logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gwiazdy międzynarodowego wzornictwa na Arena Design 2020

   29.11.2019, przeczytano 460 razy
ilustracjastrzałka

Świadome wykorzystywanie surowców, wspieranie lokalnego rzemiosła i odpowiedzialny dizajn. Tradycyjnie już ARENA DESIGN stanie się przestrzenią do spotkań z gwiazdami współczesnego wzornictwa przemysłowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gwiazdy-miedzynarodowego-wzornictwa-na-arena-design-2020,384914,artykul.html

W tym roku światowej sławy projektanci zaproszeni przez dyrektorkę kreatywną ARENA DESIGN 2020, Marię Jeglińską-Adamczewską, podzielą się z publicznością koncepcjami kreatywnego wykorzystania idei slowness, opowiedzą o swoich inspiracjach i innowacyjnych pomysłach, przybliżą realia pracy z producentami oraz sposoby dotarcia do klienta.

Podczas ARENA DESIGN 2020 pojawią się:

Michael Anastassiades – twórca znany z prac minimalistycznych, funkcjonalnych, ale także opartych na żartobliwym twiście czy inteligentnym nawiązaniu do idei estetycznych. Specjalizuje się w projektowaniu oświetlenia, ale tworzy również meble, biżuterię czy przedmioty codziennego użytku. W swoich pracach wykorzystuje materiały naturalne, a jego projekty wytwarzane są w rodzinnych warsztatach wykorzystujących tradycyjne metody rękodzieła. W 1994 roku założył własne studio projektowe w Londynie. Współpracował m.in. z takimi markami, jak Flos, B&B Italia, Herman Miller, Cassina, Bang & Olufsen, Puiforcat, Fratelli Fantini SpA, Lobmeyr, Salvatori, Svenskt Tenn, Carl Auböck/Sigmar, Coedition czy SCP. Jego prace znajdują się w kolekcjach Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie, FRAC Centre w Orleanie czy Muzeum Sztuki Użytkowej w Wiedniu.

Torbjørn Anderssen – współtwórca studia Anderssen&Voll (wraz z Espenem Vollem) zajmującej się projektowaniem mebli, oświetlenia i akcesoriów domowych. Wraz z Vollem współpracowali m.in. z Muuto, Kvadrat, Magis, Foscarini czy Lapalma.

Carole Baijings – współzałożycielka (wraz ze Stefanem Scholtenem) studia projektowego Scholten & Baijings projektującego meble, tekstylia, porcelanę oraz wyroby szklane. Współpracowali m.in. z takimi markami oraz instytucjami, jak HAY, The Art Institute of Chicago, Victoria & Albert Museum, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, Rijksmuseum, Museum Boijmans Van Beuningen, 1616 / arita japan, Herman Miller, Georg Jensen, MINI, Maharam, Thomas Eyck, Karimoku New Standard. Ich prace kilkukrotnie odznaczone zostały nagrodami Dutch Design Awards oraz ELLE Decoration International Design Awards. W 2019 r., po niemal 20 latach, Carole Baijings i Stefan Scholten postanowili zakończyć swoją współpracę zawodową i skupić się na rozwijaniu indywidualnych karier.

Jan Boelen – dyrektor artystyczny belgijskiego Z33 House for Contemporary Art w Hasselt, nowatorskiego centrum działającego na styku sztuki i wzornictwa, a także Atelier LUMA, eksperymentalnego laboratorium designu w Arles we Francji. Był kuratorem tegorocznego, 4. Istanbul Design Biennial. Wykłada w Design Academy Eindhoven w Holandii.

Maddalena Casadei – projektantka kierująca się zasadą nawiązywania osobistych relacji z klientami, rzemieślnikami, materiałami. Specjalizuje się w projektowaniu wystaw, aranżowaniu ekspozycji oraz komunikacji wizualnej produktu. W 2017 roku otworzyła własne studio projektowe w Mediolanie.

Giulio Ridolfo – projektant tekstyliów, specjalista od koloryzacji, współpracuje z takimi markami, jak  Kvadrat, Andreu world czy Moroso.

