logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gwiazdy międzynarodowego wzornictwa na Arena Design 2020

   29.11.2019, przeczytano 865 razy
ilustracjastrzałka

Świadome wykorzystywanie surowców, wspieranie lokalnego rzemiosła i odpowiedzialny dizajn. Tradycyjnie już ARENA DESIGN stanie się przestrzenią do spotkań z gwiazdami współczesnego wzornictwa przemysłowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gwiazdy-miedzynarodowego-wzornictwa-na-arena-design-2020,384914,artykul.html

W tym roku światowej sławy projektanci zaproszeni przez dyrektorkę kreatywną ARENA DESIGN 2020, Marię Jeglińską-Adamczewską, podzielą się z publicznością koncepcjami kreatywnego wykorzystania idei slowness, opowiedzą o swoich inspiracjach i innowacyjnych pomysłach, przybliżą realia pracy z producentami oraz sposoby dotarcia do klienta.

Podczas ARENA DESIGN 2020 pojawią się:

Michael Anastassiades – twórca znany z prac minimalistycznych, funkcjonalnych, ale także opartych na żartobliwym twiście czy inteligentnym nawiązaniu do idei estetycznych. Specjalizuje się w projektowaniu oświetlenia, ale tworzy również meble, biżuterię czy przedmioty codziennego użytku. W swoich pracach wykorzystuje materiały naturalne, a jego projekty wytwarzane są w rodzinnych warsztatach wykorzystujących tradycyjne metody rękodzieła. W 1994 roku założył własne studio projektowe w Londynie. Współpracował m.in. z takimi markami, jak Flos, B&B Italia, Herman Miller, Cassina, Bang & Olufsen, Puiforcat, Fratelli Fantini SpA, Lobmeyr, Salvatori, Svenskt Tenn, Carl Auböck/Sigmar, Coedition czy SCP. Jego prace znajdują się w kolekcjach Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie, FRAC Centre w Orleanie czy Muzeum Sztuki Użytkowej w Wiedniu.

Torbjørn Anderssen – współtwórca studia Anderssen&Voll (wraz z Espenem Vollem) zajmującej się projektowaniem mebli, oświetlenia i akcesoriów domowych. Wraz z Vollem współpracowali m.in. z Muuto, Kvadrat, Magis, Foscarini czy Lapalma.

Carole Baijings – współzałożycielka (wraz ze Stefanem Scholtenem) studia projektowego Scholten & Baijings projektującego meble, tekstylia, porcelanę oraz wyroby szklane. Współpracowali m.in. z takimi markami oraz instytucjami, jak HAY, The Art Institute of Chicago, Victoria & Albert Museum, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, Rijksmuseum, Museum Boijmans Van Beuningen, 1616 / arita japan, Herman Miller, Georg Jensen, MINI, Maharam, Thomas Eyck, Karimoku New Standard. Ich prace kilkukrotnie odznaczone zostały nagrodami Dutch Design Awards oraz ELLE Decoration International Design Awards. W 2019 r., po niemal 20 latach, Carole Baijings i Stefan Scholten postanowili zakończyć swoją współpracę zawodową i skupić się na rozwijaniu indywidualnych karier.

Jan Boelen – dyrektor artystyczny belgijskiego Z33 House for Contemporary Art w Hasselt, nowatorskiego centrum działającego na styku sztuki i wzornictwa, a także Atelier LUMA, eksperymentalnego laboratorium designu w Arles we Francji. Był kuratorem tegorocznego, 4. Istanbul Design Biennial. Wykłada w Design Academy Eindhoven w Holandii.

Maddalena Casadei – projektantka kierująca się zasadą nawiązywania osobistych relacji z klientami, rzemieślnikami, materiałami. Specjalizuje się w projektowaniu wystaw, aranżowaniu ekspozycji oraz komunikacji wizualnej produktu. W 2017 roku otworzyła własne studio projektowe w Mediolanie.

Giulio Ridolfo – projektant tekstyliów, specjalista od koloryzacji, współpracuje z takimi markami, jak  Kvadrat, Andreu world czy Moroso.

Seetal Solanki – projektantka, założycielka pracowni Ma-tt-er prowadzącej działalność badawczą, edukacyjną i konsultacyjną w zakresie świadomego i odpowiedzialnego używania materiałów. Jej aktywność – zarówno projektowa, jak i edukacyjna – skupiona jest na przybliżaniu szerszemu odbiorcy koncepcji rozsądnego, ekologicznego i dalekowzrocznego eksploatowania różnych tworzyw. Manifestem jej poglądów stała się książka Why Materials Matter; Responsible Design for a Better World. Solanki dowodzi w niej nie tylko, że warto zadbać o lepszą przyszłość, ale także wskazuje, jak to zrobić – jak produkować, projektować i konsumować z myślą o dobru planety. Seetal Solanki współpracowała m.in. z NIKE, Selfridges, World Water Day, IKEA/SPACE10, British Council, The Design Museum, Hyundai, Ace & Tate, It’s Nice That.

Oryginalność

Jednym z tematów poruszanych przez gości ARENA DESIGN 2020 będzie zjawisko podróbek w dizajnie i sposoby zapobiegania kradzieży intelektualnej w branży wzorniczej. Organizatorzy targów, kierując się nowymi przepisami dotyczącymi wytwarzania przemysłowo produkowanych prac artystycznych i ochrony praw własności intelektualnej, dołożą wszelkich starań, aby na ARENA DESIGN 2020 znalazły się jedynie oryginalne projekty.

ARENA DESIGN
Międzynarodowe Targi Poznańskie, pawilon 3
25-28 lutego 2020 r.
ul. Głogowska 14
60-734 Poznań
BILETY: Przedstawciele branży (projektanci, architekci) – wstęp wolny po rejestracji, Studenci, absolwenci designu, architektury, projektowania wnętrz – 10-20 zł, Osoby spoza branży – 150 zł

Źródło: ARENA DESIGN

www.arenadesign.pl

Dodatkowe informacje:

OPIEKA MEDIALNA
SZUSTOW. Kultura i Komunikacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony zdobywcą czterech nagród w konkursie TIPA 2024
Firma Sony ma przyjemność poinformować, że stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association) ponownie doceniło jej innowacje i osiągnięcia czterema nagrodami TIPA, między innymi w kategoriach „NAJLEPSZY HYBRYDOWY APARAT PROFESJONALNY” (Sony α9 III) i „NAJLEPSZY SPECJALISTYCZNY APARAT APS-C” (α6700).
Sony FE 16–25 mm F2.8 G: zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G
Firma Sony poinformowała, że w ofercie jej pełnoklatkowych obiektywów α (Alpha) z mocowaniem typu E pojawi się nowy model FE 16–25 mm F2.8 G. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny pozwala utrzymać pełne otwarcie przysłony F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od 16 mm do 25 mm. Łączy wysoką jakość obrazu z kompaktową,...
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania zostanie zrealizowana już w maju br.
Zagrożone gatunki w 3D: kampania LG na Times Square
Zapowiadając nadejście Dnia Ziemi 2024, firma LG Electronics, zaprezentowała dziś trójwymiarowy anamorficzny obraz na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku, zwracając uwagę na wrażliwe i zagrożone gatunki zwierząt. Seria LG Endangered Species Series, która będzie trwała przez cały 2024 r., obejmuje współpracę z Discovery Education i National Wildlife...
Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764