logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Hakerzy wykorzystują Autodesk 3ds Max do szpiegostwa przemysłowego

  PR 02.09.2020, przeczytano 493 razy

Specjaliści z firmy Bitdefender zidentyfikowali kampanię cyberszpiegowską wymierzoną przeciwko dużej firmie z branży nieruchomości. Dochodzenie wykazało, że infrastruktura wykorzystywana podczas ataku, a także punkt dowodzenia znajduje się w Korei Południowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hakerzy-wykorzystuja-autodesk-3ds-max-do-szpiegostwa-przemyslowego,388294,artykul.html

Bitdefender nie podał nazwy zaatakowanej firmy, aczkolwiek ujawnił, że jest to poważny gracz realizujący projekty o wartości miliardów dolarów w Nowym Yorku, Londynie czy Omanie. Złożoność przeprowadzonego ataku nie pozostawia złudzeń, iż hakerzy dysponowali wiedzą na temat systemów bezpieczeństwa firmy oraz używanych przez nią aplikacji. W czasie śledztwa badacze Bitdefendera odkryli, że cyberprzestępcy posiadali cały zestaw narzędzi z potężnymi możliwościami w zakresie szpiegowania. Napastnicy, żeby złamać zabezpieczenia wykorzystali nieznaną wcześniej lukę w popularnym oprogramowaniu Autodesk 3ds Max przeznaczonym do tworzenia trójwymiarowej grafiki i animacji. Następnie wdrożyli trojana backdoor za pomocą, którego przeszukiwali zainfekowane komputery i pozyskiwali z nich wrażliwe dane.

Specjaliści z Bitdefendera przyznają, że szpiegostwo przemysłowe nie jest nowym zjawiskiem. Branża nieruchomości jest bardzo konkurencyjna, a kontrakty liczone w miliardach dolarów. To powoduje, że konkurenci mogą zamawiać u najemnych grup hakerskich APT akcje mające osłabić rywala. Liviu Arsene z Bitdefender przyznaje, że atak rozpoczął się co najmniej miesiąc temu, choć nie można wykluczyć, że hakerzy działali już wcześniej.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764