logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gwiazdy wspierają walkę o równe szanse kobiet i mężczyzn

  PR 07.05.2021, przeczytano 451 razy

Borys Szyc, Ewa Chodakowska, Kasia Mecinski, Lara Gessler, Margaret, Mateusz Damięcki, Michalina Grzesiak oraz Odeta Moro zostali Ambasadorami akcji społecznej #nieczekam107lat, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci. Projekt inaugurują Ofeminin.pl, Forbes Women oraz UN Global Compact.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gwiazdy-wspieraja-walke-o-rowne-szanse-kobiet-i-mezczyzn,391356,artykul.html

Inspiracją do rozpoczęcia  akcji #nieczekam107lat są wyniki z Raportu „Global Gender Gap Report 2020”, opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne, gdzie  Polska znalazła się na 40. pozycji wśród 153 badanych państw. Według danych z tej publikacji, czas potrzebny na osiągnięcie równości płci wynosi dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski, aż 107 lat. Celem akcji #nieczekam107lat jest budowanie świadomości problemu nierównych szans pomiędzy kobietami i mężczyznami, inspirowanie i edukowanie na rzecz ich wyrównywania w obszarze życia prywatnego i zawodowego.

– Firmy i marki powinny odgrywać zdecydowanie aktywniejszą rolę w walce z dyskryminacją ze względu na płeć. Badania jasno pokazują, że zmniejszanie nierówności pomiędzy kobietami i mężczyznami wpływa pozytywnie na rozwój biznesu i społeczeństw. Jako partner UN Global Compact, wierzymy, że wspieranie pozytywnych zmian w tym obszarze jest absolutnie kluczowe, a dzięki naszym markom mamy moc dotarcia i siłę sprawczą. Dlatego inicjatorami kampanii społecznej #nieczekam107lat są redakcje Ofeminin.pl oraz Forbes Women, od lat zaangażowane w ten temat – mówi Olga Korolec, Dyrektor Marketingu oraz Group Sustainability Director, Ringier Axel Springer Polska.

W ramach akcji #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności. Każda z nic posiada swojego Ambasadora: Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie, Borys Szyc – nierówność w rodzicielstwie, Margaret – nierówność w zarobkach, Mateusz Damięcki – nierówności w obowiązkach domowych, Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia, Michalina Grzesiak – nierówność w seksie, Kasia Mecinski – nierówność w dostępie do technologii i Odeta Moro – nierówność w pracy.  Ambasadorowie wystąpili w spocie nagłaśniającym akcję #nieczekam107lat, który można obejrzeć na stronie internetowej akcji www.nieczekam107lat.ofeminin.pl.

– Akcja #nieczekam107lat jest dedykowana wszystkim kobietom, które usłyszały w dzieciństwie, że nie powinny wspinać się po drzewach. Wszystkim, które nie były traktowane poważnie w pracy, chociaż miały największe kompetencje. Tym, które przetrwały przemoc seksualną i które słyszały, że są zołzami, mimo że były po prostu asertywne. Mogłabym wymieniać w nieskończoność, ale przekaz jest jeden. Wyrównajmy wreszcie boisko do gry. To się po prostu opłaca. Wszystkim. – mówi Karolina Gołuchowska, p.o. redaktorki naczelnej Ofeminin.pl

Dodatkowo, jak podkreśla Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca Forbes Women: - Zniechęcanie młodych dziewcząt do kariery w STEM (z ang.- science, technology, engineering, mathematics) uprzedzenia przy rekrutacji, a wreszcie kara za macierzyństwo, czyli pay gap i szklany sufit, to zjawiska, które nie tylko utrudniają realizowanie się na polu zawodowym, ale czasem skutkują nawet wykluczeniem z rynku pracy. Nowocześni pracodawcy to tacy, którzy nadążają nie tylko za postępem technologicznym, ale i za zmianami społecznymi i pokoleniowymi.

Siłą akcji #nieczekam107lat są również jej partnerzy merytoryczni i ich eksperci: UN Global Compact (partnerstwo strategiczne) oraz Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla dziewczynek, ASHOKA oraz Sexed.pl.

Akcja społeczna jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych oraz social mediach Ringier Axel Springer Polska (Newsweek, Auto Świat, Przegląd Sportowy Forbes Women, Fakt Dobre Chwile), jak również w mediach zewnętrznych: w internecie, radiu (ESKA, Złote Przeboje, Pogoda, RMF Classic, RMF FM, Rock Radio) oraz w wydaniach drukowanych magazynów kobiecych (Elle, Claudia). W promocję akcji w social mediach włączają się również partnerzy inicjatywy oraz Ambasadorzy. Zaplanowano również działania offline – plakatowanie miast.

Za koncepcję kreatywną i nadzór nad realizacją kampanii odpowiada Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska. Wsparcie realizacyjne: 2koma7; współpraca: TIK TOK; realizacja: Radwan&Hunter.

– Nierówności, w których tkwimy obecnie sprawiają, że nasz świat jest po prostu gorszy. Zmiana jest konieczna, ale żeby się dokonała nie możemy skupiać się tylko na mówieniu o niej. Stąd gwiazdy, które zaprosiliśmy do projektu, nie tylko zwracają uwagę na problem, ale też namawiają do zmiany, pokazując, jak oni wprowadzili zmiany w swoim domu. Dlatego działajmy, nie tylko gadajmy – komentuje Marta Samsonov, współwłaścicielka i dyrektorka zarządzająca Must Be Loud.

Źródło: Ringier Axel Springer

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764