105 tys. r/r (4%) do 2,44 mln.
  • Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 410 tys. (3,1%) r/r do 13,5 mln.
  • Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 68,6 zł (+5,7% r/r).
  • Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) jest na niezmiennie niskim poziomie 6,9% w skali roku.
  • Wzrosła liczba usług prepaid – do 2,77 mln oraz ich ARPU – o 3,1% r/r, do poziomu 16,4 zł.
  • Klienci Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali w ciągu 9 miesięcy ok. 1303 PB danych (wzrost o 19% r/r).
  • Łączna liczba klientów B2B wynosi ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.

Najważniejsze dane operacyjne za III kwartał 2021 dla segmentu mediowego:

  • Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,3% w III kw. (8,7% kanału głównego oraz 15,6% kanałów tematycznych) i 24,2% w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (9% kanału głównego oraz 15,3% kanałów tematycznych).
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV. Zwiększyły się o 6,1% r/r do 267 mln zł w III kw., a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,8%. W pierwszych trzech kwartałach br. przychody Grupy wzrosły o 19,5% do 869 mln zł, a udział w rynku reklamy telewizyjnej zwiększył się do 28,8%.
  • Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych – 19,9 mln użytkowników miesięcznie oraz średniomiesięcznie ponad 2 mld odsłon serwisów internetowych Grupy.

Źródło: Grupa Polsat Plus

www.grupapolsatplus.pl

Dodatkowe informacje:

1) Zmiana r/r skorygowana o deltę IC.
2) EBITDA z pominięciem w 3Q’20 EBITDA NetCo oraz jednorazowych kosztów związanych z COVID-19 (w tym darowizn) w wysokości 3,3 mln zł oraz w 3Q21 jednorazowego efektu sprzedaży NetCo.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764