Seetal Solanki – projektantka, założycielka pracowni Ma-tt-er prowadzącej działalność badawczą, edukacyjną i konsultacyjną w zakresie świadomego i odpowiedzialnego używania materiałów. Jej aktywność – zarówno projektowa, jak i edukacyjna – skupiona jest na przybliżaniu szerszemu odbiorcy koncepcji rozsądnego, ekologicznego i dalekowzrocznego eksploatowania różnych tworzyw. Manifestem jej poglądów stała się książka Why Materials Matter; Responsible Design for a Better World. Solanki dowodzi w niej nie tylko, że warto zadbać o lepszą przyszłość, ale także wskazuje, jak to zrobić – jak produkować, projektować i konsumować z myślą o dobru planety. Seetal Solanki współpracowała m.in. z NIKE, Selfridges, World Water Day, IKEA/SPACE10, British Council, The Design Museum, Hyundai, Ace & Tate, It’s Nice That.

Oryginalność

Jednym z tematów poruszanych przez gości ARENA DESIGN 2020 będzie zjawisko podróbek w dizajnie i sposoby zapobiegania kradzieży intelektualnej w branży wzorniczej. Organizatorzy targów, kierując się nowymi przepisami dotyczącymi wytwarzania przemysłowo produkowanych prac artystycznych i ochrony praw własności intelektualnej, dołożą wszelkich starań, aby na ARENA DESIGN 2020 znalazły się jedynie oryginalne projekty.

ARENA DESIGN
Międzynarodowe Targi Poznańskie, pawilon 3
25-28 lutego 2020 r.
ul. Głogowska 14
60-734 Poznań
BILETY: Przedstawciele branży (projektanci, architekci) – wstęp wolny po rejestracji, Studenci, absolwenci designu, architektury, projektowania wnętrz – 10-20 zł, Osoby spoza branży – 150 zł

Źródło: ARENA DESIGN

www.arenadesign.pl

Dodatkowe informacje:

OPIEKA MEDIALNA
SZUSTOW. Kultura i Komunikacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sklepzplakatami.pl od studia graficznego Graffidea
Blisko 1000 wyselekcjonowanych grafik oraz zdjęć dostępnych w kilku formatach do wyboru od A4 do B1, to propozycja platformy on-line www.sklepzplakatami.pl.
Lexmark dostosowuje i rozszerza swoją ofertę usług w chmurze
Lexmark rozszerza swoją ofertę usług w chmurze o nowe funkcje, dostosowując ją do dzisiejszych potrzeb swoich partnerów. Nowe funkcje pozwolą partnerom na wydajniejszą, jeszcze bardziej dokładną i bezpieczną obsługę klientów, poprzez zdalne monitorowanie urządzeń innych firm, drukowanie bezdotykowe oraz dostęp do bezpłatnego, rozszerzonego katalogu aplikacji...
„Taka sytuacja…” - Salatino w kampanii o byciu gotowym na każdą sytuację
Salatino, marka funkcjonalnych sałatek z rybą, rozpoczęła intensywne działania reklamowe pod hasłem „Gotowe na każdą porę”. W swojej nowej kampanii Salatino prezentuje się jako natychmiastowe, zdrowe rozwiązanie na przeróżne codzienne sytuacje związane z szybkim zaspokajaniem głodu.
Zwycięzca Masterchefa, Mateusz Zielonka, promuje mistrzowskie gotowanie z Netto
We wrześniu br. wystartowała „Mistrzowska akcja w Netto”, nowy program lojalnościowy dla klientów znanego dyskontu. Poza możliwością zdobycia wysokiej jakości naczyń, jego uczestnicy mogą skorzystać z inspirujących porad kulinarnych oraz pomysłów na smaczne dania. Ich autorem jest Mateusz „Surfer” Zielonka, laureat MasterChefa, który...
Świetna sprzedaż drukarek atramentowych firmy Epson dowodem na rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju
Wyniki sprzedaży drukarek atramentowych Epson w regionie EMEA za rok fiskalny 2019 (zakończony w marcu 2020) dowodzą, że coraz chętniej sięgamy po oszczędne technologie wspierające zrównoważony rozwój.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764