logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Grupa Żywiec liderem wydatków na reklamę display

  PR 04.09.2017, przeczytano 1912 razy
ilustracjastrzałka

Według danych systemu monitoringu reklamy online AdReport, w lipcu liderem wydatków w kategorii Napoje i Alkohole była Grupa Żywiec. Na promocję swoich produktów w formacie display firma przeznaczyła 1,02 mln PLN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-zywiec-liderem-wydatkow-na-reklame-display,33601,artykul.html

Zgodnie z danymi AdReporta w kategorii „Napoje i alkohole” w lipcu 2017 roku wyemitowano 74 ogólnopolskie kampanie o łącznej wartości ponad 4,6 mln PLN. Prawie jedna czwarta tej sumy pochodziła od największego reklamodawcy – Grupy Żywiec, która na promocję wszystkich swoich produktów wydała ponad 1,02 mln PLN. Największą część tej kwoty – 338 tysięcy PLN -  przeznaczono na kampanie Piwa Żywiec. Nie dało to jednak Żywcowi tytułu najmocniej promowanego produktu w analizowanej kategorii. Aż o prawie 200 tysięcy więcej Kompania Piwowarska przeznaczyła na reklamę Lecha.

Wśród innych mocno promowanych w najgorętszym miesiącu roku napojów chłodzących były wg badania AdReport: piwa Warka i Łomża oraz Coca-Cola, która jest liderem w kategorii napojów bezalkoholowych.

– Wyniki te nie budzą zdziwienia. Porównując je z ubiegłym rokiem liderzy pozostają bez zmian zarówno w kategorii piwa, jak i napojów bezalkoholowych. Warto jednak zauważyć, że w tym roku wyemitowano w omawianej kategorii o 3 kampanie więcej, niż w poprzednim i o 11 więcej niż w 2015. Przełożyło się to na łączne wydatki, które wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o ok. 80 tysięcy PLN. – zauważa Jakub Wilczak, Head of AdReport.

Co ciekawe, zdecydowaną większość wydatków w kategorii przeznaczono na promocję piwa – za wszystkie kampanie zapłacono łącznie w lipcu ponad 2,5 miliona PLN. To 3 razy więcej niż za reklamy napojów gazowanych i prawie 8 razy więcej niż za reklamy wód mineralnych. Tylko za jedną kampanię piwa Łomża (253 tys. PLN) zapłacono więcej niż przeznaczono łączne na wszystkie produkty w kategorii napoje energetyczne (198 tys.), napoje niegazowane (235 tys.), czy soki i nektary 148 tys.

„AdReport: Trendy” prezentuje podstawowe trendy w wybranej branży  zaobserwowane na podstawie wyników AdReporta - systemu monitoringu reklamy display w polskim Internecie. Badanie obejmuje wszystkie formy reklamy display wyświetlane na ponad 500 tysiącach największych i najważniejszych polskich witrynach i portalach internetowych. System rejestruje codziennie kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych. Monitoringiem objęte są również mailingi reklamowe.  AdReport jest częścią spółki Ströer Digital Media.

Źródło: Ströer Digital Media

www.stroerdigital.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764