logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa Robocza PR IAB Polska podsumowuje trendy i wydarzenia CSR

  PR 22.12.2022, przeczytano 343 razy

Prawie 9 na 10 konsumentów na całym świecie uważa zrównoważony rozwój za ważny przy wyborze marki[1]. Jak na to „wyzwanie” odpowiadają globalni gracze i czego możemy się od nich nauczyć? Czym jest real time CSR i dlaczego wojna w Ukrainie wprowadziła nowe standardy dobroczynności, uruchamiając jednocześnie falę wolontariatu pracowniczego? Dlaczego nie każda pomoc jest trafiona i bezpieczna wizerunkowo dla Twojej marki? Podsumowanie tegorocznych wydarzeń i garść świeżych inspiracji przygotowała Grupa Robocza Public Relations IAB Polska. To druga z rzędu publikacja poświęcona trendom i zmianom, jakie zaszły w obszarze CSR, tym razem poszerzona o case studies i wypowiedzi zaproszonych ekspertów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-robocza-pr-iab-polska-podsumowuje-trendy-i-wydarzenia-csr,398436,artykul.html

Publikację otwiera artykuł Ewy Ziętek-Maciejczyk z Result Media wskazujący, jakie działania warto realizować w obecnym otoczeniu, aby wpisać się w oczekiwania różnych grup interesariuszy: klientów, pracowników i inwestorów. Autorka dokonała przeglądu światowych trendów. Dla ich zilustrowania wskazuje konkretne case studies, m.in.: Johnson&Johnson, Coca-Coli czy Google. Ponieważ największy sens ma CSR wspierający realizację celów biznesowych marki, prowadzony w sposób strategiczny, wybrała przykłady spełniające te właśnie kryteria.

Przykład kompleksowego projektu z obszaru CSR, angażującego globalnie klientów i pracowników z Polski, Finlandii, Izraela, Holandii, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych opisała Bogna Wojciechowska, Communication Specialist, Huuuge Games. Firma z całkowicie cyfrowej branży, jaką jest gaming - angażując pracowników i graczy na całym świecie, zmienia nasze realne otoczenie i dba o środowisko. Nie dość, że zapewnili integrację i świetną zabawę dla swojego zespołu z różnych lokalizacji przy tworzeniu proekologicznego wydarzenia do gry to… stworzyli prawdziwy zielony las. Sfinansowali zasadzenie 15 tysięcy drzew w najbardziej zagrożonych wylesieniem miejscach świata, jak Brazylia, Burkina Faso czy Etiopia.

30 proc. wydatków na działania charytatywne ponosimy w grudniu. Tak było w minionych latach, jednak wojna w Ukrainie „przeprojektowała” zwyczaje polskich firm w zakresie CSR. Agnieszka Jagusiak, Marketing Manager, Lightscape postanowiła te zmiany opisać. Bezpośrednia konfrontacja z tragicznymi wydarzeniami wywołała pomocowe tsunami na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Z pomocą przedstawicieli Fundacji Happy Kids, która ewakuowała do Polski 1500 dzieci z ukraińskich domów dziecka wraz z opiekunami, Agnieszka analizuje jak w działania pomocowe zaangażował się biznes, przeanalizowała także „bhp” w zakresie wybierania partnerów do działań CSR w świecie chaosu i dezinformacji: pełnym zagrożeń dla wizerunku marki.

Jesteśmy świadkami renesansu wolontariatu pracowniczego i niespotykanego wcześniej zaangażowania pracowników w działania społeczne. To właśnie oni w obliczu wydarzeń wojennych podejmowali wiele oddolnych inicjatyw, decydując o rodzaju pomocy, jakiej finalnie udzielili pracodawcy. I właśnie o tym: jak tworzyć działania społeczne wspólnie z pracownikami firmy opowiada Agnieszka Surowiec, Brand & Comms Director Market Poland w firmie Intrum.

Koniec roku to zwyczajowo czas dobroczynnościowego boomu, inspirujący do myślenia o CSR. Kiedy zakończymy biznesowe wigilie, często spontanicznie wesprzemy wybrane fundacje i potrzebujących, nadejdzie najlepszy moment na refleksję. A gdyby tak stworzyć mocny plan, adresujący dobroczynność nie tylko od święta, dopasowany do naszych możliwości i zgodny z preferencjami pracowników?  Warto powalczyć o uwagę tych 85 proc. konsumentów, dla których ważna jest marka i jej działania, a nie wyłącznie produkt.

Publikację CSR przygotowaną przez ekspertki z Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska można pobrać TUTAJ[PDF].

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Badanie IBM z 2021 roku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital marketing to dzisiaj jedno z kluczowych działań biznesowych dla każdego liczącego się przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie, dlatego każdego roku powstają nowe firmy oferujące usługi w tym obszarze. Od czego zacząć zakładanie agencji digital marketingowej, w jaki sposób budować dobry i zgrany zespół, czy jak wyceniać działania, żeby biznes się opłacał? Chociaż...
Aż 92% firm jest świadomych, że wkrótce kluczowe przeglądarki internetowe wykorzystywane przez polskich internautów zakończą obsługę plików cookie firm trzecich,a 80% wie o zachodzących procesach co najmniej od roku. Ponad połowa badanych (59%) zadeklarowała też gotowość na nadchodzącą zmianę.
Spicy Mobile o Martech i korzystaniu z usług cyfrowych
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile opublikowała właśnie raport „MarTech”. To już 6. edycja tej niezwykle popularnej i najbardziej obszernej publikacji dotyczącej rynku mobilnego w Polsce, w której czytelnicy znajdą między innymi wyniki badania na temat cyfryzacji polskiego społeczeństwa i stosunku Polaków do nowych technologii.
Salestube udostępnił nowy przewodnik po Google Marketing Platform
Agencja martech i e-commerce SalesTube dwa lata temu stworzyła pierwsze na świecie opracowanie z zakresu Google Marketing Platform. Bezpłatny materiał doczekał się swojej drugiej edycji, której premiera odbyła się 15 listopada. Ebook GMP 2.0. to ponad 100 stron wiedzy o jednej z największych platform do zakupu mediów i analizy danych, uwzględniającej zmiany w produktach GMP, takie...
Poradnik Programmatic IAB Polska to kompleksowa, ponad 100-stronicowa publikacja IAB Polska. W 26 artykułach eksperci z Grupy Roboczej Programmatic szczegółowo wyjaśniają, jakie są obecne wyzwania i jak we właściwy sposób stosować programatyczny model zakupu w różnych działaniach marketingowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764