logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Hamlet: Metamorfoza festiwalu najgorszej reklamy

   17.11.2015, przeczytano 1405 razy
ilustracjastrzałka

Chamlet był to pierwszy w Polsce festiwal najgorszej reklamy, którego ostatnia, piąta edycja, odbyła się w listopadzie 2014 roku. Festiwal co roku zbierał tłumną publiczność, gotową ocenić i skrytykować reklamy funkcjonujące w polskiej przestrzeni publicznej. Chcąc jednak uczynić krytykę konstruktywną, organizatorzy Festiwalu zdecydowali się na kolejny krok, jakim jest przegląd tego, co działa, czyli już nie Chamlet, a Hamlet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hamlet%3A-metamorfoza-festiwalu-najgorszej-reklamy,26571,artykul.html

Hamlet polegać będzie na prezentacji i analizie konceptów szeroko rozumianych przestrzeni projektowania komunikacji, w ramach których reklama jest tylko jedną z możliwości komunikowania kogoś lub czegoś. Festiwalowi towarzyszyć będą warsztaty projektowe, dla podkreślenia tego, że „projektantem” może stać się każdy, a communication design to nie tylko dziedzina naukowa, ale również część życia społecznego.

Przegląd organizowany przez studentów i prowadzących projektowania komunikacji na Uniwersytecie Wrocławskim odbędzie się 4.12.2015 o godzinie 18.00 w sali im. Unii Europejskiej na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Festiwal w nowym wydaniu to przede wszystkim skupienie na omawianiu zjawisk i problemów.

Hamlet stracił jedną literkę w nazwie, ale zyskał zupełnie nową formułę. Kierujemy naszą uwagę na rozwiązania, które można określić słowami: funkcjonalne, użytkowe, integrujące, zrównoważone, rozwojowe, prospołeczne i proekologiczne. Chcemy również pokazać, czym (naszym zdaniem) jest projektowanie komunikacji, rozumiane jako strategiczne rozwiązywanie problemów i dostarczanie rozwiązań prostych w użyciu, które na stałe goszczą w komunikacji społecznej” – wyjaśnia dr Mariusz Wszołek, jeden z organizatorów festiwalu.

Podczas przeglądu zostaną zaprezentowane i omówione przykłady szerokiego zastosowania projektowania komunikacji w Polsce, dla przejrzystości podzielone na 5 kategorii:  design (opakowań, informacji, produktu), reklama, miasto (działalność społeczna, administracyjna, lokalna), media (tematy medialne, dyskurs) i zjawisko (społeczne, rynkowe).

"Chamlet. Było tak przez kilka lat, przywykliśmy do tego, że można się było pośmiać ze złych reklam, podziwić, że są takie żenujące i cieszyć się, że nikt nie przyjechał po odbiór nagród. Moglibyśmy to robić dalej, bo i zabawa była przednia. Przeraziło nas jednak coś innego. Owe złe reklamy stały się co prawda trochę lepsze, ale gust mainstreamu coraz gorszy. Więc trzeba to zmienić, stąd Hamlet. Chcemy pokazywać co nam się podoba, co ma znaczenie społeczne, co może pomóc zmienić chociaż trochę nasze otoczenie i przyzwyczajenia, chcemy znaleźć to, w czym manifestuje się coś nowego. Ponieważ, jak mawiała pewna postać, być albo nie być" – komentuje prof. Michael Fleischer, pomysłodawca i główny organizator festiwalu.

„Jesteśmy z tego samego materiału co nasze sny”, jak mawiał William Shakespeare, a że do filozofów nam daleko, toteż śnią nam się rzeczy na ziemi i w niebie, o których chcielibyśmy powiedzieć wszem i wobec – ogłaszają organizatorzy festiwalu (C)hamlet.

Co: Hamlet – przegląd tego, co działa. Gdzie: Sala imienia Unii Europejskiej na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Kiedy: 4.12.2015, godzina 18:00.

Facebook: www.facebook.com/przeglad.hamlet

Źródło: Uniwersytet Wrocławski

www.pk.uni.wroc.pl

Dodatkowe informacje:

* Propozycje nominacji z Polski w kategoriach: design, reklama, miasto, media i zjawisko; można przesyłać na profil Hamleta na Facebooku lub na maila: przegladhamlet(at)gmail.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764