logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa TVP wzmocniła w maju udziały w rynku

  PR 07.06.2019, przeczytano 163 razy
ilustracjastrzałka
Kadr z serialu "M jak Miłość"

W maju 2019 r. grupa TVP jako jedyna wśród nadawców umocniła swoją pozycję rynkową. Wzrost udziałów odnotowały TVP1 i TVP2, antena regionalna TVP3 i cztery kanały tematyczne. Seriale Telewizji Polskiej są wciąż najbardziej popularne wśród widzów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-tvp-wzmocnila-w-maju-udzialy-w-rynku,382807,artykul.html

Anteny Telewizji Polskiej uzyskały w maju br. łączne udziały na poziomie 27,7%, co oznacza wzrost wobec maja 2018 o 3,2%. Tym samym grupa TVP odnotowała najwyższe udziały na rynku i umocniła pozycję lidera. Miesięczne udziały Jedynki w grupie 4+ zyskały wzrost o 5,5% do poziomu 8,8%. Dwójka na koniec miesiąca uzyskała średnie udziały 8,5% (wzrost o 3,3%).

W ofercie głównych anten TVP największą widownię zgromadziły seriale. „M jak miłość” (TVP2) było najpopularniejszą produkcją miesiąca, wyemitowany 6 maja odcinek oglądało średnio 5,4 mln widzów. Drugim najchętniej oglądanym serialem było „Na dobre i na złe” Dwójki, z widownią 3,4 mln osób (odcinek z 8 maja). Trzecią pozycję wśród najpopularniejszych tytułów miesiąca zajął „Ojciec Mateusz”. Odcinek Jedynki z 9 maja zgromadził 3,2 mln osób. Wśród nowości najwyżej uplasował się serial TVP1 „Stulecie Winnych”. 12 maja odcinek obejrzała rekordowa liczba 3 mln widzów.

Regionalna antena TVP3 zwiększyła udziały o 10,2% uzyskując na koniec maja 0,97% udziałów i awansując w rankingu kanałów z 21 na 19 miejsce. Niedzielne pasmo lokalne TVP3 o godz. 21.00 zgromadziło 12 maja największą widownię – 281 tys. osób.

Wśród kanałów tematycznych Telewizji Polskiej pozycję umocniły TVP Sport, TVP INFO, TVP Historia i TVP Kultura. TVP Sport uzyskało udziały na poziomie 0,99% i utrzymało pozycję lidera wśród kanałów sportowych notując wzrost o 266,7% (w porównaniu do maja 2018). W ofercie kanału najpopularniejszą transmisją był mecz Ligii Europejskiej UEFA Chelsea Londyn - Arsenal Londyn, który 29 maja zgromadził przed telewizorami ponad 809 tys. widzów.

TVP Info odnotowało wzrost o 3,3%, a jego średnie udziały miesięczne wyniosły 3,8%. Największą widownię 3 maja miał „Teleexpress Extra” - 937 tys. widzów.

TVP Historia jest najchętniej oglądanym kanałem o tematyce historycznej, w rankingu awansował z 29 na 26 miejsce. W minionym miesiącu udziały zwiększył o 19,6% uzyskując średnią na poziomie 0,6%. Największą widownię przyciągnął serial dokumentalny „Afryka”, który 12 maja obejrzało 283 tys. osób.

Udziały rynkowe na poziomie 0,4% (wzrost o 5,13%) zanotowała też TVP Kultura. Największą popularnością cieszył się w ofercie kanału polski film historyczny „Pan Wołodyjowski”, którego widownia 3 maja wyniosła ponad 204 tys. osób.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wygodne wyszukiwarki w e-commerce
8 pażdziernika miała miejsce oficjalna premiera raportu „Wygodne wyszukiwarki w e-commerce”, wydanego przez Usability LAB z Grupy RST. Patronat medialny nad publikacją objęli Magazyn E-commerce oraz InternetStandard.
Sportklub stawia na motorsport
Dla tych, którym w krwiobiegu krąży benzyna, którzy przeliczają moc obrotową i konie mechaniczne sprawniej niż wydawaną w sklepie gotówkę i nie mogą żyć bez szybkości oraz adrenaliny, Sportklub przygotował nie lada gratkę. Stacja pozyskała prawa do kilku serii wyścigowych. Część z nich odbędzie się jeszcze w tym roku.
Bitwa prowadzących w kampanii kanałów Kuchnia+ i Domo+
„Kuchnia+ dodaje smaku. Domo+ pełne inspiracji” – pod takim hasłem ruszyła najnowsza kampania kanałów Platformy CANAL+: kulinarnego Kuchnia+ i wnętrzarskiego Domo+. To pierwsza w historii tych stacji akcja promocyjna, która łączy w swoim przekazie dwa brandy i podkreśla ich komplementarny charakter.
DAI – technologia dynamicznego profilowania reklam w TVP
Telewizja Polska wraz z partnerami – operatorami Korbank i MatteBOX zaprezentowała prototypowe rozwiązanie pozwalające na dynamiczne podmienianie reklam (z ang. Dynamic Ad Insertion, w skrócie DAI) na dekoderach operatorów kablowych. Oficjalna prezentacja odbyła się 7 października podczas 46. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE 2019 w Jachrance organizowanej w dniach 7- 9...
WP brand studio z cyklem wideo dla marki Citroën
Wirtualna Polska przygotowała cykl krótkometrażowych filmów, które opowiadają o miłości z perspektywy trzech krajów: Francji, Włoch i Stanów Zjednoczonych. „In love with you”  to hołd marki Citroën dla kinematografii. Premiera już w czwartek, 10 października m.in. na stronie głównej WP.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764