Joanna Moro, Paulina Drażba, Monika Mrozowska, Aneta Todorczuk-Perchuć, Anna Wendzikowska, Violetta Arlak oraz JANKES poparli ogólnopolski program edukacyjno-społeczny #OpalamSieBezpiecznie marki DAX Sun, którego głównym celem jest propagowanie wiedzy wśród Polaków o tym, jak bezpiecznie korzystać ze słońca, a także informowanie o zagrożeniach wynikających z nieumiejętnego opalania się i nadmiernej ekspozycji na promieniowanie UV. Gwiazdy wzięły udział w inauguracji akcji w sobotę 25 czerwca w Złotych Tarasach, podczas której jako pierwsze przebadały swoją skórę zachęcając do tego Polaków.
25 czerwca br. w warszawskich Złotych Trasach, odbyła się inauguracja ogólnopolskiego programu edukacyjno-społecznego DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie, którą poprowadzili: ambasadorka akcji, Paulina Drażba oraz Krzysztof „JANKES” Jankowski. W wydarzeniu wzięły udział wszystkie tegoroczne ambasadorki #OpalamSieBezpiecznie: Joanna Moro, Monika Mrozowska oraz Aneta Todorczuk-Perchuć, które zachęcały Polaków do skorzystania z porad lekarza dermatologa i przygotowania się na letnią ekspozycję na promieniowanie UV, czerpiąc radość ze słońca, unikając jednocześnie poparzeń, przebarwień i ograniczając starzenie się skóry.
Podczas inauguracji akcji obecne były również: Anna Wendzikowska, Violetta Arlak, projektantka mody Aleksandra Kmiecik oraz Magdalena Soszyńska wraz z prowadzoną przez nią grupą taneczną Egurrola Dance Studio. Zarówno tancerki jak i Bokwa Fitness Team Polska rozgrzały i tak gorącą tego dnia scenę. Wśród gości specjalnych była także autorka bloga Suzy Life, Magdalena Suzynowicz, która wraz z TAttoo Bijoux zaprezentowała hit tego latach – białe tatuaże. Pokaz letnich kolekcji dla gości Złotych Tarasów przygotowały marki: TOPSHOP oraz Marks & Spencer. Dzięki Centrum Medycznemu POLMED gwiazdy oraz wszyscy obecni tego dnia w centrum handlowym mogli bezpłatnie przebadać swoją skórę i znamiona oraz dopasować wysokość faktora w kosmetykach do ochrony skóry przed słońcem.
#OpalamSieBezpiecznie 2016
W tym roku już po raz piąty dzięki marce DAX Sun z ponad 25-letnim doświadczeniem w produkcji kosmetyków do ochrony skóry przed słońcem, Polacy będą mogli bezpłatnie przebadać skórę i znamiona. Akcja edukacyjno-społeczna #OpalamSieBezpiecznie zawita w tym roku do 10 najczęściej odwiedzanych nadmorskich kurortów: Świnoujście, Międzyzdroje, Kamień Pomorski, Kołobrzeg, Darłowo, Ustka, Puck, Gdynia, Gdańsk, Sopot. Finał akcji odbędzie się 17 lipca w Manufakturze w Łodzi.
Znakiem rozpoznawczym będzie Melanobus DAX Sun – camper oznaczony logo akcji oraz namioty, w których będzie można skonsultować dobór odpowiedniego poziomu ochrony z przeszkolonym personelem. Każda osoba, która przebada skórę otrzyma w prezencie próbkę kremu z wysokim filtrem oraz poradnik pt. „Rak skóry, czerniak i znamiona skóry” opracowany w ramach Programu Edukacji Onkologicznej.
„Nowotwory skóry spośród wszystkich nowotworów złośliwych należą do najprostszych w wykrywaniu, ale też zapobieganiu. Każdy z nas może zmniejszyć ryzyko poprzez ograniczenie ekspozycji na promieniowanie ultrafioletowe, ale także obserwując i badając wszelkie zmiany na swojej skórze. Dlatego na całej trasie akcji #OpalamSieBezpiecznie, będzie można skonsultować się bezpłatnie z naszymi specjalistami, lekarzami dermatologami. W ten sposób chcemy pokazać jak ważna jest profilaktyka i zaprzyjaźnić Polaków z regularnymi badaniami skóry” – powiedział lek. med. Radosław Szubert, Prezes Zarządu POLMED S.A.
Oprócz badań, w każdej miejscowości w czasie trwania całodniowych eventów zaplanowane są dodatkowe atrakcje. Na trasie Melanobusa program #OpalamSieBezpiecznie, będzie wspierało Radio ESKA w ramach corocznej wakacyjnej akcji ESKA Summer City. Na antenie radia, będzie można usłyszeć relacje ze wspólnych działań z DAX Sun Patrolem w nadmorskich kurortach. Bieżące informacje będą aktualizowane na Facebooku Dax Sun oraz na www.dax.com.pl, jak również na eska.pl oraz profilach Radia ESKA oraz ESKA TV i na Facebooku Eska. O akcji informować będzie Interia.pl w specjalnej sekcji DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie w serwisie Pogoda, gdzie znajdą się artykuły i porady eksperta na temat bezpiecznego opalania się i ochrony skóry, a także informacje o trasie Melanobusa i aktualnych miejscach jego stacjonowania. Na trasie campera o akcji informować będą bilbordy partnera programu, Ströer.
Ostatnim punktem na trasie Melanobusa będzie Łódź, gdzie w Manufakturze, w sklepie sieci Rossmann, partnera akcji, podsumowana zostanie tegoroczna edycja programu DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie. Będzie to ostatni dzwonek na bezpłatne przebadanie skóry i znamion, ale i czas na beztroskie korzystanie z letniego słońca wraz z DAX Sun. W ramach eventu organizator akcji zaprasza na lekcje skimboardingu oraz uwiecznienie wakacyjnych chwil w fotobudce.
Tylko w 2015 roku w akcji DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie wzięło udział blisko 8 000 osób, z czego dokładnie przebadano 2660 Polaków. W trakcie trwania 3. edycji programu wykryto 220 przypadków czerniaka - nowotworu złośliwego skóry. Szacuje się, że w Polsce na czerniaka zapada około 2 500 osób rocznie, więc można przyjąć, że dzięki akcji #OpalamSieBezpiecznie" wykrywanych jest w danym roku około 5% zachorowań w naszym kraju.
Większość nowotworów skóry może być wyleczona, jeśli zostanie odpowiednio wcześnie zdiagnozowana. Dlatego sprawdzanie swojej skóry pod kątem niepokojących znamion, pieprzyków jest bardzo ważnym elementem w profilaktyce wczesnego wykrywania raka skóry. A najlepszą metodą zapobiegania rakowi skóry jest ochrona przed słońcem. Lekarze dermatolodzy sugerują, że bez względu na wiek powinniśmy ograniczać przebywanie na słońcu oraz korzystać z kremów z odpowiednim filtrem dopasowanym do indywidualnych potrzeb i właśnie takie bezpieczne opalanie wspiera marka DAX Sun.
Źródło: DAX Cosmetics