logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa TVN wykorzysta zieloną energię do transmisji antenowych

  PR 17.06.2022, przeczytano 320 razy

Grupa TVN rozpoczęła proces montowania paneli fotowoltaicznych na dachach swoich budynków, co umożliwi wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii do zasilania anten telewizyjnych. W dwóch obiektach Grupy zainstalowanych zostanie 96 paneli, łącznie zapewniających 35,5 kW mocy. Pozwoli to na zredukowanie dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery prawie o 30 ton rocznie, czyli tyle ile jest w stanie pochłonąć 4300 drzew. Lider polskiego rynku medialnego chce rozwijać się w kierunku większego pozyskiwania i wykorzystywania zielonej energii w przyszłości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-tvn-wykorzysta-zielona-energie-do-transmisji-antenowych,396286,artykul.html

Pierwsze moduły fotowoltaiczne zostaną zainstalowane na dachu obiektu Grupy TVN już w czerwcu 2022 roku. Siedemdziesiąt sztuk – o mocy 370 W każdy – pojawi się na budynku przy ul. Augustówka 3 w Warszawie, gdzie znajduje się hub technologiczny spółki. Instalacja, która znajdzie się na dachu wyprodukuje prawie 26 kW energii, co pozwoli na redukcję emisji dwutlenku węgla o 21,6 ton rocznie.

Kolejne panele pojawią się na przełomie sierpnia i września tego roku w budynku Grupy przy ul. Powsińskiej 4 w Warszawie. Na górze obiektu umieszczonych zostanie 26 sztuk paneli fotowoltaicznych. Ilość energii, którą wyprodukują one przez rok wynosi 9,6 kW, a ich działanie przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o 8,2 tony.

Przyjmując, że na jednym hektarze lasu rośnie ok. 700 średniej wielkości drzew, a każde z nich  absorbuje z atmosfery od 6 do 7 kilogramów dwutlenku węgla rocznie, dzięki zielonej energii wyprodukowanej przez 96 paneli fotowoltaicznych, które montuje na dwóch pierwszych budynkach Grupa TVN do atmosfery nie wyemitowana zostanie taka ilość CO2, którą co roku pochłania areał ok. 6 hektarów lasu.

- Wykorzystanie w naszej działalności biznesowej odnawialnych źródeł energii to kolejny krok w realizacji strategii prowadzenia biznesu odpowiedzialnego społecznie. Od lat podejmujemy wiele inicjatyw proekologicznych, wdrażamy politykę środowiskową, wspieramy lokalne inicjatywy, prowadzimy działania edukacyjne i kampanie społeczne. Teraz rozpoczęliśmy pilotażowy program montowania paneli fotowoltaicznych na naszych dwóch budynkach z zapleczem technologicznym, tj. m.in. z naszymi antenami. Podobnie jak w każdym obszarze biznesu, tak i w podejmowanych działaniach prośrodowiskowych staramy się poszukiwać nowoczesnych, innowacyjnych i przyszłościowych rozwiązań. Montaż paneli fotowoltaicznych pozwoli nam na realizację transmisji antenowych wprost ze źródeł odnawialnych. Jest to kierunek, który na pewno będziemy rozwijać w przyszłości – powiedział Krzysztof Kozłowski, CTO Grupy TVN.

Wśród działań proekologicznych podjętych wcześniej przez Grupę TVN wymienić można m.in. akcje sadzenia drzew czy umieszczenie uli na dachu siedziby głównej firmy w Warszawie. We współpracy z akcją Posadzimy.pl firma należąca do globalnego giganta rynku medialnego –  Warner Bros. Discovery –  tylko w tym roku zasadziła w Polsce 2100 drzew, co przekłada się na ponad 2300 m² lasu. W czterech ulach zamontowanych na dachu budynku przy ul. Wiertniczej w Warszawie zamieszkało 80 tys. pszczół, które będą zapylać rośliny w promieniu 3 km od lokalizacji. Eksperci szacują, że w szczycie sezonu ich liczba może wzrosnąć nawet do 240 tysięcy.

W strukturze globalnej Grupy od lat działa inicjatywa pracownicza "GreenD". W ramach jej lokalnej, polskiej odsłony zaangażowani pracownicy działają na rzecz budowania świadomości dotyczącej środowiska naturalnego, klimatu i ochrony przyrody. Grupa GreenD angażuje się w promocję takich tematów, jak recykling, zero waste, zdrowy styl życia, eko produkty oraz redukcja plastiku. Dzięki GreenD wprowadzono w firmie pięciofrakcyjną segregację śmieci, zaczęto zamawiać wodę w szklanych butelkach, umożliwiono recykling baterii, doprowadzono do zniknięcia jednorazowych plastikowych sztućców, naczyń i pudełek w biurach lidera rynku medialnego w Polsce oraz wprowadzono więcej propozycji wegetariańskich w menu pracowniczej stołówki.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764