logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa TVP wzmocniła w maju udziały w rynku

  PR 07.06.2019, przeczytano 195 razy
ilustracjastrzałka
Kadr z serialu "M jak Miłość"

W maju 2019 r. grupa TVP jako jedyna wśród nadawców umocniła swoją pozycję rynkową. Wzrost udziałów odnotowały TVP1 i TVP2, antena regionalna TVP3 i cztery kanały tematyczne. Seriale Telewizji Polskiej są wciąż najbardziej popularne wśród widzów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-tvp-wzmocnila-w-maju-udzialy-w-rynku,382807,artykul.html

Anteny Telewizji Polskiej uzyskały w maju br. łączne udziały na poziomie 27,7%, co oznacza wzrost wobec maja 2018 o 3,2%. Tym samym grupa TVP odnotowała najwyższe udziały na rynku i umocniła pozycję lidera. Miesięczne udziały Jedynki w grupie 4+ zyskały wzrost o 5,5% do poziomu 8,8%. Dwójka na koniec miesiąca uzyskała średnie udziały 8,5% (wzrost o 3,3%).

W ofercie głównych anten TVP największą widownię zgromadziły seriale. „M jak miłość” (TVP2) było najpopularniejszą produkcją miesiąca, wyemitowany 6 maja odcinek oglądało średnio 5,4 mln widzów. Drugim najchętniej oglądanym serialem było „Na dobre i na złe” Dwójki, z widownią 3,4 mln osób (odcinek z 8 maja). Trzecią pozycję wśród najpopularniejszych tytułów miesiąca zajął „Ojciec Mateusz”. Odcinek Jedynki z 9 maja zgromadził 3,2 mln osób. Wśród nowości najwyżej uplasował się serial TVP1 „Stulecie Winnych”. 12 maja odcinek obejrzała rekordowa liczba 3 mln widzów.

Regionalna antena TVP3 zwiększyła udziały o 10,2% uzyskując na koniec maja 0,97% udziałów i awansując w rankingu kanałów z 21 na 19 miejsce. Niedzielne pasmo lokalne TVP3 o godz. 21.00 zgromadziło 12 maja największą widownię – 281 tys. osób.

Wśród kanałów tematycznych Telewizji Polskiej pozycję umocniły TVP Sport, TVP INFO, TVP Historia i TVP Kultura. TVP Sport uzyskało udziały na poziomie 0,99% i utrzymało pozycję lidera wśród kanałów sportowych notując wzrost o 266,7% (w porównaniu do maja 2018). W ofercie kanału najpopularniejszą transmisją był mecz Ligii Europejskiej UEFA Chelsea Londyn - Arsenal Londyn, który 29 maja zgromadził przed telewizorami ponad 809 tys. widzów.

TVP Info odnotowało wzrost o 3,3%, a jego średnie udziały miesięczne wyniosły 3,8%. Największą widownię 3 maja miał „Teleexpress Extra” - 937 tys. widzów.

TVP Historia jest najchętniej oglądanym kanałem o tematyce historycznej, w rankingu awansował z 29 na 26 miejsce. W minionym miesiącu udziały zwiększył o 19,6% uzyskując średnią na poziomie 0,6%. Największą widownię przyciągnął serial dokumentalny „Afryka”, który 12 maja obejrzało 283 tys. osób.

Udziały rynkowe na poziomie 0,4% (wzrost o 5,13%) zanotowała też TVP Kultura. Największą popularnością cieszył się w ofercie kanału polski film historyczny „Pan Wołodyjowski”, którego widownia 3 maja wyniosła ponad 204 tys. osób.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Elle – ponad 1,7mln wyświetleń na Tiktok
ELLE to tytuł, który jako pierwszy magazyn w Polsce pojawił się na platformie TikTok.  Zaskoczył użytkowników platformy jakościową rozrywką utrzymaną w estetyce premium. Na kanale zobaczymy bohaterów ze świata mody i popkultury, muzyczne wideo, a także poznamy bliżej pracę redakcji.
„Moto 2030” – Gazeta.pl i Moto.pl z nowym cyklem poświęconym motoryzacji przyszłości i ekologii
Moto.pl, serwis motoryzacyjny portalu Gazeta.pl w każdy piątek zaprasza na nowy cykl redakcyjny poświęcony tematyce motoryzacji przyszłości. Artykuły w ramach serii „Moto 2030” to wyjątkowe teksty poruszające zagadnienia, które łączą ze sobą tematy nowoczesnych technologii w branży motoryzacyjnej oraz ekologii.
TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych aplikacji dostępnych w sklepach Google Play i Apple Store. Szczególnie lubią ją młodzi ludzie. Na czym polega jej fenomen? Użytkownicy dodają krótkie filmiki, gdzie często tańczą do ulubionej muzyki, bądź też prezentują śmieszne zachowania. Również w Polsce aplikacja ta jest bardzo popularna, ponieważ w Polsce...
Relacje firm z klientami przenoszą się do mediów społecznościowych – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Salesforce. Social media stają się ulubionym kanałem do komunikowania się z klientami również w segmencie B2B. Dlaczego? Bo zapewniają wyższą skuteczność i efektywność niż obsługa przez telefon.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków podcastowych
Fenomen podcastów bazuje na pełnej dowolności w dostępie do nagrań audio – można ich słuchać w dogodnym czasie, nie odrywając się od innych czynności, a dodatkowo mamy do wyboru różnorodną tematykę. To główne powody, dla których forma ta z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz więcej zwolenników. – Jest to atrakcyjne medium dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764