Działająca od ponad dwóch lat w Polsce czołowa międzynarodowa agencja interaktywna Fortune Cookie weszła w skład światowego lidera branży marketingowej – Grupy WPP. Fortune Cookie będzie teraz świadczyć swoje usługi pod marką Possible, będącej interaktywnym ramieniem WPP. Inwestycja ma na celu rozwinięcie kompetencji Possible na rynku brytyjskim oraz utrzymanie pozycji najszybciej rozwijającej się agencji w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zatrudniająca ponad dwustu specjalistów m.in. na terenie Wielkiej Brytanii, Australii, Holandii oraz Stanów Zjednoczonych agencja Fortune Cookie, rozpoczęła świadczenie swoich usług pod marką Possible w sierpniu br. Posiadająca 26 biur na całym świecie Possible była wielokrotnie w licznych konkursach interaktywnych, jak Effie Awards czy Cannes Lion Festival. W gronie jej klientów znajdują się tak uznane firmy, jak m.in. Microsoft, Mazda, Procter & Gamble, czy Nokia.
Według przedstawicieli Possible, włączenie Fortune Cookie do struktur firmy ma umożliwić jej dalszą ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej i utrzymanie miana najszybciej rozwijającej się agencji w tym regionie. W planach tych wiodącą rolę odegrać ma właśnie polski oddział – Possible Poland.
Polski oddział firmy Fortune Cookie (obecnie Possible Poland), z siedzibą w Chorzowie, prowadził dotąd projekty m.in. dla takich marek, jak UEFA, AEGON, Europcar, Tauron Polska Energia czy Lovi. Obecnie w śląskiej centrali firmy pracuje ponad 50 specjalistów, m.in. z zakresu projektowania aplikacji mobilnych, User Experience, Designu oraz Accesibility. Polscy programiści niedawno zakończyli pracę m.in. nad aplikacją mobilną dla największego przewoźnika w Wielkiej Brytanii - firmy National Rail, z której korzystali uczestnicy Igrzysk Olimpijskich w Londynie.
- Na przestrzeni ostatnich dwóch lat udało nam się osiągnąć wysoką pozycję na polskim rynku usług interaktywnych. Dołączenie do struktur Possible stawia przed nami szanse nie tylko na nowe projekty, ale też rozwinięcie skrzydeł w nowych obszarach. Z drugiej strony jest to potwierdzenie, że nasi specjaliści w Polsce mogą pochwalić się jednymi z najlepszych projektów nie tylko w Polsce, ale też na świecie. – mówi Szczepan Wącław, managing director Possible Poland.
Wejście Fortune Cookie w struktury Possible pomoże firmie w objęciu pozycji lidera branży interaktywnej na bardzo wymagającym i mocno obsadzonym rynku brytyjskim. W realizacji tych celów ma pomóc ponad piętnastoletnie doświadczenie Fortune Cookie w realizacji projektów na terenie Wielkiej Brytanii oraz połączenie kompetencji i potencjału technologicznego obydwu firm.
- Jednym z kluczowych celi strategicznych Possible jest optymalne wykorzystanie potencjału drzemiącego w Europie Środkowo-Wschodniej. Projekty realizowane przez nas, jako polski oddział Fortune Cookie cieszą się dużym uznaniem i jesteśmy pewni, że dzięki tej współpracy coraz więcej międzynarodowych projektów będzie tworzonych w Polsce – dodaje Szczepan Wącław.
Oprócz Polski, Possible posiada obecnie swoje europejskie oddziały w Rumunii, Serbii, a także na Węgrzech. Po włączeniu Fortune Cookie w struktury Possible, w 26 oddziałach (położonych w Ameryce Północnej, Europie, Bliskim Wschodzie, Afryce oraz Azji) pracuje łącznie blisko 1500 osób. Skutkiem transakcji będzie również utworzenie dwóch nowych oddziałów w Australii.
Źródło: Possible