Grupa Publicis ogłosiła przejęcie 100% udziałów spółek Ciszewski, największej, niezależnej polskiej agencji public relations z silnymi kompetencjami w komunikacji technologii, finansów, konsumenckiej i marketingu sportowego. Trzy marki, działające w ramach Ciszewskiego, czyli Ciszewski PR, Ciszewski Marketing Sportowy i Ciszewski Financial Communications zostaną połączone pod brandem MSLGROUP, sieci wyspecjalizowanej w komunikacji, Public Relations oraz eventach, należącej do Grupy Publicis. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.
Ciszewski będzie funkcjonował pod nazwą Ciszewski MSL i stanie się główną agencją MSLGROUP w Polsce, obok istniejącej dotychczas agencji MSL Warsaw, działającej głównie w obszarze Healthcare, korporacyjnym oraz komunikacji konsumenckiej. Jerzy Ciszewski, założyciel i właściciel agencji Ciszewski pokieruje MSLGROUP Poland, raportując do Andersa Kempe, prezesa MSLGROUP EMEA, rezydującego w Londynie. Sebastian Hejnowski, obecnie pełniący funkcję dyrektora zarządzającego Ciszewski PR zostanie dyrektorem operacyjnym MSLGROUP Poland i będzie wspierany przez Monikę Perek, dyrektora zarządzającego MSL Warsaw. Paweł Tomczuk, współzałożyciel Ciszewski Financial Communications, będzie nadal zarządzał spółką pod nową marką - Ciszewski MSL Financial Communications.
Nawet na dynamicznie rosnącym rynku polskim, bardzo wyróżnia się ostatni wzrost agencji Ciszewski: 59% wzrostu organicznego w 2010 roku i oczekiwany wzrost o 41% w 2011 roku. Agencja została dwukrotnie uhonorowana tytułem Agencji PR Roku w 2010 i 2011 roku, w badaniu, przeprowadzonym pośród polskich marketerów. Jej klientami są liderzy rynku m.in. LG, Carlsberg, BNP Paribas oraz PZU, największa polska firma ubezpieczeniowa.
W raporcie Ernst & Young European Attractiveness Survey z 2010 roku Polska została zaliczona do rynków z największym potencjałem dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wg prognozy Międzynarodowego Funduszu Walutowego, polska gospodarka wzrośnie o 3,8% w 2011 roku i o 3% w 2012, podczas gdy średnia Unii Europejskiej wynosi 1,7% w 2011 i 0,6% w 2012. Według International Communications Consultancy Organization całkowite wydatki na PR wyniosły 113 mln EUR w 2010 i wg prognozy wzrosną o 10% w 2011 roku.
Ciszewski PR, będąca jedną z pierwszych agencji w Polsce, początkowo była skupiona na swojej unikalnej ekspertyzie w zakresie sportu. Jerzy Ciszewski, założyciel agencji, sportowiec a zarazem były sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji i Sportu, był odpowiedzialny za przygotowanie polskiej kandydatury do organizacji UEFA Euro 2012. Agencja zbudowana na doświadczeniu w zakresie marketingu sportowego, dziś łączy kompetencje public relations m.in. w obszarze korporacyjnym, finansowym i technologicznym, włącznie z działaniami social media oraz komunikacją kryzysową.
"To kolejny, duży krok w kierunku zdobycia pozycji kluczowego gracza na szybko rosnących rynkach, w celu zbudowania światowej klasy sieci wyspecjalizowanej komunikacji. Ciszewski to fantastyczna agencja a dzisiejsza akwizycja daje nam jeszcze silniejszą pozycję, dzięki której będziemy dalej rozwijać się w Europie Środkowo-Wschodniej. Jestem zachwycony tym, że agencja Ciszewski dołączyła do naszej rodziny, do której wiem, że szybko się dopasuje. Od dwóch lat, czyli od czasu kiedy poznałem Jerzego i Sebastiana dzielimy najlepszymi praktykami i współpracujemy przy obsłudze klientów" - komentuje CEO MSLGROUP Olivier Fleurot.
"Bardzo się cieszę, że staliśmy się członkiem światowej rodziny MSLGROUP. Ta decyzja otwiera nam dostęp do unikalnego know how, daje szereg nowych możliwości biznesowych - naszym codziennym wysiłkom nadaje nowy, bardziej perspektywiczny wymiar. Wierzę głęboko, że wraz z naszymi przyjaciółmi z MSLGROUP, będziemy na polskim rynku tworzyć nową, unikalną jakość usług public relations" - dodaje Jerzy Ciszewski.
Źródło: SIZ PAP