logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gwiazdy międzynarodowego wzornictwa na Arena Design 2020

   29.11.2019, przeczytano 866 razy
ilustracjastrzałka

Świadome wykorzystywanie surowców, wspieranie lokalnego rzemiosła i odpowiedzialny dizajn. Tradycyjnie już ARENA DESIGN stanie się przestrzenią do spotkań z gwiazdami współczesnego wzornictwa przemysłowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gwiazdy-miedzynarodowego-wzornictwa-na-arena-design-2020,384914,artykul.html

W tym roku światowej sławy projektanci zaproszeni przez dyrektorkę kreatywną ARENA DESIGN 2020, Marię Jeglińską-Adamczewską, podzielą się z publicznością koncepcjami kreatywnego wykorzystania idei slowness, opowiedzą o swoich inspiracjach i innowacyjnych pomysłach, przybliżą realia pracy z producentami oraz sposoby dotarcia do klienta.

Podczas ARENA DESIGN 2020 pojawią się:

Michael Anastassiades – twórca znany z prac minimalistycznych, funkcjonalnych, ale także opartych na żartobliwym twiście czy inteligentnym nawiązaniu do idei estetycznych. Specjalizuje się w projektowaniu oświetlenia, ale tworzy również meble, biżuterię czy przedmioty codziennego użytku. W swoich pracach wykorzystuje materiały naturalne, a jego projekty wytwarzane są w rodzinnych warsztatach wykorzystujących tradycyjne metody rękodzieła. W 1994 roku założył własne studio projektowe w Londynie. Współpracował m.in. z takimi markami, jak Flos, B&B Italia, Herman Miller, Cassina, Bang & Olufsen, Puiforcat, Fratelli Fantini SpA, Lobmeyr, Salvatori, Svenskt Tenn, Carl Auböck/Sigmar, Coedition czy SCP. Jego prace znajdują się w kolekcjach Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie, FRAC Centre w Orleanie czy Muzeum Sztuki Użytkowej w Wiedniu.

Torbjørn Anderssen – współtwórca studia Anderssen&Voll (wraz z Espenem Vollem) zajmującej się projektowaniem mebli, oświetlenia i akcesoriów domowych. Wraz z Vollem współpracowali m.in. z Muuto, Kvadrat, Magis, Foscarini czy Lapalma.

Carole Baijings – współzałożycielka (wraz ze Stefanem Scholtenem) studia projektowego Scholten & Baijings projektującego meble, tekstylia, porcelanę oraz wyroby szklane. Współpracowali m.in. z takimi markami oraz instytucjami, jak HAY, The Art Institute of Chicago, Victoria & Albert Museum, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, Rijksmuseum, Museum Boijmans Van Beuningen, 1616 / arita japan, Herman Miller, Georg Jensen, MINI, Maharam, Thomas Eyck, Karimoku New Standard. Ich prace kilkukrotnie odznaczone zostały nagrodami Dutch Design Awards oraz ELLE Decoration International Design Awards. W 2019 r., po niemal 20 latach, Carole Baijings i Stefan Scholten postanowili zakończyć swoją współpracę zawodową i skupić się na rozwijaniu indywidualnych karier.

Jan Boelen – dyrektor artystyczny belgijskiego Z33 House for Contemporary Art w Hasselt, nowatorskiego centrum działającego na styku sztuki i wzornictwa, a także Atelier LUMA, eksperymentalnego laboratorium designu w Arles we Francji. Był kuratorem tegorocznego, 4. Istanbul Design Biennial. Wykłada w Design Academy Eindhoven w Holandii.

Maddalena Casadei – projektantka kierująca się zasadą nawiązywania osobistych relacji z klientami, rzemieślnikami, materiałami. Specjalizuje się w projektowaniu wystaw, aranżowaniu ekspozycji oraz komunikacji wizualnej produktu. W 2017 roku otworzyła własne studio projektowe w Mediolanie.

Giulio Ridolfo – projektant tekstyliów, specjalista od koloryzacji, współpracuje z takimi markami, jak  Kvadrat, Andreu world czy Moroso.

Seetal Solanki – projektantka, założycielka pracowni Ma-tt-er prowadzącej działalność badawczą, edukacyjną i konsultacyjną w zakresie świadomego i odpowiedzialnego używania materiałów. Jej aktywność – zarówno projektowa, jak i edukacyjna – skupiona jest na przybliżaniu szerszemu odbiorcy koncepcji rozsądnego, ekologicznego i dalekowzrocznego eksploatowania różnych tworzyw. Manifestem jej poglądów stała się książka Why Materials Matter; Responsible Design for a Better World. Solanki dowodzi w niej nie tylko, że warto zadbać o lepszą przyszłość, ale także wskazuje, jak to zrobić – jak produkować, projektować i konsumować z myślą o dobru planety. Seetal Solanki współpracowała m.in. z NIKE, Selfridges, World Water Day, IKEA/SPACE10, British Council, The Design Museum, Hyundai, Ace & Tate, It’s Nice That.

Oryginalność

Jednym z tematów poruszanych przez gości ARENA DESIGN 2020 będzie zjawisko podróbek w dizajnie i sposoby zapobiegania kradzieży intelektualnej w branży wzorniczej. Organizatorzy targów, kierując się nowymi przepisami dotyczącymi wytwarzania przemysłowo produkowanych prac artystycznych i ochrony praw własności intelektualnej, dołożą wszelkich starań, aby na ARENA DESIGN 2020 znalazły się jedynie oryginalne projekty.

ARENA DESIGN
Międzynarodowe Targi Poznańskie, pawilon 3
25-28 lutego 2020 r.
ul. Głogowska 14
60-734 Poznań
BILETY: Przedstawciele branży (projektanci, architekci) – wstęp wolny po rejestracji, Studenci, absolwenci designu, architektury, projektowania wnętrz – 10-20 zł, Osoby spoza branży – 150 zł

Źródło: ARENA DESIGN

www.arenadesign.pl

Dodatkowe informacje:

OPIEKA MEDIALNA
SZUSTOW. Kultura i Komunikacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764